[isa server]isaclient @ Debian bak

Pagina: 1
Acties:

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Ik heb hier op de zaak een debian bak staan maar nu wil ik dus via een MS Isa server het internet op. Bestaat hier een Linux pakketje voor, of een alternatief? Zo ja, waar haal ik dit vandaan?

Verwijderd

support@microsoft.com al geprobeerd? :P

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Wat is een M$ Isa-server?
Als je dat even uitlegt, dan kunnen we wat meer voor je betekenen. NON-windows heet het forum, dus van M$-producten weten we niet altijd aan de hand van de naam wat ze doen.

Meestal is het trouwens genoeg om even te zoeken op google met de naam van het pakket in combinatie met "linux".

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

ISA server is toch een proxyserver? :? Volgens mij is het dan genoeg om bij je browser de juiste proxyserver in te vullen.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Tomaat
yup, isa is een "authencicated(ofzo) proxy server". Voor WindowZ dus... Ik heb al lopen googlen en op versvlees gekeken, maar 'k kon dus nix vinden :'( Ik heb hier dus een pc staan met Debian daarop, maar ik kan niet internettten door gewoon een gateway toe te voegen. Je moet je namelijk aanmelden bij zo'n isa server en daarna kan je pas, door die proxy server, het internet op.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Dat werkt via NTLM-authenticatie afaik, en dat werdt dacht ik niet ondersteund. Althans nog niet.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Die ISA site (heb even gekeken) is een professionele site met info over hoe je die dingen moet instellen. Je beheerder weet dus hoe het moet (...zou het iig moeten weten).

Volgens de handleiding op deze pagina: http://www.microsoft.com/isaserver/techinfo/deployment/2000/wp_installationguide.asp

Werkt de proxy met ieder platform wat TCP/IP ondersteunt. Dus het zou moeten werken. Maar hoe het geconfigureerd moet worden staat er niet.
[edit]
Of je installeert secureNAT. Is ook een onderdeel van het ISA-pakket.

• Tomaat
Wat is SecureNAT dan? Is dat client- of serverside? Als het serverside is, dan heeft ik er nix aan, wat ik mag niets op die server veranderen. (Staat trouwens ook achter slot en grendel)

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 21:34

bitflusher

flushed die *** pc

of je isa server iets verder open schroeven >:)

Verwijderd

/me zit achter een redhat bak die achter een isa server zit

Ik heb in mozilla de proxy in gegeven, werkt ok...lynx werkt ook...

alleen rhn_register van redhat werkt niet. (ja http-proxy ingesteld)
en op een andere machine(FreeBSD) werkt de update via http-proxy niet, terwijl lynx wel werkt...
Pagina: 1