HP ColorLaserJet 4500N streept!

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-07 17:24
Mn printer doet vaag.. als ik wat print dan zit er een vieze bruine streep in het midden van de pagina (en nee, ik print niet op gerecycled wc papier :Y)), en de kleuren zijn ook beetje flets.

Als ik naar de drum kijk dan zit die vol met residu van de poeder, dus ik vermoed dat de drum vervangen moet worden. Maar het kan ook zijn dat er bijv. teveel poeder wordt gedrukt.

Mijn vraag is dus, is iemand bekend met dit probleem en weet je misschien waardoor het komt en wat ik moet doen?

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
maak testprintje van configuratie en kijk hoevell % de drum staat

...

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:33
Ja, kijk eerst even naar de percentages van je consumables.

En kijk ook eens over er geen toner los in de printer ligt.

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Vaak komen deze problemen inderdaad door de toner. Probeer die eerst te vervangen en kijk of het probleem dan weg is.

Verwijderd

De colorLaserjet 4500 staat erom bekend dat het een enorm slordige printer is, als er ook maar iets van toner gelekt heeft zit het nl door de hele printer. Hier zou ik eerst eens naar kijken. Indien mogelijk, gewoon een stofzuiger erbij pakken en schoonzuigen waar mogelijk. Let ook goed op de transfer belt vooraan, deze zit nl ook vaak vol, waardoor die strepen dus kunnen ontstaan. Is het trouwens een bruine streep, of een zwarte streep? Als het een zwarte streep is, kan het namelijk ook de fuser zijn die defect is.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:33
't is wel raar dat het 1 streep in het midden van het blad is, en niet een herhalend patroon, niet? :?

edit:
of begrijp ik het verkeerd en is het een verticale streep over het ganse blad in het midden??

Verwijderd

Heb ik heer ook wel eens gehad met een 4550...
Toen was het de Fuser..
Gelukkig alle 7 onderdelen op voorraad :)

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

Schud een keer met de toner heen en weer, en veeg de drum voorzichtig schoon.......(oppassen dat je het niet in de kleding krijgt)

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-07 17:24
Het is een verticale streep over het verlengde van een blaadje.. dus er is ergens 1 rollend object waar het blaadje langs komt die in het midden vies is. Ik zal alles even goed schoonmaken, en laat nog wel weten wat het probleem was.

marvman: het is een bruine streep. Trouwens, de kleuren van de print zijn ook niet goed, net of er teveel kleur op komt.. bovendien is die vieze streep dus ook terug te vinden op de drum, als ik die schoonveeg dan blijft er poeder uit de drum komen (en niet zo'n klein beetje ook).

Verwijderd

dan kan het zijn dat de scanunit smerig is. Deze unit zit net onder de kap, daarvoor zal wel de hele behuizing verwijdert moeten worden. dit ziet eruit als een soort spiegel, met wat glas/plastic doorzichtige plaatjes. Deze zou ik schoon maken met een vochtig doekje en daarna met een droge doek af doen. dat kan ook meteen het wazige verhelpen.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 12 april 2002 16:10 schreef marvman het volgende:
dan kan het zijn dat de scanunit smerig is. Deze unit zit net onder de kap, daarvoor zal wel de hele behuizing verwijdert moeten worden. dit ziet eruit als een soort spiegel, met wat glas/plastic doorzichtige plaatjes. Deze zou ik schoon maken met een vochtig doekje en daarna met een droge doek af doen. dat kan ook meteen het wazige verhelpen.
Denk het niet; als je gaat printen wordt er niet naar het scangedeelte gekeken. :)

En het kan heel goed de toner zijn; als daar een stofje opzit oid dan krijg je al een streep.

Je kan trouwens ook proberen met een compressor (of stofzuiger met de slang aan de andere kant) dat ding schoon te blazen.
Als je het met de slang aan de andere kant van de stofzuiger doet; richt dan niet gelijk op de printer, want dan is 'ie helemaal vies ;).

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 16:13 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Denk het niet; als je gaat printen wordt er niet naar het scangedeelte gekeken. :)

En het kan heel goed de toner zijn; als daar een stofje opzit oid dan krijg je al een streep.

Je kan trouwens ook proberen met een compressor (of stofzuiger met de slang aan de andere kant) dat ding schoon te blazen.
Als je het met de slang aan de andere kant van de stofzuiger doet; richt dan niet gelijk op de printer, want dan is 'ie helemaal vies ;).
Nou en of er naar de scanunit gekeken wordt, het gaat hier niet om een flatbed scanner oid, maar om de unit die de afbeelding/tekst 'scant'dus hoe die op het papier moet komen. Als er een stofje op de toner zit, dan zou je daar absoluut geen hele streep mee krijgen, maar een puntje of zo. Ik repareer nu nog steeds die printers en denk serieus dat je daar eens moet kijken.

Verwijderd

de 4550 color laser hier geeft geen strepen maar vlekken , alleen aan de rand in de kleur blauw. dit is komen opzetten nadat ik de drum had vervangen.. de tonerz zijn allemaal nog voor min. 25% gevult dus dat lijk mij het probleem niet...
ik heb het zaakie al een keer schoongepoetst maar dat heeft niet geholpen... :{
iemand anders hier ervaring mee?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als de printer calibreerd zet hij in het midden een c.a. 1,5 cm dikke calibratie patroon neer .......

als dat fout gaat dan zal hij die streep op pagina zetten en inderdaad je calibratie, lees kleur verhoudingen klopen ook niet ...........

met een beetje pech is je drum naar de kl*te ........ als je verteld dat er toner uitvalt klint dat toch een beetje als "Het " probleem .. zet je oude drum eens terug en kijk of het probleem dan weggaat

Gokje .. er zit in de bovenste la een sensor met een raampje in een zwart blok .. (density sensor) .. probeer die eerst eens schoon te maken ..

kijk daarna of er een stukje papier van een "paper jam" mischien ergens over het papier sleept

Iperf

Verwijderd

nog een keer de hele soep schoongemaakt ; gaat al beter maar om de zoveel pagina's nog steeds magenta vlekken... ik ga de toner dan mar vervangen.. wel kl*te.. hij is nog voor 20% gevult.... :(

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Die printer staat ook definitief in de top 10 van smerige printers ....
If durf die dingen gewoon niet schoon te maken .. want dan kan ik daarna m'n eigen kleren schoonmaken

Koop die 4600 .......... stuk sneller

Iperf

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33
Ik maak de 4500 en 4550 regelmatig schoon (ja ik ben service monteur) en heb nog nooit vuile kleren gehad.

oZy:

Die bruine strepen komen van de drum of je transfer, ik geef de drum 95% kans.

ninja-mod:

de vlekken kunnen ook ontstaan door een te volle lekbak, die zit aan de achterzijde van de machine boven de fuser, verwijder eerts de fuser en kijk in de machine dan zie je een zwarte bak hangen aan de bovenzijde. Die kun je er uit halen door iets op te tillen en naar je toe te trekken. Ben wel voorzichtig want die zit vol met afval toner, schud hem leeg in een vuilniszak en maak de randen even schoon met een doek.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Verwijderd

klerebak , GEWELDIG! dat bakje was kennelijk het probleem want er zat onwijs veel blauwe toner in.. geen smerige pagina's meer! onwijs bedankt! _/-\o_

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33
Graag gedaan O-)

"If it ain't broke, don't fix it!"

Pagina: 1