Welke 19" monitor heeft de voorkeur ?

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, mijn ouwe 17'' Belinea wil niet meer zo goed ( beeld valt vaak weg, moet ik'm 10* aan-/uitzetten ) Dus we gaan maar eens voor een nieuwe. Wil graag een 19'' maar ik ben er nog niet uit welke. Mijn budget gaat tot max. 300 !!
( ja, ik weet dat je voor meer geld een veeeel betere monitor kan krijgen maar dat is de vraag dus niet :) Heb ook de search gebruikt maar het gaat me alleen om de ervaringen/verschillen bij onderstaande modellen )

Mijn vaste inkoopplekkie heeft de volgende modellen in de aanbieding;

19" Belinea 106095 95kHz 271,00
19" Ilyama LS902UT 95kHz 272,00
19" Novita 95 kHz 235,00
19" Samsung 96P 95kHz 275,00

Als iemand ervaring(en) heeft met bovenstaande modellen en een tip kan geven welke de 'beste' is, hoor ik het heel graag. B.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of koop een Dell P991 :9~ ... maar ik zou puur voor het merk gaan en iiyama pakken... is persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 06:22

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Kzou sowieso van een bekend merk doen. Kheb nog nooit gehoord van "Novita". Ook heb ik niet zo'n hoge dunk van Belinea. Ik zelf heb een Iiyama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
offtopic:
Is dan niet gewoon je aan/uitknopje kapot. Was bij mij ook het geval met een oude 14" nu heb ik de 2 draadjes van die schakelaar verbonden, staat dus altijd aan. Maar hij doet het wel weer.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:11
ik heb hele goede ervaringen met samsung. ik had de 950p [oudere broertje van de hier geposte. en nu zit ik achter een 1100p+ [21inch B-)]]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

neem nou een sony

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 11:12
Op donderdag 11 april 2002 11:59 schreef Dinictus het volgende:
neem nou een sony
Ik heb een sony gehad... Maar ben toch wel veel blijer met mijn Ilyama...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
neem nou een sony
sony rulez !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:44
view sonic misschien ...... ?

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

neem nou een sony
Zie jij 19" sony schermen voor minder dan 301 euro in de pricewatch?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 11:28
De duitse c't (het beste blad:p) van deze week heeft een grote 19-inch test. Ik zou hem ff inkijken als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 10-09 04:00
Bij de ALdi hebben ze nu een leuke 19" monitor.

www.aldi.nl

Zelf ff zoeken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

ik wil even zeggen dat als je er nog lang van wilt gebruik maken, koop dan een iiyama, tis wel wat duurder maar andere schermen gaan vaak na verloop van tijd vage vlekken vertonen ( zeker bij die ALDI SCHERMEN). ik heb zelf een iiyama en mij pa een PHILIPS (3 jaar oud) op mijn 2e een belinea(5 jaar oud).. die schermen gaan alle bij vaag worden, de philips nog het ergst.

De keuze licht aan jou.. :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Laatst online: 17:49
Je kunt ook gewoon een goeie 17" kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 13:10 schreef jeuuron het volgende:
ik wil even zeggen dat als je er nog lang van wilt gebruik maken, koop dan een iiyama, tis wel wat duurder maar andere schermen gaan vaak na verloop van tijd vage vlekken vertonen ( zeker bij die ALDI SCHERMEN). ik heb zelf een iiyama en mij pa een PHILIPS (3 jaar oud) op mijn 2e een belinea(5 jaar oud).. die schermen gaan alle bij vaag worden, de philips nog het ergst.

De keuze licht aan jou.. :)
ja en ilyame heeft van die shit strepen in het beeld.
Jow dat is fijn zozo :r
Koop dan een lg zou ik zeggen heb je dat niet.
En je hebt een beeld wat 100 % vlak is.
Zeg niet daat alleen lg goed is want er zijn ook veel andere goeie fabrikante hoor.
Maar ilyama dat is gewooon niks met die strepen word je echt gek van.
En ik vind als je veel geld aan een monitor uitgeeft dat je kan ook een mooi product mag verwachten.
En dan niet met strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon_The_Pro
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08-2023
Als je naar een tweedehands kijkt kan je misschien voor 200 euro al een degelijke monitor op de kop tikken....

"Failure isn't about falling down, Failure is staying down"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:21
iiyama dat type doet het erg goed bij mij, belinea is voor mij niet echt denderend (low budget) die andere ken ik niet eens en samsung valt niet tegen!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok..thnx voor alle reactie's !

