[Java] bestand openen met........

Pagina: 1
Acties:

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
wat ik wil:

- ik heb een soort notepad gemaakt en nu wil ik dat als ik op een bestand klik (bijv. text.drise) dat dat word geopend in mijn notepad.... hoe programeer ik dan in elkaar? kan dat met java of moet ik dan in vb ofzow een exe maken die dat regelt...?

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

[edit] niet goed gelezen.. is antwoord zo ffies :)

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

dan moet je de extentie (bijvoorbeeld .drise) registeren in windows en aangeven dat het met jouw programma geopend moet worden. In jouw programma kijk je vervolgens naar de argumenten die je mee hebt gekregen lijkt me?

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 10:11 schreef T.T. het volgende:
dan moet je de extentie (bijvoorbeeld .drise) registeren in windows en aangeven dat het met jouw programma geopend moet worden. In jouw programma kijk je vervolgens naar de argumenten die je mee hebt gekregen lijkt me?
Dat snap ik ook wel maar hoe koppel ik het aan mijn app?
moet ik het gewoon naar een executable jar sturen, of op 1 of andere manier javaw aanroepen... en wat voor argumenten krijg ik dan... een link naar het bestand of de inhoud van dat bestand?

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op donderdag 11 april 2002 10:14 schreef D-RiSe het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel maar hoe koppel ik het aan mijn app?
moet ik het gewoon naar een executable jar sturen, of op 1 of andere manier javaw aanroepen... en wat voor argumenten krijg ik dan... een link naar het bestand of de inhoud van dat bestand?
Je krijgt een link naar het bestand :) Gelukkig niet de inhoud. Je kan heel eenvoudig bij je main methode de argumenten bekijken.

public static void main(String[] args){
}

in args zitten dus je argumenten. En je kan geloof ik dit zeggen:

java com.bladibla.Main %1 %2

als je even een batfile maakt.

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
Dus ik maak een batfile bijv:

eeeh drisepad.bat
code:
1
java drisepad.pad.class %1 %2

en dan rechtermuisknop op bestand, bestand openen met, drisepad.bat

en dan gewoon even kijken wat de args zijn in de main????

zo maar es even proberen....

thx a lot!

-----------------
stapje verder.... app draait al en ik wil geen nieuwe openen maar gewoon in de huidige instance openen..hoe je doe je dat dan?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:38

Gerco

Professional Newbie

Op donderdag 11 april 2002 10:21 schreef D-RiSe het volgende:
stapje verder.... app draait al en ik wil geen nieuwe openen maar gewoon in de huidige instance openen..hoe je doe je dat dan?
In je nieuwe instance detecteren of er al 1 draait, zo ja, die een berichtje sturen dat 'ie het bestand moet openen. In Win32 is het niet moeilijk, maar of het met java ook zo simpel kan weet ik niet.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Of je maakt de link direct naar java.exe JouwClass args.

Maar bat tussenstap kan ook.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op donderdag 11 april 2002 10:21 schreef D-RiSe het volgende:
Je kan het beste even een nieuw berichtje plaatsen, omdat niet iedereen altijd terug kijkt. Ik kan je helaas niet verder helpen want ik heb hier zelf weinig ervaring mee. Ik weet wel dat het vrij lastig is om te detecteren of je al een applicatie hebt draaien. MBravenboer heeft zoiets gedaan mbv rmi.

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 10:39 schreef Alarmnummer het volgende:

[..]

Je kan het beste even een nieuw berichtje plaatsen, omdat niet iedereen altijd terug kijkt. Ik kan je helaas niet verder helpen want ik heb hier zelf weinig ervaring mee. Ik weet wel dat het vrij lastig is om te detecteren of je al een applicatie hebt draaien. MBravenboer heeft zoiets gedaan mbv rmi.
ik ga eerst zelf wel eens even aan het kloten, wil zelf ook iets bedenken aan mijn app ipv alles vragen :)

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op donderdag 11 april 2002 10:52 schreef D-RiSe het volgende:

[..]

ik ga eerst zelf wel eens even aan het kloten, wil zelf ook iets bedenken aan mijn app ipv alles vragen :)
That`s the spirit :)

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Op donderdag 11 april 2002 10:52 schreef D-RiSe het volgende:

[..]

hou er dan ook eens mee op, met dat vragen ;)

Verwijderd

Om te controleren je applicatie draait kun je heel veel doen. A lá linux bijv. Maak een lockfile. Of bezet een bepaald poortnummer van een netwerk.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op donderdag 11 april 2002 11:20 schreef robh het volgende:
Om te controleren je applicatie draait kun je heel veel doen. A lá linux bijv. Maak een lockfile. Of bezet een bepaald poortnummer van een netwerk.
Of gebruik een singleton :)

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op donderdag 11 april 2002 13:21 schreef wasigh het volgende:

[..]

Of gebruik een singleton :)
lolbroek :) Daarvoor kan je een singleton niet gebruiken. Singleton garandeerd alleen 1 instantie van een object in 1 vm.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:38

Gerco

Professional Newbie

Netwerkpoort lijkt me een goed idee. Dan heb je gelijk een geschikt kanaal om je bericht heen te sturen. (Alleen weten dat je app al draait is natuurlijk niet voldoende). En je hebt ook nog het voordeel dat het niet boeit of je je 2 apps nu in 1 VM of in meerderen hebt draaien (schijnt op sommige OS'en ook nog te verschillen, of lul ik nu uit mn nek?)

Je kan alleen een probleem krijgen met firewalls als ZoneAlarm die een warning geven als je een poort open wilt zetten. Op zich niet erg, maar gebruikers van je app vinden dit misschien nogal verdacht.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op donderdag 11 april 2002 13:49 schreef Gerco het volgende:
Netwerkpoort lijkt me een goed idee. Dan heb je gelijk een geschikt kanaal om je bericht heen te sturen. (Alleen weten dat je app al draait is natuurlijk niet voldoende). En je hebt ook nog het voordeel dat het niet boeit of je je 2 apps nu in 1 VM of in meerderen hebt draaien (schijnt op sommige OS'en ook nog te verschillen, of lul ik nu uit mn nek?)
Alleen als je niet op de mac zit of nu al in bezit bent van jdk1.5 ;) Op de mac is het geloof ik nu al mogelijk dat meerdere applicatie 1 vm delen en vanaf jdk1.5 is dit overal zo.

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
Ik bedenk wel iets lekker alternatiefs

thx allemaal

Pagina: 1