Computer dood?

Pagina: 1
Acties:

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Wat betreft m'n vorige vraag hier over het niet opstarten na een BIOS Flash: die bak werkt inmiddels weer. Dagje uit laten staan (voedingkabel los) doet wonderen!

Ik heb nog een 'oud' pc'tje staan, waarvan me niet alles bekend is. Het ding is een tijdje geleden soort-van overleden: start totaal niet meer op. Het ding gaat niet meer aan. Reden van dit euvel is me niet meer bekend. Ik heb zelf het vermoeden dat het aan de voeding ligt, maar voel er wijnig voor om de voeding door te meten.

Op het bord staat: J-6LXBS waaruit ik heb kunnen afleiden dat het om een Jetway mobo gaat. Ik weet het, niet de beste dingen, maar toch. Volgens mij gaat het om een 300MHz CPU (weet het niet meer zeker). Er zit in iedergeval een Award BIOS op. Volgens deze site gaat het om een Award Modular BIOS v4.51PG 1984-98 V.6LXBS A02 01-13-1999, voor zover dat iemand wat zegt.

Hoe dan ook, heeft iemand enig idee hoe ik kan uitvogelen wat er mis is met dit ding? Moet ik gewoon een nieuwe kast kopen en de zaak overzetten? Het ding lijkt me handig als Internet-router. Heeft iemand ervaring met het installeren van Linux op zo'n board?

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

Verwijderd

Als hij echt helemaal niks meer doet, dus niks gaat meer draaien, dan heb je een grote kans dat de voeding naar de tering is. Maar het kan ook het mobo zijn, dat was in mijn geval zo.

verder hoef je voor een router niet persee Linux te draaien. Ik heb nu Win98SE met Winroute en dat draait perfect, en is een stuk makkelijker te installeren.

Verwijderd

k zou gewoon eerst ff een andere voeding proberen, en dan pas verder kijken ;)

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 11:30 schreef schaapie het volgende:
Als hij echt helemaal niks meer doet, dus niks gaat meer draaien, dan heb je een grote kans dat de voeding naar de tering is. Maar het kan ook het mobo zijn, dat was in mijn geval zo.
Enig idee hoe ik het verschil kan zien? Ergens zou 't me niet verbazen als 't mobo kapot is, maar 't is zo lullig als ik een nieuwe kast koop en 't doet dan nog niks...
verder hoef je voor een router niet persee Linux te draaien. Ik heb nu Win98SE met Winroute en dat draait perfect, en is een stuk makkelijker te installeren.
Ik heb nu Win98SE met Winroute als router, maar daar wil ik liever van af. Ik vertrouw meer op Linux wat dit soort facaliteiten aangaat.

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 11:31 schreef PorscheS2 het volgende:
k zou gewoon eerst ff een andere voeding proberen, en dan pas verder kijken ;)
Zie m'n vorige reply...
Waar haal ik zo snel een andere voeding vandaan?

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 11:33 schreef Explore het volgende:

[..]

Zie m'n vorige reply...
Waar haal ik zo snel een andere voeding vandaan?
uhhh, je zit nou toch ook achter een pc :?
maw, een voeding uitr je pc slopen is niet zovel werk, je hoeft um misschien geneens in te bouwen ;)

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 12:46 schreef PorscheS2 het volgende:

[..]

uhhh, je zit nou toch ook achter een pc :?
maw, een voeding uitr je pc slopen is niet zovel werk, je hoeft um misschien geneens in te bouwen ;)
Eh, jah, dit is m'n productiebak. Die kan ik niet zomaar down gooien.

Is er geen andere methode? Laat me raden: voeding doormeten? Als de computer aanstaat ook nog, neem ik aan...
Ik zou niet eens weten waar of hoe ik 'm moet doormeten (en dan ook nog zonder zelf onder spanning te komen staan).

Pagina: 1