Ik begrijp dat ik dus het beste kan gaan voor ofwel de Iiyama of de Samsung. Qua prijs zijn ze ongeveer gelijk. Als iemand nog goede/slechte ervaringen heeft met een van de twee of allebei..bij voorbaat dank !

offtopic:
De on/off knop van m'n oude monitor is niet defect. Heb het ook slecht uitgelegd net. De monitor valt 'half' uit zeg maar; Het scherm wordt opeens heel erg helder ( onleesbaar dan, bijna wit. Je ziet nog heel onduidelijk wat er staat ) Als ik de monitor dan meerdere keren uit- en aanzet wordt het weer normaal. Ander probleem is trouwens dat de knop voor de OSD het niet meer doet, dus via de monitor zelf kan ik niets meer aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iiyama is the best wat dat betreft. Dus als je echt iets goeds wilt moet je die hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij komt niet in het rijtje voor, maar koop een Eizo bijvoorbeeld de T765 19" CRT. Deze is gewoon perfect!
Wel wat duurder dan de rest, maar je hebt in ieder geval geen klachten, en hoe lang doe je wel niet met een monitor?
Dan maakt die paar extra honderd gulden toch niet uit.
Hier zit trouwens een Sony beeldbuis in. Die zijn gewoon het best.

Trouwens, als je echt maar 300 te besteden hebt, kun je inderdaad beter een goede 17" kopen. Bijvoorbeeld de Eizo T565 met een Mitshubishi beeldbuis. Welliswaar geen Sony beeldbuis, maar deze beeldbuis heeft wel een grotere helderheid per oppervlakte-eenheid dan de T765

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 06:22

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Op donderdag 11 april 2002 13:14 schreef bopitje het volgende:

[..]

Zeg niet daat alleen lg goed is want er zijn ook veel andere goeie fabrikante hoor.
En ik vind als je veel geld aan een monitor uitgeeft dat je kan ook een mooi product mag verwachten.
En dan niet met strepen.
Shit strepen? Bedoel je die dunne lijntjes die de het schaduwmaskerraster weettikveelhoedatheet in stand houdt? Het is niet Iiyama alleen die dat heeft hoor, Alle Trinitron of Diamondtron schermen hebben dat. En daar merk je niet zo heel veel van hoor. Alleen op een lichte achtergrond zie je ze vaagjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 11:59
/me me heeft ook een 19" iiyama, zie sig voor type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikie Mike in de middag
  • Laatst online: 31-08 23:00
Ik heb alle monitoren bekeken die je opnoemd maar zelf vindt ik de NEC Multisync FP955 een betere keus.

Als je echt uit het lijstje moet kiezen dan zou ik de ilyama nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 11 april 2002 14:03 schreef Jules het volgende:

[..]

Shit strepen? Bedoel je die dunne lijntjes die de het schaduwmaskerraster weettikveelhoedatheet in stand houdt? Het is niet Iiyama alleen die dat heeft hoor, Alle Trinitron of Diamondtron schermen hebben dat. En daar merk je niet zo heel veel van hoor. Alleen op een lichte achtergrond zie je ze vaagjes.
Da's niet helemaal waar, LG heeft die lijntjes niet in hun flatscreens. Ze gebruiken een combi van shaduw en sleuvenmaskers dacht ik.

Ik zit zelf naar de lidl flat screen monitor te kijken (een gericom model met hetzelfde scherm als lg995+, geen draaglijntjes) en hij bevalt meer dan prima. Wel ff lullig dat ie m'n defecte 22" iiyama moest vervangen maar het scherm is voortreffelijk. En dat voor €249,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 11:09 schreef Thund3rKn0L het volgende:
of koop een Dell P991 :9~ ... maar ik zou puur voor het merk gaan en iiyama pakken... is persoonlijk
De Dell P991 is idd ook een hele goede optie. Heel veel monitor voor weinig geld. Kheb hem zelf ook naar alle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK ga volgende week een iiyama HM903DT Vision Master Pro 454 halen, echt geile specs 8-) :9~

wel 518.- EURO, maar dat heb ik er wel voor over, na jarenlang 14 en 15" crappies.

