Toon posts:

Win2k Terminal Server (App mode) language probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

We hebben 4 dagen geleden een test omgeving opgezet,

- 1 Domain Controller, (tevens license srv voor terminal bak).
- BDC (backup , exchange etc..)
- en Terminal Server (app mode)

Probleem nu is dat mensen via aantal notaris programma`s (nofas) hun "brief" in Word 97 inladen staan er $ tekens als prijs aangegeven, en dit zouden dus € tekens moeten zijn. Local policy laat toe dat we de Language (Regional Options) mogen changen naar andere taal, dit mag ook maar hij slaat de settings niet op, ook als ik de valuta van $ op € komt hij met de melding

"One or more of the Characters you typed in this field are invalid. Try typing diffirent characters."

Ben al halve dag kwijt aan technet, en ik kan zeer weinig vinden over dit probleem, service packs en security updates zijn allemaal up to date vd servers dus hieraan zou het ook niet mogen liggen.

Misschien iemand ooit dit probleem tegen gekomen of een idee hoe dit mogelijk te kunnen oplossen hoor ik dit graag.

Met vriendelijke groet, Geoffrey

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op donderdag 11 april 2002 12:19 schreef Geit het volgende:
Local policy laat toe dat we de Language (Regional Options) mogen changen naar andere taal, dit mag ook maar hij slaat de settings niet op, ook als ik de valuta van $ op € komt hij met de melding
Dus als je je local regional settings verandert en daarna word opent/sluit is het probleem niet opgelost ?

Heb je roaming (TS) profiles? Hoe staan je system regional settings?

Verwijderd

Topicstarter
Dus als je je local security settings verandert en daarna word opent/sluit is het probleem niet opgelost ?
Heb je roaming (TS) profiles? Hoe staan je system regional settings?

Local security policy is goed, slaat alles netjes op.

- Local security policy (op de terminal server en domain controller) staat toe dat elke gebruiker zijn "Regional Settings" mag changen naar andere taal, valuta etc... echter als je dus de taal van US (english) verandert naar DUTCH (nederlands) zegt hij niks, je saved alles klikt OK, opent opnieuw de "Regional Settings" en alles staat weer op US (english).

Alle clients (boundless clients) kun je wel configgen met "F2" en dan bij "input locals" de language veranderen maar dit bied helaas ook geen oplossing :'(

Heb het idee gehad dat er ergens een overrule setting stond maar helaas is deze er niet. :'(

(Heb je roaming (TS) profiles?)

Nee alles local, terminal server met boundless clients he :)

edit:
ja kon je ook niet weten had die info er niet bij gezet, eikel ben ik ook :D

• elevator
  • Niet online

elevator

Op donderdag 11 april 2002 13:04 schreef Geit het volgende:
DUTCH (nederlands) zegt hij niks, je saved alles klikt OK, opent opnieuw de "Regional Settings" en alles staat weer op US (english).
Je saved alles? Wat bedoel je daarmee?

Je verandert je settings, drutk op Apply, drukt op OK, en vervolgens open je het opneiuw en het staat terug op "US" ?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Maak op de Terminal Server eens in Computer Management > Local users & groups de gebruikers waar het om gaat lid van de groep Power Users, en log dan nog eens met die gebruikers in op de terminal server, zet dan die regional options goed, en check nu eens of hij die instelling ook opslaat.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 13:46 schreef elevator het volgende:

[..]

Je saved alles? Wat bedoel je daarmee?

Je verandert je settings, drutk op Apply, drukt op OK, en vervolgens open je het opneiuw en het staat terug op "US" ?
(Je saved alles?) ik druk op OK,

En ja ik verander de settings, bij een client zet hij het keihard terug, en bij de administrator ook.

---
Maak op de Terminal Server eens in Computer Management > Local users & groups de gebruikers waar het om gaat lid van de groep Power Users, en log dan nog eens met die gebruikers in op de terminal server, zet dan die regional options goed, en check nu eens of hij die instelling ook opslaat.
Vreemde is dat de administrator buiten de boot valt als het gaat om de "policy`s" en zelfs bij deze "user" wil het niet lukken.

We gaan straks iets anders proberen,

- NL taal appart herinstalleren,
- Policy zetten dat hij ALLEEN op NL mag staan,
- Users trap geven, server een trap geven en simpel weg kijken of het wel wil werken.

en dan lunchpauze houden want ik ga kapot hier, 14:30 cup a soup ! (en laat het om die cup a soup klik lijn te bellen :p)

En mocht het niet lukken zullen we het power user verhaal nog wel even uit testen, (vanwege security overwegingen kunnen we namelijk niet "ff" dingen changen omdat er ook mensen zitten te werken via het systeem.)

Mvg Geoffrey,

• elevator
  • Niet online

elevator

Op donderdag 11 april 2002 14:04 schreef Geit het volgende:

En ja ik verander de settings, bij een client zet hij het keihard terug, en bij de administrator ook.
beetje vaag verhaal.

Als je na het wijzigen via het control panel, eens in de registry kijkt onder deze keys:
code:
1
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\International

hoe staat het daar?
Misschien dat je geen rechten hebt die kies aan te passen oid.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 14:11 schreef elevator het volgende:

[..]

beetje vaag verhaal.

Als je na het wijzigen via het control panel, eens in de registry kijkt onder deze keys:
code:
1
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\International

hoe staat het daar?
Misschien dat je geen rechten hebt die kies aan te passen oid.
Opzich geen vreemd verhaal, onze "theorie" werkte dus wel,

- NL Taal herinstalled.
- Policy erbij gezet, server een herstart gegeven
- vele mensen aan de telefoon gekregen - ,hij doet het niet |:(

En toen mochten we dus wel de language op NL zetten, maar nu is opzich het probleem nog niet opgelost want nu geen $ meer maar fl

Dus volgende stap is om die € goed te krijgen, dus back to technet en zoeken maar weer.

In iedergeval alvast veel dank voor het helpen met enige oplossings suggesties te geven.

Mvg Geoffrey,

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Op donderdag 11 april 2002 14:49 schreef Geit het volgende:

[..]

Opzich geen vreemd verhaal, onze "theorie" werkte dus wel,

- NL Taal herinstalled.
- Policy erbij gezet, server een herstart gegeven
- vele mensen aan de telefoon gekregen - ,hij doet het niet |:(

En toen mochten we dus wel de language op NL zetten, maar nu is opzich het probleem nog niet opgelost want nu geen $ meer maar fl

Dus volgende stap is om die € goed te krijgen, dus back to technet en zoeken maar weer.

In iedergeval alvast veel dank voor het helpen met enige oplossings suggesties te geven.

Mvg Geoffrey,
W000T! Gebruiken jullie ook Nofas? Ik dacht dat wij de enige waren ;) Wij hebben precies zo'n probleem gehad. Zo te zien heb je je Local Policies al goed... Office 97 TTF fonts al geupdate? (Wij zijn over gegaan op Office 2000 werkt ook ;) .

Verder wordt de Userdata en in je %Userdir% en lokaal op de terminal server opgeslagen. Daar al gekeken naar de settings?

Wel jammer dat ik nu net lees. Kom net thuis van mn werk, waar die boel staat. Als je wil kan ik zaterdag ff gaan kijken hoe wij t precies hebben. :z

Sundown Circus

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 19:39 schreef RedRose het volgende:

W000T! Gebruiken jullie ook Nofas? Ik dacht dat wij de enige waren ;) Wij hebben precies zo'n probleem gehad.
Dit is 1 van onze klanten die nofas gebruikt, hebben er nog tig die met nofas en nog iets anders werken (notarissen) :P
Office 97 TTF fonts al geupdate?
Nee nog niet aan toegekomen, zo rond 16:00 waren er mensen van IT2 bezig waardoor ons werk redelijk werd verstoord doordat er 5x werd gebelt dat ze de terminal server niet op konden (wat wil je met 9 licenses !!!)
(Wij zijn over gegaan op Office 2000 werkt ook ;)
Lucky you :9
Verder wordt de Userdata en in je %Userdir% en lokaal op de terminal server opgeslagen. Daar al gekeken naar de settings?
Staat allemaal netjes, maar zal zowiezo nog even controle doen morgen, (na de koffie pas)
Wel jammer dat ik nu net lees. Kom net thuis van mn werk, waar die boel staat. Als je wil kan ik zaterdag ff gaan kijken hoe wij t precies hebben. :z
Morgen hoop ik (wij) met een oplossing te kunnen komen voor het € teken probleem, mochten we er niet uitkomen laat ik het nog wel even horen :)

<font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1">

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Heb je ook Citrix ?

