Optisch muizen

Pagina: 1
Acties:

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:59
Ik heb me een Logitech Wheel Mouse Optical aangeschaft.

Deze dus: Afbeeldingslocatie: http://www.bics.net/images/logitech-optical-wheel-mouse.jpg

Ik heb em getest in zowel windows 98se/2k/XP.

Als ik wil muizen dan moet ik de muis helemaal recht houden. Dus helemaal verticaal, doe ik dit niet (wat in games onmogelijk is om te vermijden) dan flipt de muis. Hij schiet dus alle kanten op en reageert erg vaag. Ook als ik em een paar graden horizontaal heb en ik beweeg naar boven, dan gaat ie schuin naar beneden.

Is dit normaal bij optische muizen? Ik hoop dat jullie het probleem een beetje snappen.

Als het normaal is dat je de muis helemaal verticaal moet houden, dan ren ik zo snel mogelijk naar de winkel om er 1 met balletje te halen.

Alvast bedankt,

Feyenoord!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Op welke ondergrond scroll je :?

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 09:21
Je moet eens kijken of de tafel die je gebruikt of muismat dat die NIET reflecterend is, ik had dit ook dat de muis vaag ging doen dus heb ik daar een andere ondergrond onder gelegd :)
Veel succes

edit:

Damn, juist een minuut eerder dan mij :P

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 21:37

YKW

mobiliteit ten top

Op donderdag 11 april 2002 11:31 schreef Outl@w het volgende:
Als ik wil muizen dan moet ik de muis helemaal recht houden. Dus helemaal verticaal, doe ik dit niet (wat in games onmogelijk is om te vermijden) dan flipt de muis. Hij schiet dus alle kanten op en reageert erg vaag. Ook als ik em een paar graden horizontaal heb en ik beweeg naar boven, dan gaat ie schuin naar beneden.
Dit is niet normaal.

Automatiseren kan je leren!

Verwijderd

Nee, dat is niet normaal. Ik heb ook een optische muis, en dat werkt perfect.

Ik zou het in eerste instantie in de ondergrond zoeken. Ik heb ook eens een muismat gehad waarop die muis niet goed werkte.

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Op donderdag 11 april 2002 11:32 schreef Pizzaman het volgende:
Spiegel :9 :D :?

• Outl@w
Op donderdag 11 april 2002 11:32 schreef Pizzaman het volgende:
Ik gebruik zon doffe Gele muismat, dus niet zon plastic ding. Ik denk dat het wel es kan zijn, ik heb er ff een zelfde soort grijze bijgepakt en die werkt een heel stuk beter. Ik zal ff kijken hoe een plastic muismat gaat werken.

Wat is over het algemeen de beste muismat/ondergrond?

Feyenoord!

Verwijderd

Dat is toch een kwestie van de muis goed kalibreren?
Ik kan me herinneren dat dat in Win98 ging met zo een luchtbalonnetje. Dan klikte je daarop en dan moest je de muis omhoogbewegen. Als je op dat moment de muis in jouw favoriete stand hebt en omhoogbeweegd dan wordt dat aangepast en hoef je niet meer de muis exact recht te houden en omhoog bewegen. Als je wil kan je dus zelfs instellen dat je als je de muis naar rechts beweegt het pijltje omhoog gaat (of in games dat je beeld omhoog gaat).

Dit een id om eens ui te proberen? :?

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Op donderdag 11 april 2002 11:39 schreef Outl@w het volgende:
Wat is over het algemeen de beste muismat/ondergrond?
Tafel, werkt perfect.
Of een schuimrubber ding (zonder plastic).

• beauco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2024
Is NIET Normaal.

Mijn M$ Intellimouse Explorer kan ik alle kanten op kantelen. Pointer reageert dan gewoon niet meer.

• Outl@w
Ik heb nu een schuimrubberen met een grijze kleur, die werkt lekker :)

Op de doos staat nog wel: Glides smoothly across most surfaces

En ik had niet ged8 dat het aan de kleur kon liggen.

Thx guys :)

Feyenoord!

Verwijderd

Mijn muis die gaat in jedi knight rond draaien en vaag doen om de zoveel tijd. ligt dat mischien ook aan de ondergrond of aan jedi knight 2.

Mijn ondergrond is een medion muismat wit met platic er omheen

Verwijderd

pleur die bijgeleverd software van logitech er niet op dat zuigt zwaar!

