Router time cut

Pagina: 1
Acties:

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 00:05
Wij hebben hier een Intell Express 8100 ISDN Router. Die router belt automatisch in als een computer daar om 'vraagt'. De router zet de verbinding na 2 minuten idle, op timecut.

Maar nou vraag ik me af of de router dan de verbinding verbreekt of houdt hij hem vast, in de handleiding staat dat de router stopt met verzenden en ontvangen van data.

Kan ik dit zo laten zonder dat ik straks een mega-telefoonrekening krijg? Of moet ik instellingen veranderen.

p.s. ik krijg zonet een foutmelding van de router, dat de router er mee stopte omdat de lijn zovaak in gebruik was :?

Volgens mij blijft ie on-line..... :(

Ideeen?

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 09:35
Zowieso troublesome, 'n router die gaat bellen als er om gevraagd wordt.

Die dingen reageren meestal op pakketjes die richting 'out there' bedoeld zijn. Nu, broadcast pakketjes worden ook dikwijls aanzien als richting out there, net zoals NetBios/Netbeui.

Die krengen zijn geen van al routable (Netbios wel over tcp/ip) maar trekken constant de router open.

Heb je geen configuratie scripts van dat ding ?

This space intentionally left blank.

• DJH
Op donderdag 11 april 2002 10:42 schreef dot.K het volgende:
Zowieso troublesome, 'n router die gaat bellen als er om gevraagd wordt.

Die dingen reageren meestal op pakketjes die richting 'out there' bedoeld zijn. Nu, broadcast pakketjes worden ook dikwijls aanzien als richting out there, net zoals NetBios/Netbeui.

Die krengen zijn geen van al routable (Netbios wel over tcp/ip) maar trekken constant de router open.

Heb je geen configuratie scripts van dat ding ?
Daar heb je gelijk in, ik zou het ook graag anders hebben. Bijvoorbeeld dat hij bij een broadcast niet verbinding maakt, wat hij nu wel doet denk ik. Al gebruiken we geen NetBios/Netbeui.

Ik heb geen config scripts, staat ook niks van in de handleiding. Ik weet dus ook niet hoe dat moet...

• DJH
ehum