Als je het geld hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en EIZO dan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:48
LG heeft ook goede goedkope monitoren, en ik ben erg tevreden met de mijne (900b)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 10-09 19:24
Op vrijdag 12 april 2002 00:57 schreef ruk het volgende:
en EIZO dan ??
Nou zo'n Eizo T765 die ik heb kost nu iets van 800,- EUR.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net een samsung 957p aangeschaft;420€,0.22 dot
heb al veel monitors gehad en dit is de beste,geprezen als beste monitor in het boekje netwerk van januari 2002..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga volgende maand de Hansol 920D kopen, die is spik en span! Ik heb nu de 710D en die is toppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

Ik zou ook voor de Samsung gaan.
Iiyama vind ik persoonlijk, (uit ervaring van mezelf en anderen) te buggie.
Te onscherp o.a.

Neem dan liever de Samsung, zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 13:14 schreef bopitje het volgende:

[..]

En dan niet met strepen.
JIJ wordt misschien gek van die twee zeer miniscule lijntjes die je alleen bij een volkomen witte achtergrond ziet,IK en met mij vele anderen toaal niet, en het is toevallig wel een feit dat ik nog weinig heb gezien dat de kwaliteit van de flat-tron buis evenaart. Dus hou eens op met dat stomme geflame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 14:15
Op donderdag 11 april 2002 11:02 schreef goodriddance het volgende:
Ok, mijn ouwe 17'' Belinea wil niet meer zo goed ( beeld valt vaak weg, moet ik'm 10* aan-/uitzetten ) Dus we gaan maar eens voor een nieuwe. Wil graag een 19'' maar ik ben er nog niet uit welke. Mijn budget gaat tot max. 300 !!
( ja, ik weet dat je voor meer geld een veeeel betere monitor kan krijgen maar dat is de vraag dus niet :) Heb ook de search gebruikt maar het gaat me alleen om de ervaringen/verschillen bij onderstaande modellen )

Mijn vaste inkoopplekkie heeft de volgende modellen in de aanbieding;

19" Belinea 106095 95kHz 271,00
19" Ilyama LS902UT 95kHz 272,00
19" Novita 95 kHz 235,00

Als iemand ervaring(en) heeft met bovenstaande modellen en een tip kan geven welke de 'beste' is, hoor ik het heel graag. B.v.d.
voor een 19" heb je een beetje klein budget. ik zou of doorsparen of een goede 17" kopen. anders krijg je van die vissekom monitoren.
de monitor is nou echt iets waar je eigenlijk niet op moet besparen. bovendien gaat hij meerdere pc's mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
paar loze opmerkingen

je kan wel zeggen dat ie een sony moet nemen maar als die nou niet in de buurt verkrijgbaar is, heeft het weinig zin.

kortom hij kan uit de volgende 4 merken kiezen
nou ik zou voor de iyama gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet nu eens niet op het merk afgaan,mocht je de fabriek van samsung zien...gigantische multinational..dit is een zeer goed merk,heb er ook een video van en die heeft 10 jaar feilloos gewerkt..
er is ook 3 jaar garantie op de monitor..
samsung heeft de beste kwaliteit..zeer simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Als ik uit het rijtje zou moeten kiezen zou ik absoluut voor de samsung gaan.

Maar ik zou eerlijk gezegd veel liever doorsparen voor een wat dure maar betere 19 inch of ik zou een top 17 inch kopen.

Best leuk een groot beeld, maar ik kies in dat geval liever voor kwaliteit dan kwantiteit. Op een monitor moet je nooit besparen!

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uh voor de gene die een iiyama 454 gaan kopen doe dat niet de speakers zijn niet goed afgeschermt of willen jullie na een jaar krom beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
jouw inkoopplek is in aachen? (Bora!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaah, ik zou nooit een bugdet monitor kopen, maar ok daar vraag je niet om...

als ik een keuze moes maken zou ik de 19" Ilyama LS902UT 95kHz voor 272,00 kiezen.

maar liever een sony of een goeie philips

owja, ik ken meerdere met een 19" Ilyama LS902UT en nooit lijntjes opgevallen...
maar je moet gewoon eens na een pc boer fietsen en zelf kijken. jou ogen zijn de mijne niet.

en persoonlijk zou ik nooit combi apparaten kopen, dus ook geen monitor met ingebouwde boxen.
alle apparaten zo veel mogenlijk 1 functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ooit een philips gehad,die met lichtframe op..
buitengesmeten na een week;zeer matte monitor..
enkel de zeer dure van philips zijn goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ik heb deze.

HM903DT
Vision Master Pro454

Perfect scherm. Lijntjes? Die vielen me bij toeval na een week een keer op. Echt superschermpje!