Verwijderd

inderdaad, met een optische muis, kun je het lekkerste muizen zonder muismat ;)

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

Heb een hoop keer gehoord: Wit a4tje op je bureaublad plakken.

Of een muismat met een duidelijk zichtbare structuur en niet reflecterend.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• blaaat945
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 20:22

blaaat945

..?

Op donderdag 11 april 2002 14:10 schreef jv777 het volgende:
idd, bij mij verdween de muismat ook heel gauw :)

......

• _NeMeSiS_
  • Laatst online: 10-07 15:50

_NeMeSiS_

Millennial

Ik gebruik nog steeds een heel dun glad wit matje.
Als ik zonder muis gaat het toch niet echt lekker...zal wel aan me bureau liggen met al die deuken :+

• mycosis
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

Een optische muis is eigenlijk een super uitvinding.

Het werkt echt super!!!

Ik heb alleen geen flauw id hoe het werkt....

Verwijderd

Ik gebruik helemaal geen muis mat met een dual optical muis en helemaal geen problemen mee . :P

Verwijderd

heb exact dezelfde optische muis , nog nooit problemen mee gehad, je moet gewoon zorgen dat je in ieder geval NIET op een egale ondergrond "muist" , en hoe een optische muis werkt is vrij makkelijk dacht ik zo ...

• Icey
  • Laatst online: 14-08 22:01
met een laser :)

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

een optische muis moet je ook niet gebruiken om te gamen, daar zijn ze veeeeeeel te traag voor

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 11:44 schreef YKW het volgende:

[..]

Tafel, werkt perfect.
Of een schuimrubber ding (zonder plastic).
Een tafel :? - ligt eraan wat voor tafel en wat voor muis je hebt. Ik kan bijvoorbeeld mijn Intellimouse Explorer (een van de eerste modellen) niet gebruiken op mijn beukenhouten bureau... de logitech optical mouse die ik heb heeft daar weer geen last van...

aaah... en dit is een logitech :P - hehe.. moet dus gewoon op de meeste oppervlakken werken, probeer anders een iets gladder oppervlak...

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

USB :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 16:01 schreef GGS_VR6 het volgende:
USB :?
alle muizen van logitech zijn tegenwoordig standaard USB, maar dat mag gewoon geen problemen geven... - althans, niet van dit soort problemen. :P

• _NeMeSiS_

_NeMeSiS_

Millennial

Op donderdag 11 april 2002 15:58 schreef white_panther het volgende:
een optische muis moet je ook niet gebruiken om te gamen, daar zijn ze veeeeeeel te traag voor
heb ik geen last van hoor :)

• _bw_StrangeR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

_bw_StrangeR

forsaken

K'had vroeger ook zo'n Intellimouse Explorer maar die deed het niet zo lekker op mijn bureau, dus toen wel een muismatje gehouden.
Sinds een maand ofzo heb ik nu een Logitech Cordless en meteen die muismat weggeflikkerd *D ..werkt nou eenmaal een stuk lekkerder zonder

The valiant fight, the cautious defend, the wise counsel. - Sun Tzu "Art of War"

Verwijderd

te traag? echt niet... ze zijn tegenwoordig snel genoeg... de eerste optische beestjes hadden daar misschien last van, maar de laatste muizen zeker niet... :P

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk moet je je muis idd opnieuw kalibreren. Bij ms intellimuizen doe je dat door een dingetje (de ene keer een ballonetje, de andere keer een autootje) in de instellingen naar een bepaalde plek op je scherm te slepen. Logitech heeft vast ook zoiets.

Nog ff over de snelheid van optische muizen:
A- De snelheid is goed genoeg om elke gamer tevreden te stellen
B- Laten we een wedstrijdje UT of quake 3 doen, ik met mijn ms muissie, jij met je balletjesmuis met lagen stof ertussen, eens kijken wie er wint...........

• Mad_Demon
  • Laatst online: 12-08 22:19
Op donderdag 11 april 2002 11:57 schreef Outl@w het volgende:
Ik heb nu een schuimrubberen met een grijze kleur, die werkt lekker :)

Op de doos staat nog wel: Glides smoothly across most surfaces

En ik had niet ged8 dat het aan de kleur kon liggen.

Thx guys :)
Die heb ik ook, lekker muispadje :9

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik heb een dual optical icm een ratpadz muismat, glijdt super, en heb super controle onder CS... ook snelle bewegingen gaan super!

