[javascript] Hoe die innerHTML te achterhalen?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Niet dat ik naar de bekende weg wil vragen, maar ik weet dat het mogelijk is om met het volgende stukje code:
code:
1
javascript:alert(document.body.innerHTML)

je de echte inhoud van de pagina kan achterhalen welke op dit moment op het scherm staat.

Op zich is dit erg handig als je wilt kijken wat er nu daadwerkelijk geworden is van jou JavaScript code :) , maar wanneer je een pagina hebt met erg veel code/tekst/etc dan is zo'n alert niet meer voldoende.

nu dus de vraag:
Weet iemand of het mogelijk is om de inner HTML van de pagina duidelijker weer te geven zoals bijvoorbeeld in een nieuwe window :?

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ja, in een nieuwe popup met een textarea die je vult met de innerHTML van een pagina. Simpel toch?

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Blue-eagle:
Ja, in een nieuwe popup met een textarea die je vult met de innerHTML van een pagina. Simpel toch?
Weet jij dan toevallig ook hoe je de gegevens buiten de innerHTML krijgt :?

Want als ik bijvoorbeeld dit doe:
code:
1
javascript:document.write(document.body.innerHTML)

op bijvoorbeeld dit topic, dan krijg ik alleen alle HTML te zien wat tussen the BODY tags staat...

Dat zal waarschijnlijk ook wel kloppen omdat het innerHTML heet, maar is daar ook een andere functie voor?

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 12:43 schreef Woudloper het volgende:

[..]

Want als ik bijvoorbeeld dit doe:
code:
1
javascript:document.write(document.body.innerHTML)

op bijvoorbeeld dit topic, dan krijg ik alleen alle HTML te zien wat tussen the BODY tags staat...

Dat zal waarschijnlijk ook wel kloppen omdat het innerHTML heet, maar is daar ook een andere functie voor?
outerhtml?
moet je anders ff in de MSDN library kijken: http://msdn.microsoft.com

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 12:43 schreef Woudloper het volgende:
View source?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Weet jij dan toevallig ook hoe je de gegevens buiten de innerHTML krijgt
outerHTML :?

Maar goed.. in een textarea werkt ook niet 100%, want zodra er een <form> of <textarea> inzit werkt dat niet meer..

Beter kun je ff een replace doen en alle < en > vervangen met de overeenkomstige codes. Hoe je het ook niet in een textarea meer te doen.

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

.

[ Voor 96% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 11:52 ]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:46

Pelle

🚴‍♂️

code:
1
javascript:a=window.open("","a","");a.document.write(document.body.innerHTML);

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Blues:
View source?
hdd:
window.open("view-source://filetje.html");
Dit is niet helemaal wat ik wil omdat er dan dit wordt getoond (zie source W&G forum):
code:
1
topic('459361/1/25',5,0,'[flash] en beeldschermresolutie','Sneakys',9,'11-04-02 13:59');

Ik zou dan graag de echter source willen zien welke door het javascript stukje wordt gegenereerd...

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<html>
<body>
<iframe src="pagina-de-je-wilt.html" id="test"></iframe>
<div id="iframegedoe"> &nbsp; </div>
<script language="JavaScript" type="text/javascript" for="test" event="onload">
document.all['iframegedoe'].innerText = document.frames['test'].document.body.outerHTML;
</script>
</body>
</html>

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Pelle:
code:
1
javascript:a=window.open("","a","");a.document.write(document.body.innerHTML);
He Pelle thanx dit is wat ik zocht....

Ik heb hem nog wat uitgebreid, zie maar:
code:
1
javascript:a=window.open("","a","");a.document.write('<style>xmp{font-family: Verdana, sans-serif; font-size: 10px;</style><xmp>' + document.documentElement.innerHTML + '</xmp>');

Kan ik dit stukje code meteen als bookmark opnemen (weet de officiele naam niet meer :-( )

Verwijderd

Ik denk dat je met een recursieve functie even door alle nodes moet lopen en aan de hand daarvan alles zien op te vragen. Daarvoor heb je uiteraard een DOM compliant browser nodig. Ik denk niet dat je op een andere manier zekerheid kunt krijgen, aangezien javascript ook gewoon tot innerHTML behoort :)

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 15:02 schreef Woudloper het volgende:

[..]

He Pelle thanx dit is wat ik zocht....

Ik heb hem nog wat uitgebreid, zie maar:
Kan ik dit stukje code meteen als bookmark opnemen (weet de officiele naam niet meer :-( )
Bookmarklet bedoel je denk ik...
edit:

javascript:var src=document.body.innerHTML.replace(/>\s</g,'>\n<');src=src.replace(/>/g,'>');src=src.replace(/</g,'<');var a=window.open();with(a.document){open();write('<html><body><pre style="font-family:\'andale mono\',\'courier new\',monospace; font-size: 10px;">'+src+'</pre></body></html>');close();}

Hij werkt vrij aardig. IE5+ & Mozilla tested.

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Blues:
javascript:var src=document.documentElement.innerHTML.replace(/>\s</g,'>\n<');src=src.replace(/>/g,'>');src=src.replace(/</g,'<');var a=window.open();with(a.document){open();write('<html><body><pre style="font-family:\'andale mono\',\'courier new\',monospace; font-size: 10px;">'+src+'</pre></body></html>');close();}
Ik heb er één kleine wijziging aan gemaakt :) Want dan heb je echt gewoon alles....

/Edit: Hé, waarom is de titel (lees: alle titels) aangepast... :( Er staat geen JS meer, maar nu gewoon Jjavascript...

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 15:02 schreef Woudloper het volgende:

bookmarklets ;)

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Vroeger werd er dan tegen mijn praaterig broertje gezegd (die de klok had horen luiden en het antwoord was al gegeven)
Daar komt spuit elf ook weer aanzetten....
:) *D :+
Pagina: 1