Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Als je voor OC gemak gaat moet je de Celly nemen. Die hoef je niet te unlocken en laat zich vrij goed tot de 1550 OCen.
Over de vga kaart kan ik kort zijn. Je kunt beter iets bij leggen en een GeForce 2 Ti nemen. Die MXen zijn niet erg goed kwa prestatie.
-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server
de videokaart word NIET duurder.. alssie echt zo slecht is kan ik dan beter een ATI Radeon 32 MB SDR AGP tv nemen ?Op donderdag 11 april 2002 11:07 schreef Carp_Hunter het volgende:
Als je voor het gamen gaat zou ik voor de AMD gaan. Die presteerd over het algemeen toch iets beter bij games.
Als je voor OC gemak gaat moet je de Celly nemen. Die hoef je niet te unlocken en laat zich vrij goed tot de 1550 OCen.
offtopic:
Over de vga kaart kan ik kort zijn. Je kunt beter iets bij leggen en een GeForce 2 Ti nemen. Die MXen zijn niet erg goed kwa prestatie.
webOS all the way!
Verwijderd
oh, en als je voor overclocken gaat: welke mobo's zitten er bij de systemen? Niet geheel onbelangrijk!
*insert signature here
webOS all the way!
Dat kun je beter bij VB vragen.Op donderdag 11 april 2002 11:10 schreef xychix het volgende:
[..]
de videokaart word NIET duurder.. alssie echt zo slecht is kan ik dan beter een ATI Radeon 32 MB SDR AGP tv nemen ?
Inderdaad. Welk mobo wil gaan gebruiken.Op donderdag 11 april 2002 11:15 schreef TjarkVerhoeven het volgende:
oh, en als je voor overclocken gaat: welke mobo's zitten er bij de systemen? Niet geheel onbelangrijk!
-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server
Ik zou geen seconde twijfelen en voor de XP gaan...
Kan je wat specifieker zijn? 'k ken zelf zo'n 10-tal mensen met AMD systemen en bij niemand heb ik ook maar 1 probleem kunnen merken wat ik niet met een Intel CPU zou zien gebeuren. 't is erg hoe vaak je leest dat AMD minder stabiel is dan Intel, maar tot nu toe heb ik niemand gezien/gehoord die daar meer uitleg over kan geven...Intel heeft mijn voorkeur wel, vrienden die amd gebruiken hebben vaker probleempjes
Ik draai nu mijn eerste eigen AMD CPU en heb daarvoor een pak Intel's gedraaid. Beide merken hebben af en toe eens last van problemen, maar geen van beiden heeft té grote probs...
PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305
ik het redelijk goede ervaringen met dit mobo (de socket A variant)
LET WEL het alternatief de radion heeft maar 32 MB !!
en nee ik ga niet meer uitgeven !
zou een TNT2 met 32 mb dan beter/ sneller zijn dan de gforce mx400 64 mb ???
Verwijderd
DDR 41% faster than PC133
En
1,3 GHz Celeron review
Athlon 1800+ review (de 1700+ is natuurlijk niet veel langzamer dan de 1800+)
Lees en vergelijk ........
De Athlon is veel sneller, niet verbazingwekkend natuurlijk.
Link gewijzigd
hahaha.... +1 grappigOp donderdag 11 april 2002 11:21 schreef xychix het volgende:
zou een TNT2 met 32 mb dan beter/ sneller zijn dan de gforce mx400 64 mb ???
Nee, die GF MX400 is wel een stukkie sneller.
Kijk, een GF MX400 is prima om wat spelletjes mee te doen, maar je moet niet verwachten dat je de hoogste framerates met alle 'eye candy' aan hebt.
Het is wel prima om zo af en toe een spelletje te spelen op een res van 1024*786. Geen probleem hoor.
Maar wil je _vaker_ spelletjes spelen dan is het de moeite waard om meer uit te geven. Doe je dat niet: dan niet. sim-pel.
*insert signature here
als ik een spel als Tony Hawk 3 fatsoenlijk kan spelen op 1024*786.. dus geen zichtbare schokken dan ben ik tevreden..Op donderdag 11 april 2002 11:24 schreef TjarkVerhoeven het volgende:
[..]
hahaha.... +1 grappig
Nee, die GF MX400 is wel een stukkie sneller.
Kijk, een GF MX400 is prima om wat spelletjes mee te doen, maar je moet niet verwachten dat je de hoogste framerates met alle 'eye candy' aan hebt.
Het is wel prima om zo af en toe een spelletje te spelen op een res van 1024*786. Geen probleem hoor.