In de citrix client geef je ook aan welke keyboard settings je gebruikt, als je dan in de user sessie de instellingen aanpast maar niet de ICA-client settings dan staat het na opnieuw inloggen weer op de oude waarde.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 21:10 schreef seq_uence het volgende:
Heb je ook Citrix ?

In de citrix client geef je ook aan welke keyboard settings je gebruikt, als je dan in de user sessie de instellingen aanpast maar niet de ICA-client settings dan staat het na opnieuw inloggen weer op de oude waarde.
Nee geen Citrix aanwezig, denk op het moment dat ik eerst is moet kijken of het font updaten enige uitkomst wil bieden (ben ook al bezig geweest met service packs om te kijken of hier iets vreemds inzat, maar ook niet dus).

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

Je kent het PSNova - IT2 verhaal? Zou niet te veel op die mensen vertrouwen als ik jou was :X . Die lui presteren het om tijdens een normale werkdag even je Terminal Server Registry te gaan editten geen backup te maken, de server te laten crashen en vervolgens niet weten hoe ze de registry terug moeten zetten omdat ze geen backup hebben gemaakt |:(
</OffTopic>
Maar goed Office 97 heeft inderdaad een aantal Service Releases, welke ook zouden kunnen helpen. En ik neem aan de je Euro-updates in Nofas ook al gedraaid hebt aangezien Word daarvandaan aangeroepen wordt met IMHO achterlijke macro's?

Sundown Circus

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 11:14 schreef RedRose het volgende:
Je kent het PSNova - IT2 verhaal? Zou niet te veel op die mensen vertrouwen als ik jou was :X . Die lui presteren het om tijdens een normale werkdag even je Terminal Server Registry te gaan editten geen backup te maken, de server te laten crashen en vervolgens niet weten hoe ze de registry terug moeten zetten omdat ze geen backup hebben gemaakt |:(
</OffTopic>
Maar goed Office 97 heeft inderdaad een aantal Service Releases, welke ook zouden kunnen helpen. En ik neem aan de je Euro-updates in Nofas ook al gedraaid hebt aangezien Word daarvandaan aangeroepen wordt met IMHO achterlijke macro's?
Woeiii probleem van € is opgelost !!! :D

<oplossing>
Scriptje bouwen die een bepaalde registry key FORCED :Y) zichzelf weg te schrijven in je registry. Hierdoor werd het mogelijk om in de win2k settings vd users zelf te switchen tussen fl / $ / €
</oplossing>

En kwa patches was alles zo`n beetje al allemaal geinstalled.
Je kent het PSNova - IT2 verhaal?
Hahahahaha, ik sta op het punt m`n muis vast te pakken om naar het forum te browsen, gaat de telefoon " iemand van :r IT2 :Z " aan de lijn, en ja hoor BINGO weer probs, en hoop gezeur bla bla bla bla bla... ze krijgen het inderdaad elke keer weer voor elkaar om iets te verzieken. Gisteren nog belde weer iemand van :r IT2, "ja een stand allone client machine komt het netwerk niet op en ziet de server(s) niet." , ik remote inloggen en ding pingen... helemaal 0 responce dus had ik er weer flink de pest erover in. Wat blijkt ... netwerk kabel zat er niet goed in |:(.

Niet echt snugger zijn ze :r

[tip]
Gewoon geen toegang tot het admin account geven, geef ze gewoon een gebruikertje met 0,0,0,0 aan rechten en laat ze maar dag of 4 klooien :X , laat ze maar keer afleren om zonder toestemming machines te rebooten etc.
[/tip]

mvg, Geoffrey

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

Op vrijdag 12 april 2002 13:57 schreef Geit het volgende:

[..]

<oplossing>
Scriptje bouwen die een bepaalde registry key FORCED :Y) zichzelf weg te schrijven in je registry. Hierdoor werd het mogelijk om in de win2k settings vd users zelf te switchen tussen fl / $ / €
</oplossing>

mvg, Geoffrey
heh, coole oplossing, ik had m nog niet verzonnen.

Tip: sluit je posts niet af met mvg, Geoffrey (zie boven) :)

Sundown Circus

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 14:07 schreef RedRose het volgende:

[..]

heh, coole oplossing, ik had m nog niet verzonnen.

Tip: sluit je posts niet af met mvg, Geoffrey (zie boven) :)
Hmmm, excuus :* deed het uit beleefdheid :'( & had de "regels" nog niet doorgelezen.
Pagina: 1