Toon posts:

traagheid bij shares vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik vanuit win9x/me een share op een NT/2000 of linux machine wil dit snel. Als ik echter in WinNT/2000 via netwerkomgeving naar een win ga, dan duurt het na het aanklikken van die machine vaak ontzettend beshikbaar shares op die machine te zien krijg. als dat eenmaal gebeurd voor de rest gewoon snel, ga ik dan alleen weer terug naar het overzicht dan begint het hele verhaal weer van voren af aan.

ik heb ook de regedit geopend en registerdocument
(D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5Bf)verwijderd want ik hoorde dat als je dat verwijdert dat het dan helpt. maar het blijft het zelfde verhaal :(

Verwijderd

En wat heeft dit met overclocking en casemodding te maken?

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

niets

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Lijkt me meer iets voor " netwerken"

Verwijderd

Topicstarter
nou ja ok ik ben nieuw hiero heb bij de verkeerde neergezet

sorry jonges maar kan iemand mij helpen ????

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 11:03 schreef ramin35 het volgende:
nou ja ok ik ben nieuw hiero heb bij de verkeerde neergezet

sorry jonges maar kan iemand mij helpen ????
Hmm, ikke niet. Ik zal wel een topic in 'Schop een Modje' plaatsen, met het verzoek om deze naar een beter forum te verplaatsen.

edit:

Ik heb hier een verzoek geplaatst om dit topic naar Network Troubleshooting te verplaatsen.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op donderdag 11 april 2002 11:07 schreef DaBit het volgende:

[..]

Hmm, ikke niet. Ik zal wel een topic in 'Schop een Modje' plaatsen, met het verzoek om deze naar een beter forum te verplaatsen.

edit:

Ik heb hier een verzoek geplaatst om dit topic naar Network Troubleshooting te verplaatsen.
Kijk, zo hoort het nou. Netjes gedaan Dabit. Normaalgesproken had ik al reacties verwacht van: hey n00b wat doe je hier, slotje......... Blaat blaat blaat.

Zo word het iig netjes afgehandeld :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

volgens mij is daar weinig aan te doen. Netbios is nou eenmaal een oud en best slecht protocol (het blijft wel leuk)

Je kunt jezelf een FTPserver kado doen. Dat klinkt misschien omslachtig, maar je kunt gewoon in je IE die ftp openen, en browsen. Dat gaat een stuk sneller.

Verwijderd

Topicstarter
jonges bedankt voor de reacties maar er moet toch wat voor te zijn om het probleem te kunnen fixen??

toch??

Verwijderd

Jawel, maar in dit forum zit je helemaal verkeerd. Wacht gewoon even totdat het veplaatst is naar Network Troubleshooting; daar zitten de experts.

Mij kun je alles vragen over waterkoeling enzo, NFS/NIS e.d. kan ook nog, maar met die windows zooi wil ik zo min mogelijk te maken hebben.

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx

ik zal nix meer zegge :)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

[forum=22] -> [forum=19]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Probeer eens de winnt machine master browser te maken en op de win 98 machines master browser disablen
succes

Verwijderd

Je kan lokaal gebruik maken van een LMHOSTS file.

Bij de eigenschappen van je TCP/IP verbinding ga je naar WINS en daar geef je aan dat je gebruikt wil maken van een LMHOSTS file. Daarin zet je het IP adres en de naam van die PC's. Dat doe je in deze file :

\WINDOWS\system32\drivers\etc\lmhosts.sam

Hierin staat ook wel beschreven hoe dat precies moet.

Op die manier laat je je bak als het goed is niet broadcasten :D ; wat je vertraging waarschijnlijk verzorgt :z. Ik zeg er gelijk bij, ik ken dit uit de theorie, maar in de praktijk heb ik het de laaste tijd niet meer gebruikt.

Suc7 8-)
Pagina: 1