Toon posts:

Floppydrive blijft dezelfde floppy herkennen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een nieuwe AMD xp systeem met windows xp erop.
Werkt bijna perfect op een dingetje na dan,als ik er een diskette in doe dan leest hij hem perfect.Maar doe ik er vervolgens een andere diskette in dan blijft hij die vorige weergeve. Vernieuwen maakt niet uit hij blijft gewoon die vorige weergeve. Ook heb ik er een andere diskette drive in gestopt zonder resultaat. De enigste manier om een andere diskette in te lezen is de computer opnieuw starten. Kan iemand mij helpen ik kom er zelf niet uit.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dan is je drive-change line kapot.. Dit kan zowel in je controller als in je kabel zitten..

Ik zou dus eerst eens beginnen om je kabel te wisselen, en te kijken of het dan opgelost is.. (of misschien zit de kabel wel ergens niet goed in de connector!)

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Precies datzelfde heb ik ook gehad. Bij mij was het waarschijnlijk een connector die niet goed vast zat.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Het kan volgens mij ook aan je floppydrive liggen.

Verwijderd

dan is pin 34 verbogen / kapot... kijk of hij verbogen is zoniet... koop/sloop uit 468 een andere

Verwijderd

Topicstarter
Na wat nader onderzoek zie ik dat op connector van mijn moederboard drie pinnetjes ontbreken (pin 4,5,6) ,dat zou waarschijnlijk het probleem zijn bedankt voor de snelle reply.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog zo'n computer staan daar ontbreken precies dezelfde pinnetjes dus dat is toch niet het probleem er is voor de rest ook niets verbogen ofzo. Ik heb zowel de kabel als het diskette station verwisseld maar zonder succes. Maar als ik nu de computer opnieuw opstart dan blijft hij de laatste diskette zien die ik erin heb gestopt. :?
Pagina: 1