heb ik geprobeert , werkt niet volges mij , ff een ander dimmertje zoeken , deze was voor Halogeen 12V
Verwijderd
Een betere topictitel had wel gemogen, nu hebben de mensen er niets aan in de search.
Ik heb dezelfde vraag ook al eens gesteld, blijkt dat de snelheid bepaalt wordt door de frequentie van het lichtnet. Een gewone dimmer zal dus niet werken.
Ik heb dezelfde vraag ook al eens gesteld, blijkt dat de snelheid bepaalt wordt door de frequentie van het lichtnet. Een gewone dimmer zal dus niet werken.
Verwijderd
OP een ventilator van 220 VoltOp donderdag 11 april 2002 10:48 schreef dahaaz het volgende:
eenpot ertusse,,
Dat kan toch niet als je ff doordenkt.Op donderdag 11 april 2002 10:45 schreef TweakMaster het volgende:
heb ik geprobeert , werkt niet volges mij , ff een ander dimmertje zoeken , deze was voor Halogeen 12V
Een 230V fan gaat op wisselspanning.
Dan kun je er niet zomaar een dimmer tussen zetten, deze moet geschikt zijn om wisselspanning door te laten.
Als ik jou was dan zou ik dit doen met een transistor geschakeld iets.
Want ik heb dit geprobeerd met een goede dimmer en kreeg een fijne brom te horen.
Het werkte wel maar het ging niet lekker.
Kijk eens bij de locale electronicaboer voor een schakeling.
Edit:
Sp, het scheelde maar een haartje en jij was sneller.
Verwijderd
werkt volgens mij niet zo, is al eens een onderwerpje over geweest. Die fans werken op 50Hz, daar kan je zoveel dimmers tussen zetten als je wilt, de draaisnelheid blijft 50Hz of een veelvoud daarvan. Je zult de snelheid van je wisselstroom moeten veranderen en dat is niet makkelijk schijnt. Maar pin me op het bovenstaande niet vast 
[alweer té laat....sjeez]
[alweer té laat....sjeez]
Allemaal bedankt en sorry voor de topic titel..ik heb het bij Display gevraagd maar die zegt dat het helemaal niet kan.
hmm.
kan ik er niet gewoon een gewikkelde trafo voor maken van 230 V naar 150 ofzo ?
hmm.
kan ik er niet gewoon een gewikkelde trafo voor maken van 230 V naar 150 ofzo ?
Verwijderd
vraagje; zou het misschien met dit apparaatje kunnen?
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0201085751018515105&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=115501&TK_PAR[MEDIUM]=
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0201085751018515105&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=115501&TK_PAR[MEDIUM]=
hmm...lijkt er wel op , is alleen geen goedkope oplossing , ik kan ook kijken voor zo'n velleman kitje voor stappen motoren
een normale topic titel bedenken?Hoe moet ik..
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
tja..nederlands iek had 5 op DOp donderdag 11 april 2002 10:59 schreef Marv het volgende:
[..]
een normale topic titel bedenken?
Dis was al een paar keer gezegt en de topicstarter heeft hier positief op gereageerd.Op donderdag 11 april 2002 10:59 schreef Marv het volgende:
een normale topic titel bedenken?
Wij waren op dit moment bezig met het zoeken naar een antwoord voor hem.
Misschien dat jij dit ook kan doen.
Verwijderd
Ik ben net langs Baas Elektronica geweest in Assen, en meteen even gevraagd hoe je 220 Volt fans kunt aansturen. Ik had zelf mijn Sunon 220 Volt fans daar gekocht dus ze wisten over welke fan ik het had. Het heeft dus niets te maken met de frequentie van het lichtnet. Hij liet me daar een zelfbouw pakketje zien voor een "Suppressed Dimmer". Hiermee moet het willen zei die.
Verwijderd
dat je zo dislexisch bent als een spruitje dat begrijpen we allemaal, maar kun je iets slimmere antwoorden geven? Dit slaat natuurlijk nergens op.Op donderdag 11 april 2002 10:48 schreef dahaaz het volgende:
eenpot ertusse,,
Volgens een vroegere post van jou beweerde je dat je een vrij hoog iq had, daar is compleet niets van te merken, post dan ff niks ofzow.
[ontopic modus]
idd gewoon dimmer voor 220V lampen kopen. zijn vaak ook nog inbouw voor aan de muur.. is wel een beetje groot in je case
[/ontopic modus]
sorry, dat je dislectisch bent dat kan ik heel goed begrijpen maar dat je zo slordig antwoorden geeft heeft dus geen zak meer met dislexie te maken. spaties maken kun je best, maar neem er wat meer tijd voor als je er zo veel moeite mee hebt.Op donderdag 11 april 2002 10:48 schreef dahaaz het volgende:
eenpot ertusse,,
topicstarter: wat kost zo'n dimmertje dat ze ook gebruiken voor inbouw, die zijn gemaakt voor 220volt, ga eens kijken wat die kosten.
Pagina: 1