Toon posts:

Ultra 100 is not installed foutmeldig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met het nieuwe moederbord krijg ik steeds met opstarten de melding Ultra 100 is not installed because there no drivrs attached. Dan de melding scanning controller 0 op gegeven moment start hij wel door en op. Ik kan niets vinden in de bioss om dit uit te zetten. Het betreft een nieuwe ASUS A7V266-E bord

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Dit is voor je Promise (RAID) controller. Deze kan je uitschakelen in je bios

webOS all the way!

Verwijderd

of natuurlijk er wat op aansluiten, dan vind ie wel wat

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:56

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Op donderdag 11 april 2002 10:43 schreef Hermanvh het volgende:
Dit is voor je Promise (RAID) controller. Deze kan je uitschakelen in je bios
Er zit als het goed is ook een jumper op het mobo waarmee je deze kunt uitzetten.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Verwijderd

Topicstarter
oke klinkt gelukkig dar er een oplossing voor is. In de BIOS kan ik niets vinden war er op lijkt en de enige jumper waarvan ik denk dat zou het kunnen zijn is het ook niet. Ik heb dus nog een beetje meer hulp nodig. De jumper die ik omgezet heb is IDE channel settings for ATA100 or RAID 0/1
deze staat op ATA 100 dus lijkt me RAID uitgeschakeld. Hebben jullie nog suggesties

Verwijderd

Topicstarter
Help ik ben er nog niet uit :'(

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 14:16
volgens mij heb je er geen hd op aangesloten waardoor je deze melding krijgt. Die ata controllers booten apart van je bios dus je zal dat ding moeten verwijderen uit je pc

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

Verwijderd

huh?
ik had op mijn asus a7v dat probleem niet ?

onder win98/me en 2000

je moet even kijken
in de bios dat hij eerst op start van je normalen controller en niet op ata100
en de ata100 controller uit schakellen in de bios
staat er appart bij
en anders lees je even de handleiding van dat ding
en als je die niet heb kijk je bij asus zelf online

• Triple
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05-2025

Triple

SWOK!

Kan misschien schelen of je er een 40 of 80 aderige kabel aan hebt hangen????

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

Verwijderd

Je gebruikt non ATA-100 drives (CD/DVD-ROM, HDD enz.) op je ATA-100 controller... of je gebruikt een non ATA-100 kabels op de controller.

Zo'n foutmeldingen zijn gewoon normaal, die drives van je blijft toch goed te kunnen werken?

If it aint broken, dont fix it :+

• Pete_Sampras
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07-2024

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Had ik ook altijd met mijn Promise Ultra 100 controller totdat ik er een HD op aansloot.

Het gaat er volgens mij om dat de controller ergens een klein controle bestandje op wil slaan wat dus niet lukt als er CD drives op aangesloten zijn maar dus wel met HD's.

Verder nooit problemen mee gehad hoor, die melding.
Hij doet het toch gewoon :)

Old school gamer met een lag en een traan.

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 11:14 schreef Pete_Sampras het volgende:
Had ik ook altijd met mijn Promise Ultra 100 controller totdat ik er een HD op aansloot.

Het gaat er volgens mij om dat de controller ergens een klein controle bestandje op wil slaan wat dus niet lukt als er CD drives op aangesloten zijn maar dus wel met HD's.

Verder nooit problemen mee gehad hoor, die melding.
Hij doet het toch gewoon :)
Die 'fout' gaf me Asus A7v133 ook altijd , tis gewoon een diagnostische test die scanned of je ide hd's op je Raid hebt aangesloten , je kan het absoluut uitzetten in de bios , waar precies weet ik niet meer maar het is mij ook gelukt.

• Pete_Sampras
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07-2024

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Het schijnt dus een ASUS probleem te zijn ik heb een ASUS K7T Turbo KT133A Lim Ed.

Binnenkort een 266 versie gratizzzzzzz, woohoo :)

Old school gamer met een lag en een traan.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Er zit echt ergens een optie in je bios!

webOS all the way!

Verwijderd

bij mijn a7v133 heb ik in het bios, bij gedeelte BOOT, load onboard ATA bios staan. deze staat standaard op auto, zit ik hem op disabled dan wordt dan ding niet meer geladen. ik weet niet of jij dit in het bios hebt staan, zoek ff hij kan nameijk ook op een andere plaats staan of nergens natuurlijk.

het is geen foutmelding en kan ook geen kwaad, het opstarten duurt alleen iets langer.
Pagina: 1