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGJ

Dit is zeker niet normaal, zelf heb ik er een en die heeft dat probleem helemaal niet. Zou hem ff omruilen als ik jou was.

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:02
Func Surface 1030 :Y) koste me 37euro maar dan heb je ook wat :P

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Met die nieuwe dual optical muizen van Logitech kun je ook lekker gamen!

• Predator
  • Laatst online: 21:54

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 11 april 2002 15:08 schreef blaaat het volgende:

[..]

idd, bij mij verdween de muismat ook heel gauw :)
Dat vind ik juist het beste eraan.
Ik heb een hekel al alle soorten muismatten.
Ik wil m'n muis gewoon lekker op m'n tafel met nix eronder.

Met m'n optische werkt dat lekker.
Veel minder weerstand tijdens het verschuiven ook.
Al beginnen m'n glidepads wat af te slijten door m'n ruwe bureau :{

Maar als het te erg wordt zal ik wel die kikkermod eens doen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Is inderdaad onzin dat je niet kan gamen met een optical.
Trouwens ik werd er zo ontzettend schijtziek van om die muisbal elke week bijna wel te cleanen dat ik meteen zo'n gigantisch grote grijze MS Explorer Optical kocht toen die net uitkwam en dat ging al heel goed eigenlijk met snelle FPS games.

Gebruik nu al een tijdje een nieuwer model MS Intellimouse Optical en die voelt nog beter. Ben alleen nu erg in de verleiding om die Dual Optical van Logitech te kopen, die schijnt echt helemaal super te zijn voor snelle games ook...anyone met zo'n Dual die dat kan beamen ook?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:49
Op donderdag 11 april 2002 21:16 schreef DOOMer het volgende:

[knip]

anyone met zo'n Dual die dat kan beamen ook?
Ik heb de dual optical op de hcc eens stevig mishandeld. hoe snel ik ook bewoog, hij gaf geen krimp. Moet ik met me optical mouseman iig niet proberen ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 15:55 schreef Icey het volgende:
met een laser :)
Welnee...een optische muis werkt met een LED (light emitting diode en dus geen laser!), die dus licht op de ondergrond schijnt. Via een sensor word dan van het gereflecteerde licht een image gestuurd naar een digitale signaal processor (DSP). De DSP bepaald aan de hand van de verschillende beelden die het krijgt, in hoeverre de muis is verschoven en in welke richting.

Verwijderd

welke muismat ?
maak gewoon je buro schoon
dan kan er elke muis op

• _NeMeSiS_

_NeMeSiS_

Millennial

Op vrijdag 12 april 2002 03:08 schreef nitenite het volgende:

[..]

Ik heb de dual optical op de hcc eens stevig mishandeld. hoe snel ik ook bewoog, hij gaf geen krimp. Moet ik met me optical mouseman iig niet proberen ;)
ik hebbum dus ook en hij is echt heel fijn en heeft niet dat irritante dat je muis blijft hangen als je je muis een heel langzaam beweegd, waar sommige gewone opticals wel last van hebben.

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Kalibreer je muis eens in de mouseware.

Anders effe omruilen denk ik.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op donderdag 11 april 2002 21:16 schreef DOOMer het volgende:
Is inderdaad onzin dat je niet kan gamen met een optical.
Trouwens ik werd er zo ontzettend schijtziek van om die muisbal elke week bijna wel te cleanen dat ik meteen zo'n gigantisch grote grijze MS Explorer Optical kocht toen die net uitkwam en dat ging al heel goed eigenlijk met snelle FPS games.

Gebruik nu al een tijdje een nieuwer model MS Intellimouse Optical en die voelt nog beter. Ben alleen nu erg in de verleiding om die Dual Optical van Logitech te kopen, die schijnt echt helemaal super te zijn voor snelle games ook...anyone met zo'n Dual die dat kan beamen ook?
dat kan ik wel beamen ja.. had eerst een MS explorer optical, en die reageerde nogal vaag bij snelle bewegingen... dat heb ik met mn dual nog niet gehad!

• Outl@w
Ja ik heb em nu gewoon op me bureau, en dat werkt het beste met dat ding :)

Feyenoord!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 09:27
Traag???? ik heb geen last van traagheid...... optische muis is echt te gek... maar op het venstertje bij de laser zit bij mij een kras... hoe die daar komt weet ik ook niet maar daardoor blijf ie af en toe hangen, net zoals bij een normale muis waarbij de bal vies is.

