Ik zit met het volgende probleem: op een IIS5 server (win2k) moet een bepaalde directory binnen een website beveiligd worden met een wachtwoord. Ik dacht dit te kunnen doen door op de desbetreffende directory de anonymous toegang in IIS uit te schakelen en vervolgens via NTFS rechten te bepalen wie wel en niet tot de map toegang heeft. Dat werkt tot op zekere hoogte: als ik dit zo instel en je surft naar die map, wordt er inderdaad om een usernaam + wachtwoord gevraagd. Het probleem is echter, dat alleen users die tot de administrator groep behoren geaccepteerd worden. Dat is dus net niet de bedoeling.. Ik had speciaal hiervoor een aparte user aangemaakt, die expliciet toegang had tot deze directory, maar alleen als ik deze user lid maak van de administrator groep kun je onder die naam bij de directory. Ik heb hier al wat op GoT gezocht maar het enige dat ik hier kon vinden was dat dingen als .htaccess hiervoor te gebruiken zou zijn, maar dat werkt dus niet op een IIS server..
Verwijderd
Volgens mij hebben users die lid zijn van de administratorgroep altijd overal toegang toe.
Het lijkt me dat je dit alleen kan oplossen met een database-oplossing en zelf een inlog/ww schermpie moet maken om de autorisatie te regelen. Ik zou niet anders weten op 'n IIS server.
Het lijkt me dat je dit alleen kan oplossen met een database-oplossing en zelf een inlog/ww schermpie moet maken om de autorisatie te regelen. Ik zou niet anders weten op 'n IIS server.
Hm, ik heb nog eens wat verder zitten zoeken en volgens mij zou de manier waarop ik het nu gedaan het toch wel de juiste moeten zijn. Alleen lijkt het er dus op dat de administrator groep een recht heeft dat de gewone users groep niet heeft en dat juist dat het verschil maakt waarom het bij administrators wel en gewone users niet werkt. Alleen welk recht dat is en waar ik dat moet instellen, heb ik nog niet kunnen vinden...
Even een klein schopje, want ik heb bovenstaand probleem nog steeds niet echt opgelost 
Ik heb nog van een 'expert' de tip gekregen dat de gebruiker de rechten 'logon locally' en 'logon as a batch job' moeten hebben, maar dat had ik inmiddels al zo ingesteld en dan nog lukt het niet om de desbetreffende gebruiker in te laten loggen, tenzij ik 'm dus lid maak van de administrators groep. Heeft niemand een idee waar ik het zou moeten zoeken?
Ik heb nog van een 'expert' de tip gekregen dat de gebruiker de rechten 'logon locally' en 'logon as a batch job' moeten hebben, maar dat had ik inmiddels al zo ingesteld en dan nog lukt het niet om de desbetreffende gebruiker in te laten loggen, tenzij ik 'm dus lid maak van de administrators groep. Heeft niemand een idee waar ik het zou moeten zoeken?
ip restricten
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Heeft het niet te maken dat normale users ( of degene die je hebt aangemaakt ) niet standaard toegang heeft tot ingebouwde mechanieken zoals $ipc en bv de drive
Ik neem aan dat je via de webserver de directory probeert te benaderen
Dan moet je eens kijken hoe de webserver die directory probeert te benaderen. Is dat niet toevallig via de administrator groep
Ik neem aan dat je via de webserver de directory probeert te benaderen
Dan moet je eens kijken hoe de webserver die directory probeert te benaderen. Is dat niet toevallig via de administrator groep
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Pagina: 1