Toon posts:

Nieuwe (grote) HD in C-6545 van Fujitsu-Siemens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop zoals in het onderwerp staat beschreven maar ik heb aan de 6 GB HD niet meer genoeg, ik wil er dus een nieuwe voor kopen. Nu is mijn vraag, hoe kom ik er achter tot hoe groot ik een nieuwe kan kopen, ze zijn er tot 40 GB uitvoeringen (9,5 mm moet erin). Er zit een Intel ZX chipset in en de Hd-controller weet ik niet (zit nu op mijn werk).
Misschien iemand die er ervaring mee heeft of die weet wat de limieten van de ZX zijn oid?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
De ZX heeft gewoon dezelfde controller als de BX, namelijk een UDMA33 controller.. (zit gewoon in de chipset).
Op zich hebben die dingen een limiet tot 128GB, maar de echte limiet is afhankelijk van de bios.. Als je bios geen support heeft voor hdd's > 8GB of > 32GB, dan moet je het met tooltjes gaan oplossen.. (en of dat met een notebook net zo makkelijk gaat als bij een gewone machine weet ik eigenlijk niet!)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, en hoe kom ik er dan achter tot waar mijn bios het dan ondersteund, dat zetten bij de "whats new" van een laptop bios er nie bij...
Of kan ik daar achter komen door programmaatjes zoals Sisoft Sandra oid?
(Of zou ik het zelfs eventueel kunnen proberen door zo een convertortje te kopen er een een normale HD aan te hangen van 40 of 80 GB ofzo, die heb ik namelijk nog wel in mijn normale comp hangen)

Edit: Er kan iig groter dan 8 gig in, hij was namelijk toentertijd ook met 12 gig HD leverbaar, meen ik....

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik nog wat meer gevonden heb, BIOS and chipset: Phoenix NoteBIOS 4.06 supported by DMI 2.0 and WfM 1.1a Intel 440 ZX chipset

Kan ik dan aan de hand van die biosversies ook kijken tot hoeveel GB ie ondersteund?