Dat kan als de client ingesteld heeft dat een .txt bestand direct geopend moet worden. Anders gaat IE OFWEL vragen wat je ermee wilt doen, OFWEL het bestand zelf openen.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
lukt niet. Ik neem aan dat je windows/IE gebruikt, dan gaat de browser uitzoeken of .txt een geregistreerd bestandstype is, en de bijbehorende applicatie opstarten, dat kan notepad zijn maar ook iets anders. Expliciet MIME-types in de headers meesturen vertelt de client wel iets over de mime-types, maar vanaf de server heb je geen controle over welke applicatie met dat specifieke mime-type geassocieerd is.
ok. fair enough. maar zoal het nu gaat opent ie een txt bestand in een browser scherm. dat wil ik in ieder geval niet. hoe voorkom ik dit?
move P&W > W&G
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
code:
1
| <a href="view-source:http://padnaarjetekst/bestand.txt>open in notepad</a> |
Probeer dit eens. Anders kan het denk ik niet... wel IE only...
of als je toch ASP gebruikt, openen in een nieuw venster (pop-up) met een textarea waarin je het bestand geparsed hebt.
cutter was eerder met mijn idee over view-source
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
2 goeie ideeen. bedankt!!!Op donderdag 11 april 2002 10:53 schreef Prammenhanger het volgende:
of als je toch ASP gebruikt, openen in een nieuw venster (pop-up) met een textarea waarin je het bestand geparsed hebt.
Pagina: 1