Ben er net mee bezig, en wil even weten hoeveel expertise er hier aanwezig is. Kon namelijk niet bijster veel vinden via de search.
Verwijderd
Heb er een tijdje mee gewerkt... draaide op een oude server. Nu niet meer, want de server doet het niet meer
- wel een kewl OS
Ik ben er eens mee bezig geweest op een G4, beetje een vreemd OS.
Minder relaxed als FreeBSD imho.
waarom?Op donderdag 11 april 2002 12:34 schreef RoeLz het volgende:
Ik heb het een tijdlang gedraait op mijn natrouter, ben weer teruggestapt naar FreeBSD> is wat makkelijker up to date te houden imho. Voorderest is openbsd zeker geen slecht os en opzich de moeite waard om eens te proberen
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
Geen ideeOp donderdag 11 april 2002 12:34 schreef spudsimon het volgende:
[..]
waarom?
Verwijderd
Ik ben ermee bezig om me het eigen te maken. Momenteel werk ik daarmee vanuit praktische redenen via VmWare. Bigest reason is because the security features it provides.
/me damm, I find it easyer to write in the english language then in Dutch. Wicked!
Ik wil dus Openbsd dus hoofdzakelijk inzetten voor server toepassingen.
/me damm, I find it easyer to write in the english language then in Dutch. Wicked!
Ik wil dus Openbsd dus hoofdzakelijk inzetten voor server toepassingen.
redelijk handig in FreeBSD lijkt erg op open bsd..
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Verwijderd
ik gebruik het als mail-/web-/ftp-/etc. server.
Werkt erg lekker, vooral als quakeserver met linux-compatibility geinstalleerd
Werkt erg lekker, vooral als quakeserver met linux-compatibility geinstalleerd
ik gebruik het ook sinds kort en ik was zeer onder de indruk van dit OS. het is zo perfect opgebouwd
en het werkt fantastisch! 
helaas heb ik er nog niet zoveel kennis van maar ik leer snel
op dit moment gebruik ik het als Eggdrop server, maar ik ben al van plan om hier me internet gateway, www, ftp, mail, etc. server van te maken
helaas heb ik er nog niet zoveel kennis van maar ik leer snel
op dit moment gebruik ik het als Eggdrop server, maar ik ben al van plan om hier me internet gateway, www, ftp, mail, etc. server van te maken
Verwijderd
ik gebruik het nu anderhalf jaar als 'desktop', nog wel windows er naast, maar 80% van de tijd in OpenBSD
toen ik het eenmaal door had vond ik het gewoon een stuk relaxer werken dan linux (redhat/debian/slackware)
alleen dat door krijgen duurt een tijd
toen ik het eenmaal door had vond ik het gewoon een stuk relaxer werken dan linux (redhat/debian/slackware)
alleen dat door krijgen duurt een tijd
Verwijderd
Kijk eens op http://www.nedbsd.nl speciaal hiervoor bedoeld, geloof ikOp donderdag 11 april 2002 13:08 schreef spudsimon het volgende:
hebben jullie misschien wat goede nederlandstalige referentie sites?
Verwijderd
minder relaxed?Op donderdag 11 april 2002 12:34 schreef RoeLz het volgende:
netbsd (www.netbsd.org) is ook een leuke...
En als je het eenmaal doorhebt werkt het nog veel beter en relaxter dan linux ook...
Ja .. net een week mee begonnen ik draai het @ alpha.
Daarvoor iets van 2 a 3 jaar linux gedraait (eerst redhat toen slackware).
M'n huidige gateway is nog slack 7.1 en m'n workstation + backup-server slack 8.0
Als het nu echt bevalt dan ga ik het overwegen om te migreren
Daarvoor iets van 2 a 3 jaar linux gedraait (eerst redhat toen slackware).
M'n huidige gateway is nog slack 7.1 en m'n workstation + backup-server slack 8.0
Als het nu echt bevalt dan ga ik het overwegen om te migreren
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
ikke draai ook openbsd op een servertje hier
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Verwijderd
.org ?Op donderdag 11 april 2002 16:05 schreef Ceyene het volgende:
netbsd (www.netbsd.com) is ook een leuke...
Ik heb het net op een pc geinstalleerd en zover ik nu kan zien werkt het perfect!
Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
Verwijderd
ooops... tiepfaut..Op donderdag 11 april 2002 17:29 schreef compukid het volgende:
[..]
.org ?
Dan issie leuker jaOp donderdag 11 april 2002 17:29 schreef compukid het volgende:
[www.netbsd.]
.org ?
Ik probeer al m'n niet-windows systemen op NetBSD 1.5.2 te krijgen.. lekker makkelijk (30 platformen ondersteund geloof ik)... Sparc zelfde OS als Alpha en i386ers.