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 16:12 schreef javan het volgende:
ik heb ooit een philips gehad,die met lichtframe op..
buitengesmeten na een week;zeer matte monitor..
enkel de zeer dure van philips zijn goed
Wat is er mis met lightframe van philips?

Heb hier de 109S staan en ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is wel een goed scherm en de lightframe werkt goed..
Maar dit is een tamelijk matte monitor ,kan u zien als u er scheef naar kijkt is de beeldbuis lichtjes mat getint,..
Ik heb liever iets helderder maar smaken kunnen verschillen..
Ik zit met een merk dat ik fantastisch vind,en jullie misschien nooit zouden kopen..(samsung)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Laatst online: 11-09 07:11
Samsung SyncMaster 900NF, is echt het fijnste scherm dat ik ooit gehad heb.
Tegenwoordig heet ie geloof ik iets anders.... maar goed, hier een linkje:
http://www.samsungmonitor.com/html/products/900nf.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 21:06 schreef florisson het volgende:
offtopic:
jouw inkoopplek is in aachen? (Bora!)
Jazeker! Zeer rielekste winkel is dat ! Daar kan de pricewatch dus niet tegenop :D ( tenminste niet vaak )
www.bora-computer.de

Maar ontopic; Het wordt dus de Samsung. Heel toevallig ben ik deze monitor bij een bekende tegengekomen. Heb er 2 uur achter gezeten & bevalt uiterst goed ( mooi stil beeld, geen vage kleuren ofzo etc. ). In ieder geval stukken beter als m'n 'ouwe' 17" Belinea (waar ik ooit 1100 piek voor betaald heb trouwens :) ). En nogmaals; Bedankt voor alle reacties hier !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16
Op zaterdag 13 april 2002 13:51 schreef aad123 het volgende:

[..]

JIJ wordt misschien gek van die twee zeer miniscule lijntjes die je alleen bij een volkomen witte achtergrond ziet,IK en met mij vele anderen toaal niet, en het is toevallig wel een feit dat ik nog weinig heb gezien dat de kwaliteit van de flat-tron buis evenaart. Dus hou eens op met dat stomme geflame.
Er zijn vrij veel mensen (waaronder ik, op m'n werk heb ik zo'n ding, thuis zeker niet) die die lijntjes wel een groot deel van de tijd opmerken. Er is daarom ook niets mee iemand anders daarop te wijzen. Stel je voor dat je zo'n monitor koopt en je ergert je de komende 4 jaar aan die twee lijntjes, dan heb je toch een behoorlijk foute aankoop gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Laatst online: 21:54
Op donderdag 11 april 2002 12:09 schreef Tyrian het volgende:

[..]

Zie jij 19" sony schermen voor minder dan 301 euro in de pricewatch?
Nee, maar kan je wel vertellen dat ik geen moment spijt heb van mijn g420 !

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Laatst online: 21:54
Op dinsdag 16 april 2002 08:15 schreef Rukapul het volgende:

[..]

Er zijn vrij veel mensen (waaronder ik, op m'n werk heb ik zo'n ding, thuis zeker niet) die die lijntjes wel een groot deel van de tijd opmerken. Er is daarom ook niets mee iemand anders daarop te wijzen. Stel je voor dat je zo'n monitor koopt en je ergert je de komende 4 jaar aan die twee lijntjes, dan heb je toch een behoorlijk foute aankoop gedaan.
Hee ik heb ook die lijntjes!, aleen zie ik ze weer pas als er topics zoals deze verschijnen, dan denk ik ook, hee ik had die toch ook :?, ff kijken.. Ja , ze zitten er nog, pfff gelukkig :)

Beetje mierenneuken imo Hiervoor deze g420 had ik een g400, en ik verbeeld me dat ze bij de g420 wel dunner zijn, maar goed, mijn g400 was ook een ruk model, want aleen maar problemen, en u dus als compensatie deze gekregen van sony...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind Iiyama maar niets. Toen ik een 19" kocht heb ik een aantal monitoren naast elkaar kunnen vergelijken, waaronder 452 en 454, EIZO, en philips en samsung. Beeld kwaliteit van de Iiyama is gemiddeld vergeleken met de andere zonet genoemde merken.

Aantal mensen schreewt "perfecte monitor" "bla bla", maar heb je ook echt een goed vergeleken met andere monitoren?? Ik vraag het af. De 454 heeft dezelfde probleem (naast de gemiddelde beeld kwaliteit) als de vorige 19" modellen namelijk golvende lettertjes in de meeste resoluties en een scherpte verschil bij de randen. Tot 2 jaar geleden maakte iiyama topmodellen, nu budgetmodellen.