Wat de ondergrond betreft: ik gebruik zelf een muismat met een wit papiertje er omheen gevouwen.. dit werkt perfect maar je moet wel ff eens per week het papiertje vervangen :P

Eve char: Warock <TEST>

• Movinghead
  • Laatst online: 20:35

Movinghead

ing.

heb je wel de software van logitech gedownload?
Je kunt mouseware downloaden op http://www.logitech.com

• CSCExter
  • Laatst online: 25-02-2024
die software werkte niet perfect bij mij onder WINXP

verder roeleerd de dual optical echt wel, ook voor games!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:26

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb er thuis 6!

Ze werken allemaal perfect!

http://www.xbmcfreak.nl/

• Outl@w
:Z

Een hoop mensen lezen slechts het eerste bericht van de topic, en geven daar antwoord op. Lees aub ook de rest ff door voordat je antwoord.

Mensen het is gefixt :)

Feyenoord!

• Robert Pape
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 14:31
Optische muis roxx... Kreeg een Intellimouse (R) bij m'n flappertop... broek werkt ook goed als ondergrond (handig in de trein) :9

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 17:46
hmm. ik heb dezelfde. ik had wat problemen ermee toen ik een muismat met ruitjes eronder had. het leek toen wel of de muis soms twijfelde waar te gaan staan, je liet de muis los en dan danste ie vrolijk wat heen en weer. nu ik geen muismat eronder heb is het (geloof ik) over....

maar er zijn hier veel meer 'posts' over. moet je ff zoeken bij 'search'

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 14:41

Tusk

Sticky Bomb likes you!

optische muis = geen muismat.....

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Verwijderd

Het is al gefixt dacht ik.

Maar voor de search :)
Leg er een stuk wit papier onder, doet die nog steeds raar dan ligt het niet aan de sensor(en).

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op donderdag 11 april 2002 11:40 schreef Hybz het volgende:
Dat is toch een kwestie van de muis goed kalibreren?
Ik kan me herinneren dat dat in Win98 ging met zo een luchtbalonnetje. Dan klikte je daarop en dan moest je de muis omhoogbewegen. Als je op dat moment de muis in jouw favoriete stand hebt en omhoogbeweegd dan wordt dat aangepast en hoef je niet meer de muis exact recht te houden en omhoog bewegen. Als je wil kan je dus zelfs instellen dat je als je de muis naar rechts beweegt het pijltje omhoog gaat (of in games dat je beeld omhoog gaat).

Dit een id om eens ui te proberen? :?
Die optie moet je dus NOOOOOOOOOOOOOOOIT gebruiken, dan klopt er van je muis helemaal niks meer, erg klote in photoshop enzo.

Verwijderd

Mijn Logitech mouseman Wheel OPtical WORD GEK als ie op blauwe ondergrond komt,...vraag me af waarom,... :S
..En ik praat dan over ELKE soort ondergrond!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Mijn optische muis geeft soortgeljke problemen als ik hem aansluit op mijn compaq notebook, maar hij geeft alleen problemen zodra ik de driver installeer. Ik denk dat het in mijn geval komt door het scrollwieltje doordat de notebook die zelf niet heeft, maar de muis wel. Maar ach, dan muis ik gewoon zonder scroll :)

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb ook een Logitech Wheel Mouse Optical met optical SE met een Everglide. Ik vind het echt heerlijk spelen zo, iets anders wil ik echt niet meer hoor. Aangezien mijn bureau erg glad, glimmend en rood bruin is flipt hij daar nog wel eens op.

• stduke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11-2022

stduke

Hail to the king baby!

je moet zo'n optical mouseman nemen van logitech, die aansluiten op je ps/2 poort, en dan in t donker zitten dan zie je dat koele blauwe lichtje op je muis. 8-) (ook als je pc uitstaat (moet je wel netsnoer erin hebbe))

en verder geen muismat gebruiken natuurlijk.

Signatures are so subliminal...

Verwijderd

Ik werk met zo'n optische met rollende bal.
Zoiets werk ik al jaaaaaaaaaaren mee. Zo'n bal werkt gewoon fijner (vind ik dan) en je hoeft nooit de muis op te tillen als je weer afgedwaald bent :7
Pagina: 1