Moet alleen voor de HIO weer eens een linux bak hebben
Naja, Debian maar weer es geinstalleerd... dacht dat ik nog een redelijke Linux newbie was (gebruik 't wel, maar verder...) heb toch dual ppro kernel kunnen bakken
Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber
bsd is idd cool (ik gebruik FreeBSD) maar isdn ondersteuning is bijna nul daarom ben ik nu toch maar een debian aan het downloaden.Op donderdag 11 april 2002 18:18 schreef leipie het volgende:
[..]
Dan issie leuker ja
Ik probeer al m'n niet-windows systemen op NetBSD 1.5.2 te krijgen.. lekker makkelijk (30 platformen ondersteund geloof ik)... Sparc zelfde OS als Alpha en i386ers.
Moet alleen voor de HIO weer eens een linux bak hebbenvind NetBSD stuk "mooier" (klein maar wel volledig, geen overbodige rotzooi, niet echt moeilijk te configgen).
Naja, Debian maar weer es geinstalleerd... dacht dat ik nog een redelijke Linux newbie was (gebruik 't wel, maar verder...) heb toch dual ppro kernel kunnen bakken
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
zelf heb openbsd 3.0 voor een lange tijd gebruikt.
nu draaien er nog twee proxy servers op. het blijft een mooi OS. tegenwoordig draai ik gentoo op mijn desktop.
nu draaien er nog twee proxy servers op. het blijft een mooi OS. tegenwoordig draai ik gentoo op mijn desktop.
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
Ik draai openBSD 3.0 op mn router/webserver thuis. Bevalt me zeer zeer goed. Ik begin me inmiddels al steeds meer thuis te voelen in de bsd achtigen. Ik heb laatst voor een kennis van me ook al een bsd router gebouwd.
Advanced sheep-counting strategies
Verwijderd
Woeps, vanochtend mijn eerste panic in twee jaar gehad 
Toch zonde als je uptime dan weer naar de knoppen gaat
Toch zonde als je uptime dan weer naar de knoppen gaat
Verwijderd
Uiteraard mag /me niet in deze poll ontbreken;
Vorig jaar een keertje geprobeerd, meteen verliefd geworden op de "cleane" manpages en uitstekende documentatie.
Toen 3.0 verscheen deze meteen GEKOCHT.
fl. 106,- was toen geen geld voor een multi-platform, multi-user, multi-tasking systeem als obsd.
Tegenwoordig draai ik 3.0 op produktiemachine (ftp),
staat een migratie naar 3.0 op stapel i.v.m. IPsec,
draai ik op m'n werkstation 3.1BETA (-current) daar deze ondersteuning heeft voor de SB Live,
En zet ik komende week obsd -current naast slack op m'n laptop,omdat sinds kort de Maestro-3 ondersteund wordt.
Al met al kan men stellen dat ik zeer tevreden ben over obsd.
Jouw reactie "er is zo weinig documentatie over te vinden" is een veelgehoorde uitspraak. Antwoord is simpel:
Alle documentatie wordt met je distro meegeleverd. De developers gaan er van uit dat je obsd gebruikt omdat je weet waar je mee bezig bent.
En daar is obsd voor gemaakt, doen waar het voor bedoeld is. De beste referentie is misschien wel http://www.infobsd.org of http://www.deadly.org.
Hier verschijnt zo nu en dan incidenteel wat documentatie.
Vorig jaar een keertje geprobeerd, meteen verliefd geworden op de "cleane" manpages en uitstekende documentatie.
Toen 3.0 verscheen deze meteen GEKOCHT.
fl. 106,- was toen geen geld voor een multi-platform, multi-user, multi-tasking systeem als obsd.
Tegenwoordig draai ik 3.0 op produktiemachine (ftp),
staat een migratie naar 3.0 op stapel i.v.m. IPsec,
draai ik op m'n werkstation 3.1BETA (-current) daar deze ondersteuning heeft voor de SB Live,
En zet ik komende week obsd -current naast slack op m'n laptop,omdat sinds kort de Maestro-3 ondersteund wordt.
Al met al kan men stellen dat ik zeer tevreden ben over obsd.
Jouw reactie "er is zo weinig documentatie over te vinden" is een veelgehoorde uitspraak. Antwoord is simpel:
Alle documentatie wordt met je distro meegeleverd. De developers gaan er van uit dat je obsd gebruikt omdat je weet waar je mee bezig bent.
En daar is obsd voor gemaakt, doen waar het voor bedoeld is. De beste referentie is misschien wel http://www.infobsd.org of http://www.deadly.org.
Hier verschijnt zo nu en dan incidenteel wat documentatie.
Verwijderd
Ik draai het als een transperante firewall in combinatie met de toenmalige ipfilter. Ik heb dus 3 nic's in een server waarvan 1 met ip en daarop (ipsec) ,dan bind ik de twee overige kaarten aan elkaar als een bridge. Ik geef aan dat al het verkeer wat binnen komt op de ene door moet gaan naar de andere en andersom. Toch is er de mogelijk heid om op die kaarten te filteren. dus een transparante firewall. en omdat openbsd echt heel makkelijk te installerren en configureren is gebruik ik openBSD.
Pagina: 1