Hier nog een post van mij met niet zo'n beste link review van 454:
[topic=449412]

Ik zou zeggen als je monitor koopt vergelijk verschillende modellen. Ik zelf kom dat uit bij een EIZO (=duur), Samsung, Sony (=duur) of philips. Ik vind de kwaliteit van deze modellen niet zo ver ontlopen (de modellen rond de 500 a 500 euro).

Het argument van de beeld lijnen vind ik wel goed. Sommige mensen merken het wel op gelijk en vinden het irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monitoren vergelijken is dus heel erg lastig. Probeer maar een computer zaak te vinden waar ze een rij computers hebben staan met dezelfde specs en verschillende monitoren.

Sommige winkels hebben zo'n monitor wand gebouwd waar verschillende typen monitoren naast elkar te zien zijn. Maar al die monitoren zijn aangesloten op een en dezelfde computer. Nadeel hiervan is dat ze allemaal op dezelfde resolutie en refresh rate draaien. Sommige monitoren komen zo ten onrechte slechter uit de bus omdat ze niet met de optimale instelling (fabrieksinstelling) draaien.

Daarnaast stoort het verdeelkastje voor het beeldsignaal sommige monitors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 08:18

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Op dinsdag 16 april 2002 01:10 schreef goodriddance het volgende:

[..]

Jazeker! Zeer rielekste winkel is dat ! Daar kan de pricewatch dus niet tegenop :D ( tenminste niet vaak )
www.bora-computer.de

Maar ontopic; Het wordt dus de Samsung. Heel toevallig ben ik deze monitor bij een bekende tegengekomen. Heb er 2 uur achter gezeten & bevalt uiterst goed ( mooi stil beeld, geen vage kleuren ofzo etc. ). In ieder geval stukken beter als m'n 'ouwe' 17" Belinea (waar ik ooit 1100 piek voor betaald heb trouwens :) ). En nogmaals; Bedankt voor alle reacties hier !!
de samsung is een goede keuze zit hier achter het oude broertje ervan de 950p.

offtopic:
bora is een vet goede winkel leuke meid :* achter de balie ook ze verstaat ook nl :D

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goede keuze,uiteindelijk moet je diegene kiezen die het mooiste beeld heeft;en de keuze van samsung gaat u zich niet beklagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
tsja zelf heb ik de F67 van Eizo! :9~ :P

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 19" LG 915FT en werkt echt superfijn. Echt aan te raden dan zou ik iets verder kijken dan die lokale winkel en gewoon voor het beste gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

19" Ilyama LS902UT 95kHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 11:02 schreef raglam het volgende:
Ik vind Iiyama maar niets. Toen ik een 19" kocht heb ik een aantal monitoren naast elkaar kunnen vergelijken, waaronder 452 en 454, EIZO, en philips en samsung. Beeld kwaliteit van de Iiyama is gemiddeld vergeleken met de andere zonet genoemde merken.

Aantal mensen schreewt "perfecte monitor" "bla bla", maar heb je ook echt een goed vergeleken met andere monitoren?? Ik vraag het af. De 454 heeft dezelfde probleem (naast de gemiddelde beeld kwaliteit) als de vorige 19" modellen namelijk golvende lettertjes in de meeste resoluties en een scherpte verschil bij de randen. Tot 2 jaar geleden maakte iiyama topmodellen, nu budgetmodellen.

Hier nog een post van mij met niet zo'n beste link review van 454:
[topic=449412]

Ik zou zeggen als je monitor koopt vergelijk verschillende modellen. Ik zelf kom dat uit bij een EIZO (=duur), Samsung, Sony (=duur) of philips. Ik vind de kwaliteit van deze modellen niet zo ver ontlopen (de modellen rond de 500 a 500 euro).

Het argument van de beeld lijnen vind ik wel goed. Sommige mensen merken het wel op gelijk en vinden het irritant.
Iiyama bevalt mij best vriend! :9
Ik heb een MA901U Vision Master 452, en die had echt beter beeld dan de Samsung (wat ik persoonlijk shitsooi vind) en ook iets beter dan de Philips 109B20.

