[smoothwall] FTP draaien op zelfde bak

Pagina: 1
Acties:

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Sinds kort deel ik het internet via smoothwall, werkt allemaal prima.

Ik wil nu een ftp draaien op dezelfde bak, zal dat gaan, hoe, wat, waar .. etc. etc. etc...

Ik ben op het moment behoorlijk Linux n00b maar wel bereid om te leren.. als het niet te moeilijk is >:)

Verwijderd

download gewoon proftpd

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

in smoothwall kun je niks compileren/installeren. je oet doorlinken (portmappen) naar een pc in je netwerk.. deze moet dan ook constant aan staan om de ftp server te draaien... ik heb hetzelfde probleem....

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Je kan wel een .tar file uploaden naar je smootwall. Alleen echt handig is t niet. Je moet via de browser een patch uploaden, daarna geeft ie een melding dat het geen patch is maar het bestandje staat wel onder de naam patch.tar.gz in een mapje in /var/patch of iets dergelijks. het mapje heeft een of andere random nummer. Van daaruit kan je het weer installeren enzo. Maar echt makkelijk is het nogmaals niet.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL