[Pricewatch] duitse winkel

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:19
Ik dacht dat er in de pricewatch alleen maar NL shops mochten staan met een paar uitzonderingen zoals Crucial bijv.

Bora-computers staat er nu bijv. wel in. Ik neem aan dat niemand daar een hd gaat bestellen en dan nog eens de verzendkosten vanuit duitsland gaat betalen?

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik neem aan dat niemand daar een hd gaat bestellen en dan nog eens de verzendkosten vanuit duitsland gaat betalen?
waarom niet, ik bestel regelmatig bij e-bug.de. Als je hun prijzenlijst ff bekijkt dan weet je wel waarom.
verzenden kost 14.95 euro (niet eens zo veel in vergelijking met nl shops) en jouw bank pakt voor hun service nog 5 euro van je af. Dus je zit met een kostenpost van 20 euro, die je bijv. al met een videokaart verdient, de rest is estra korting

jouw systeempje t/m geheugen voor 1029 euro en dan een echte 8500 geen LE :)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Crazyhorse
Er zullen ook wel winkels in Belgie en in de UK zijn die goedkoper zijn zelfs met verzenden erbij.

Voor de winkels in belgie is er ook een aparte pricewatch. Dan vind ik dat of de duitse winkels eruit moeten of dat je ze ook in een aparte pricewatch zet.

Het moet wel overzichtelijk blijven.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Er zullen ook wel winkels in Belgie en in de UK zijn die goedkoper zijn zelfs met verzenden erbij.
Voor de winkels in belgie is er ook een aparte pricewatch. Dan vind ik dat of de duitse winkels eruit moeten of dat je ze ook in een aparte pricewatch zet.

Het moet wel overzichtelijk blijven.
Ben ik met je eens er zijn al veel onderwerpen over geweest in dit Forum (zoekfunctie is ff offline, kijk later zelf maar ff).
Er zijn een hoop haken en ogen aan.

Het grootste probleem is de btw die voor oneerlijke concurrentie zorgt. De BTW is in Duitsland 16 procent en in Belgie 21 procent. Als consument betaal je die gewoon bij degene waar je het produkt koopt. Reken maar uit de verschillen, Belgen zullen bijvoorbeeld erg goedkoop uit zijn in Duitsland.
Dit geldt alleen voor EG landen btw.

ps: ik ben wel benieuwd hoeveel euro jij kwijt was?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Crazyhorse
Op donderdag 11 april 2002 10:48 schreef Spice het volgende:

[..]

Ben ik met je eens er zijn al veel onderwerpen over geweest in dit Forum (zoekfunctie is ff offline, kijk later zelf maar ff).
Er zijn een hoop haken en ogen aan.
Het grootste probleem is de btw die voor oneerlijke concurrentie zorgt. De BTW is in Duitsland 16 procent en in Belgie 21 procent. Als consument betaal je die gewoon bij degene waar je het produkt koopt. Reken maar uit de verschillen, Belgen zullen bijvoorbeeld erg goedkoop uit zijn in Duitsland.
Dit geldt alleen voor EG landen btw.
Ik had al even met de search gespeeld maar de laatste die ik vond was van december. :) Of ik heb niet goed gekeken. :)

Die Bora staat bijv steeds als goedkoopste. Dat is wel makkelijker met 16% BTW. Dus een aparte PW daarvoor lijkt me overzichtelijker en eerlijker tegenover bijv. de bedrijven die tweakers.net sponseren en wel 19% moeten door berekenen aan hun klanten.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Ik zie geen problemen met de duitse shops, alleen zijn er nederlandse shop die er minder blij mee zijn.
[topic=451472/1/50] zie hier voor mee info daar over.

Maar het is aan het MT voor een beslissing of de "Buitenlandse" shop mogen blijven of niet.

De belgische PW is er niet meer was niet genoeg belangstelling voor.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Crazyhorse
Op donderdag 11 april 2002 10:54 schreef GiLeX het volgende:
Ik zie geen problemen met de duitse shops, alleen zijn er nederlandse shop die er minder blij mee zijn.
[topic=451472/1/50] zie hier voor mee info daar over.

Maar het is aan het MT voor een beslissing of de "Buitenlandse" shop mogen blijven of niet.

De belgische PW is er niet meer was niet genoeg belangstelling voor.
Ik zal dat topic eens doorlezen.

Je kan natuurlijk ook een pricewatch maken voor alle buitenlandse(Belgie, Duitsland, UK, ed.) shops en de huidige alleen voor de NL shops houden.

Zet hier maar een mooi slotje op. De link van Gilex is nog redelijk actueel en ze zijn er al mee bezig.

Me not looked to good in search. :(

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ok :)

Professioneel Hyves-weigeraar

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.