[sql access] sorteren

Pagina: 1
Acties:

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48
ik heb een db met daarin de tabellen eigenschap. kenmerk en prijs. Een eigenschap heeft meerdere kenmerken, en de tabel prijs kan meerdere kenmerken bevatten.
Nu wil ik in de tabel prijs een sql maken die de kenmerken sorteert op eigenschap, en van elke eigenschap een nieuwe kolom maakt. is dit met 1 sql te realiseren?

uiteindelijk is de bedoeling dat dit in een asp pagina komt, waar de verschillende eigenschappen op een rijtje komen met daaronder een keuzelijste van de verschillende kenmerken.

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Uiteraard kan dit. Gebruik de Query analyser(SQL is een taal, waarschijnlijk bedoel je Query :)) Hierin kan je gewoon query's bouwen. Verder kan je ook naar het fenomeen diagrammen(in access relations geloof ik) kijken, werkt ook leuk. Ik denk dat je zo wel al je gegevens hebt.

Succes

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48
Op donderdag 11 april 2002 10:30 schreef voetenzalf het volgende:
Uiteraard kan dit. Gebruik de Query analyser(SQL is een taal, waarschijnlijk bedoel je Query :)) Hierin kan je gewoon query's bouwen.
die query analyser zit di ein access ingebakken, of is dit een los tooltje?

Tijd van werken, tijd van rusten

• Sjnirk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03-2025

Sjnirk

Hie vrieve

kun je niet gewoon een sort-statement gebruiken?

Bikkelen gebeurt pas na 2:00

• PdeHoog
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09-2024
Op donderdag 11 april 2002 10:46 schreef Driek het volgende:

[..]

die query analyser zit di ein access ingebakken, of is dit een los tooltje?
Access heeft de mogelijkheid queries te maken met behulp sleep- en dumpmogelijkheden.

Volgens mij moet je daar een heel eind mee kunnen komen.

Query Analyser kan dat ook. Wordt bijgeleverd bij SQLServer. Ik denk dat een willekeurige andere DBMS ook wel ergens een tooltje heeft dat dit kan.