Maar wil je _vaker_ spelletjes spelen dan is het de moeite waard om meer uit te geven. Doe je dat niet: dan niet. sim-pel.
onze celeron 418mhz met tnt2 32mb heeft hier soms wat moeite mee.... (dit geeft ongeveer mijn game gehalte aan... niet veeleisend dus )
*insert signature here
S462 JetWay 867AS KT266 +SB SDR/DDR
SocketA AMD XP Athlon 1700+ 266FSB Tray
Spire SocketA 5T208B1M3T 1.9 wisperrock
DDR 256MB PC266 OEM
Samsung 3.5' 1.44 FDD
Maxtor 40.9 Gb 5400rpm UDMA 100
Club3D ATI Radeon 7200 64DDR DVI TV-Out / GeForce2 MX400 64 MB AGP TV
52 speed AOpen IDE Bulk
UNEX PCI NE2000 10/100 UTP
Jahoor bijde hebben ze evenveel cache! En dat maakt niet zo het verschil, het is de core die het verschil maakt.Op donderdag 11 april 2002 11:13 schreef Hermanvh het volgende:
Die AMD is vet sneller, omdat ie meer cache heeft!
Die AMD is sneller, maar ach ik wil hem wel een zien tegenover mijn cely 1200@1600.
het aantal mb's zegt niets over de kwaliteit van de kaart. in het gavel van dit soort trage kaarten heeft meer dan 32mb absoluut geen nut, want meer kan er toch niet gebruikt worden. dus qua snelheid (en kwaliteit trouens ook) kun je het best de radeon kiezen. je zegt dat je niet meer gaat uitgeven aan de grafische kaart. waarom niet? ik heb liever een athlon 1100 + Ati radeon 8500 dan een Athlon XP 1700 met 1 van deze twee kaarten.Op donderdag 11 april 2002 13:40 schreef xychix het volgende:
Dit word hem.. ik twijfel alleen nog tussen 2 videokaarten.. ze zijn beide 97.50
DDR 256MB PC266 OEM
Samsung 3.5' 1.44 FDD
52 speed AOpen IDE Bulk
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
XP1800+
512MB DDR
GF2MX400
Meer (dan die 2MX) heb ik niet nodig voor af en toe een spelletje...zeker niet op 1024x768
Verwijderd
deze is sneller dan die geforce2mx
de ati radeon 7200 kan je vergelijken met een ati radeon 64ddr vivo
de 7200 is net zo snel als de geforce2 normaal
met meer functies in spellen dan de geforce2mx
en voor tv-oud zal ik zeker de ati nemen
ik heb zelf allebij de kaarten gehad en mijn voorkeur gaat dus naar de ati
IDD. ik game weinig.. mijn TNT2 32 MB voldeet al bij quake2 en 3.. ook tony hawk skating 2 liep er goed genoeg mee. daarom wil ik er niet meer aan uitgeven...Op donderdag 11 april 2002 15:37 schreef TonD het volgende:
Hij niet, hij gamed niet (of nauwelijks) en used Photoshop enzo...heb zelf dit:
XP1800+
512MB DDR
GF2MX400
Meer (dan die 2MX) heb ik niet nodig voor af en toe een spelletje...zeker niet op 1024x768Daar voldeet mn ViperII (bagger kaart) al bijna aan
Dusse ik zou voor de XP gaan, enne voor de MX, heb het niet op ATI, iemand aan het begin van deze topic had het over slechte drives van Nvidia, maar die heeft het dus verkeerd om gelezen ofzo
Ati kaarten zijn vaak veel beter dan ze uit de test komen, oorzaak: bagger drivers...
ik klooi veel met linux/bsd/etc. dus ik moet wel een beetje standaard pctje hebben
$$$$$ die zijn veel duurder dit bordje kost 92.5 euro.. en is stabiel (ik heb er een in een pc voor familie gezet en dat liep ok !)Op donderdag 11 april 2002 16:07 schreef OlafvdSpek het volgende:
Waarom geen K7S5A? Of in ieder geval een KT266A?
en alssie goedkoper is... dan zal ik het overwegen
Zie deze link:
http://www.tweakers.net/pricewatch/26473
en deze:
http://www.videologic.com/Reviews/ProductReviewIndex.asp?Product=VL-60491
Celeron (ooit P3) kan per MHz al net niet meekomen met een KLASSIEKE Athlon (tot 1.4 GHz), laat staan met een Athlon XP (die toch weer zo'n 10% sneller is , of meer zelfs in sommige situaties)
Radeon pakken, GeForce 2 MX wil eigenlijk zeggen GeForce 2 met zelfde prestaties als Geforce 256 (geforce 1)Op donderdag 11 april 2002 13:40 schreef xychix het volgende:
Dit word hem.. ik twijfel alleen nog tussen 2 videokaarten.. ze zijn beide 97.50
DDR 256MB PC266 OEM
Samsung 3.5' 1.44 FDD
52 speed AOpen IDE Bulk
Uhm ik druf dat wel te betwijfelen. Een 1200 haalt 1600 mhz en soms nog meer (overclockers.com). Een 1300 zou dus aardig in de buurt van de 1700 moeten kunnen komen.Op vrijdag 12 april 2002 14:15 schreef majic het volgende:
De 1700+ Xp zal ongeveer even snel zijn als een Celeron 1.3 op 1.7 (iets wat je niet gaat halen) .
Voor AMD zeker, maar voor Intel hangt het af van hoeveel RAM je wilt. 512MB- : i815B-step. Meer dan dat is idd de SiS635T een goede keus. Via ApolloPro133T is net een tikje trager.Op donderdag 11 april 2002 11:19 schreef Hermanvh het volgende:
Ik zou zowel voor Intel als AMD voor een SiS-chipset gaan, omdat deze goedkoop zijn + goed presteren!
Oslik blyat! Oslik!
32 of 64mb haalt geen zak uit voor de spellen die jij speelt.
de nieuwste spellen gebruiken dit pas echt en dan alleen met bijna alle details op full.
let wel op dat je videokaart nu heel snel gaat verouderen. ik denk dat je bv. jediknight 2 met alle opties open op 1024 niet hoeft te proberen.
wil je dus later nog nieuwe spellen gaan spelen, is het misschien verstandiger en dan op de lange termijn ook goedkoper om een snellere te halen. denk hierbij aan een gr3ti200 of radeon 8500.
proc is duidelijk, die athlon is veeel sneller. ook al oc je die celeron.
maar weet je zeker dat je een jetway bord wil? zijn nou niet echt kwaliteits plankjes... (lees:
Als je nu voor een moederbord kiest voor Duron of Athlon XP, dan kan je, als je even oplet, een thoroughbred-ready moederbord kopen. Daar kan later dus nog een 0,13 µ Althon XP 2600+ of hoger in.
Dus, aan jou om te bepalen of de mogelijkheid tot verder opwaarderen, over een jaar oid, meetelt of niet.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Een geforce2MX heeft zeker niet de prestaties van een geforce 1, een geforce 1 is stukken sneller dan een 2mx.Radeon pakken, GeForce 2 MX wil eigenlijk zeggen GeForce 2 met zelfde prestaties als Geforce 256 (geforce 1)
die MX hebben een 64 bit geheugeninterface, een geforce 1 daarentegen heeft een 128 bit geheugeninterface (de DDR dan).
daarnaast hebben die MX-en dus alleen maar SDram (m.u.v. een model van creative, maar die was nog trager dan de SDRAM versie).
Verwijderd
Is NIET waar wat je zegt. De MX400 heeft een 128bit geheugenbus als er SDR SDRAM op zit, en 64bit als er DDR geheugen opzit. Een GF2MX400 presteert beter dan de meeste GF1 versies, alleen de ultra, pro of hoe die dingen ook heten zijn sneller, maar volgens mij nog steeds duurder. MX400 is goed te doen, als je je systeem niet alleen voor games gebruikt.Op vrijdag 12 april 2002 15:25 schreef D3ton4tor het volgende:
[..]
Een geforce2MX heeft zeker niet de prestaties van een geforce 1, een geforce 1 is stukken sneller dan een 2mx.
die MX hebben een 64 bit geheugeninterface, een geforce 1 daarentegen heeft een 128 bit geheugeninterface (de DDR dan).
daarnaast hebben die MX-en dus alleen maar SDram (m.u.v. een model van creative, maar die was nog trager dan de SDRAM versie).
Vind 100 euro alleen wel erg prijzig voor een MX400, die van mij (MX400, 64mb SDR) heb ik voor 130 gulden gekocht op de HCC van vorig jaar...
It sounds like it could be either bad hardware or software
hangt ervanaf wat je ermee doet. ik heb hier een celly 1200@1333 en als ik iets van 1 GB ga compressen trek ik er met gemak P4GHZ (nous dat niet zo moeilijk) en een athlon XP 2000+ (!) eruit. maar voor gaming idd, zijn er snellere te krijgen.Op vrijdag 12 april 2002 14:48 schreef Rubke het volgende:
Ik zou ook voor de AMD gaan zeker stukkie sneller!
Over die videokaart: voor 99 euro heb je een GF2Ti, die toch wel 2 a 3 keer zo snel is
(voor 93 euro in Duitsland trouwens)
Verwijderd
Over een HEEL goed alternatief, de ECS K7S5a LAN, ben ik wel ZEER te spreken...en vooral dan de stabiliteit en prijs. VOor 79 euro heb je hem al bij Gistron.com.
Ik zou daar maar eens over nadenken...fijn bordje! Ik heb hem zelf trouwens niet..Abit for life
Verwijderd
Ja anders slaap jij ff verder...Op vrijdag 12 april 2002 15:58 schreef Breepee het volgende:
[..]
hangt ervanaf wat je ermee doet. ik heb hier een celly 1200@1333 en als ik iets van 1 GB ga compressen trek ik er met gemak P4GHZ (nous dat niet zo moeilijk) en een athlon XP 2000+ (!) eruit. maar voor gaming idd, zijn er snellere te krijgen.
Feit is dat dat ding klok voor klok sneller is dan mijn coppermine celeron 600@900.
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Volgende week waterkoeling erin, kijken wat dit beestje daadwerkelijk kan.
[post later nog]
Op vrijdag 12 april 2002 18:38 schreef Chemist het volgende:
Och, ik heb hier een Cel1200@1475 en als ik SiSoft sandra moet geloven dat zitten mijn CPU en Multimedia index tussen de XP 1600+ en XP 1800+. Als dat klopt dan is de tualatin celeron dus klok voor klok vergelijkbaar met een athlon XP+ ..
Feit is dat dat ding klok voor klok sneller is dan mijn coppermine celeron 600@900.
Tubes....It's what make music music!
In alle benchmarks?Op vrijdag 12 april 2002 18:45 schreef silitek het volgende:
presies, mijn celly wandeld op 1644mhz..En volgens Sandra sneller dan welke XP dan ook!!!.
• Core breekt minder snel
• Misschien wat makkelijker te oc-en
Nadelen intel:
• Duurder
Voordelen amd:
• Vrij goedkoop
• Kan je unlocken (wel een preciezie werkje)
Nadelen amd:
• Core breekt sneller (alhoewel ik nu zo'n 20x een zware koeler eraf heb gehaald en erop gezet en mijn core is niet eens beschadigd)
ik zou zelf voor de celeron gaan ipv de athlon
ben nou niet echt zo'n amd fan na mijn systeempje nu....
blijkt opeens dat alle msi k7t pro2a moederboarden na 1 jaar overlijden
ik heb dus liever die celeron aangezien ik veel meer problemen hoor met amd-ers dan met intellers...
en het grootste voordeel..... Overclokkuh!
en qua videokaart .... heb zelf hier een MX-je en het draait lekker maar misschien is die ATI wel beter.. Ik heb ook niet zo'n grote behoefte qua gamen dus een mx met 32mb is ok
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
ik ben net weer wakkerOp vrijdag 12 april 2002 18:33 schreef NoStra het volgende:
[..]
Ja anders slaap jij ff verder...
beide voorgestelde videokaarten (de radeon 7200 en de mx400) zijn budgetkaarten, een soort gekreupelde versie van het orgineel. als je tussen beide wilt kiezen, dan liever de radeon, vanwege de betere beeldkwaliteit....
oh ja, ik zou niet die jetway doen, zeker niet met kt266 chipset. de k7s5a is idd een goedkoper en sneller alternatief....
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Er zijn niet veel XP's die deze score's halen.
Hij kan echt wel meekomen alleen jammer van die beperkte geheugen bandwith.
Het zou leuk worden waneer er Tualatin mobo's zouden zijn met DDR geheugen.
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
als ie juist veel photoshoped enso zou ik juist wel een ati nemen hep tog zeker erg veel betere beeldkwaliteit als zon MXOp donderdag 11 april 2002 15:37 schreef TonD het volgende:
Hij niet, hij gamed niet (of nauwelijks) en used Photoshop enzo...heb zelf dit:
XP1800+
512MB DDR
GF2MX400
Meer (dan die 2MX) heb ik niet nodig voor af en toe een spelletje...zeker niet op 1024x768Daar voldeet mn ViperII (bagger kaart) al bijna aan
Dusse ik zou voor de XP gaan, enne voor de MX, heb het niet op ATI, iemand aan het begin van deze topic had het over slechte drives van Nvidia, maar die heeft het dus verkeerd om gelezen ofzo
Ati kaarten zijn vaak veel beter dan ze uit de test komen, oorzaak: bagger drivers...