En dat model waar de topicstarter het over had van iiyama heeft geen streepjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 13:11 schreef CyberTijn het volgende:
Je kunt ook gewoon een goeie 17" kopen.
I agree :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 13:40 schreef -Zwelg- het volgende:
Ik heb een 19" LG 915FT en werkt echt superfijn. Echt aan te raden dan zou ik iets verder kijken dan die lokale winkel en gewoon voor het beste gaan ;)
Heb je bij die LG last van slechte convergentie, dat hoorde ik nl, of is dat bij sommige zo? Ik heb hem zelf al besteld, want ik had veel goede ervaringen gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier is nog een reviewtje van 12 19" monitoren, heb m zelf niet gelezen en weet dus niet in welke prijsklasse enz. ze vallen.

Het is al eerder genoemd, maar ik denk dat je meer hebt aan een goede (trinitron ?) 17" monitor, dan aan zo'n bolle lelijke 19", maar goed dat is mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Omdat mijn Iiyama A 9017 ofzo van 4 jaar oud een beetje op begint te raken. Wel na veel vuldig gebruik. Is nu het beeld niet meer mooi egaal wit. Er zit een gele/bruine waas over t midden heen best irritant na een tijdje. Toen gekocht voor 1380 gulden >:) Maar wel een 17" die 1280x1024 in 85hz kan :)

Maar goed zit nu dus te denken aan een nieuwe 19" van Iiyama. En de 454 leek me erg stoer :) Maar golvende letters bij zo'n duur model :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biering
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 19:45
Ik heb gisteren nog naar een Vision Master454 gekeken. Heb ctscreen van de c't site op die monitor gedraaid en ik kon geen golvende letters vinden. Mooie vervanging van m'n Vision Master 17 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf de Iiyama LS902UT, bevalt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op dinsdag 16 april 2002 11:02 schreef raglam het volgende:

Aantal mensen schreewt "perfecte monitor" "bla bla", maar heb je ook echt een goed vergeleken met andere monitoren?? Ik vraag het af. De 454 heeft dezelfde probleem (naast de gemiddelde beeld kwaliteit) als de vorige 19" modellen namelijk golvende lettertjes in de meeste resoluties en een scherpte verschil bij de randen.
De pro 454 komt uitstekend uit de test van tomshardware, een van de meest gerepecteerde reviewsites.
http://www4.tomshardware.com/display/02q1/020319/index.html

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier zo de indruk(op enkele uitzonderingen na)dat iedereen voor zijn eigen monitor schermt,om zo zich te verzekeren dat dit geen misse aankoop is...
zijn we hier niet veel mee...
ik denk dat een review van een onafhankelijk pc magazine veel meer zegt...zo heb ik de mijne aangeschaft..
gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snol
  • Niet online

Snol

Swim with me and get wet !

over de Iiyama Ls902 hebbik van alle monitoren die ik verkocht hebt geen enkele klacht gehad. Samsung eenmalig door krassen op het scherm maar dit was al meteen uit de doos :\

Kheb zelf vrij lang zitten twijfelen tussen een philips 109p of een samsung, uiteindelijk een SOny G420 gekocht @ een kleine 700 euro's

Zeer geil scherm maar ik heb nu ook een zeer laag banksaldo

Conclusie: de Iiyama of de Samsung of een goede 17" voor je 300 Eur

*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

SONY G420S 8-)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op vrijdag 19 april 2002 18:24 schreef Snol het volgende:
over de Iiyama Ls902 hebbik van alle monitoren die ik verkocht hebt geen enkele klacht gehad. Samsung eenmalig door krassen op het scherm maar dit was al meteen uit de doos :\

Kheb zelf vrij lang zitten twijfelen tussen een philips 109p of een samsung, uiteindelijk een SOny G420 gekocht @ een kleine 700 euro's

Zeer geil scherm maar ik heb nu ook een zeer laag banksaldo

Conclusie: de Iiyama of de Samsung of een goede 17" voor je 300 Eur
'k heb mijn G420S voor $350 gekocht :P

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snol
  • Niet online

Snol

Swim with me and get wet !

en dat zeg je nu pas :P

*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 10-09 23:04
Op donderdag 11 april 2002 11:09 schreef Thund3rKn0L het volgende:
heb ikzelf ook.

Prima monitor voor z'n geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:21

Nohead

PSN ID: Nohead

Ik zou voor een goede 17" gaan
zelf heb ik een LG FLATRON 795FT Plus
een echte aanrader vind ik.
volledig platbeeldbuis geen lijntjes
max reso. van 1600 * 1200
en een DP van 0.24 (superscherp)

probeer maar es een goede 17" te vinden met deze specs
pricewatch was ie 330 dus net er overheen.
ach ja en anders tja.... die illyama he...
Pagina: 1