Toon posts:

Video van Videocamera bewereken op pc...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een project op school waarbij we een filmpje willen gaan maken (van +/- 15 min) met 2 analoge videocamera's...

Omdat het monteren op de tv+videorecorder veel werk is en er niet uitziet willen we het graag op de pc bewerken, zodat we er muziek/aankondigingsvensters enzo in kunne krijgen.

Maar hoe gaan we dit doen??
1. Hoe krijg ik de analoge gegeven van de camera's naar de pc? (heb TVout op Geforce 3)
2. Als ik daar een tv-kaart voor nodig heb, welke moet ik dan nemen(tegen een redelijke prijs)?
3. Met welk programma kan ik dat het beste gaan bewerken?? "Movie Maker" van Microsoft is volges velen te simpel hiervoor, zelf geen ervaring mee dus...
4. Hoe krijg ik de bewerkte gegevens weer goed terug op de camera zodat ik het op videoband kan zetten??

BVD, Mark

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Gebruik de search ofzo ?

http://gathering.tweakers.net/forum/find

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Je zult een kaartje moeten hebben met TV-in of een speciaal capture kaartje. Software: Adobe of Ulead bijv.

Verwijderd

De (Pinnacle) DC10+ heeft al deze features. Het video editing pakket StudioDC10Plus wordt meegeleverd.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:12
Op donderdag 11 april 2002 15:08 schreef beelzebubu het volgende:
De (Pinnacle) DC10+ heeft al deze features. Het video editing pakket StudioDC10Plus wordt meegeleverd.
volgens mij moet je toch nog een aardige kluis in je tas hebben om Pinnacle kaartjes te kunnen kopen :?

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 15:09 schreef internetinfo het volgende:

[..]

volgens mij moet je toch nog een aardige kluis in je tas hebben om Pinnacle kaartjes te kunnen kopen :?
Als je ze 2e hands koopt zijn ze niet duur :)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op donderdag 11 april 2002 15:09 schreef internetinfo het volgende:

[..]

:? Heb jij het over ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 19:47 schreef tbusquet het volgende:

[..]

:? Heb jij het over ?
prijs, geloof ik... DC10+ is ietsje duurder als simpele TV-kaartjes...

Verwijderd

Topicstarter
Nou dan zal ik dus ff voor de Pinnacle DC10+ moeten gaan kijken, 2e hands zal het wel worden want dit vind ik een beetje veel te duur: :(

Pinnacle Studio DC10 Plus € 219,-

Dus maar ff of marktplaats etc kijken.. :+

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:14
Een tv kaart met een composite of s-video ingang is ook een oplossing. Heeft een iets mindere kwaliteit dan een echte capture kaart, maar is als je niet te veel uit wilt geven een prima oplossing. Als software kan je Adobe Premiere gebruiken, een zeer uitgebreid programma.
Met de tv-out van je videokaart moet het verder wel lukken om je filmpje op videoband te zetten.

Verwijderd

of zet je filmpje op een cd , als vcd ,

kan je later bekijken op dvd speleer!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 14:05 schreef Anthrax het volgende:
of zet je filmpje op een cd , als vcd ,

kan je later bekijken op dvd speleer!
Het is alleen jammer dat ze geen dvd speler op school hebben :(

• Asclepius
Op vrijdag 12 april 2002 20:18 schreef Marky_Mark het volgende:

[..]

Het is alleen jammer dat ze geen dvd speler op school hebben :(
Ze zullen toch vast wel een pc hebben waar je een vcd op af kunt spelen? Beamertje er aan hangen en je bent klaar.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:23

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Opnemen met een TV-kaartje (60 euro) en afspelen op je TV-out van de videokaart is prima te doen !
Editten kan je bv. met Virtual Dubb (gratis te downen) of als je het beter wilt editten moet je toch een beter pakket hebben.
Adobe premiere is een dergelijk pakket met veel editting mogelijkheden maar is verschrikkelijk duur al kan je het met een beetje zoeken vast wel ergens downen :)

Maar ga er van uit dat de kwaliteit minder is dan dat je een DC10 koopt.

Als je nu met zo'n project begint lijkt het mij dat een DC10 in de toekomst ook nuttig kan zijn.....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 april 2002 10:59 schreef Sinclair het volgende:
Opnemen met een TV-kaartje (60 euro) en afspelen op je TV-out van de videokaart is prima te doen !
Editten kan je bv. met Virtual Dubb (gratis te downen) of als je het beter wilt editten moet je toch een beter pakket hebben.
Adobe premiere is een dergelijk pakket met veel editting mogelijkheden maar is verschrikkelijk duur al kan je het met een beetje zoeken vast wel ergens downen :)

Maar ga er van uit dat de kwaliteit minder is dan dat je een DC10 koopt.

Als je nu met zo'n project begint lijkt het mij dat een DC10 in de toekomst ook nuttig kan zijn.....
Dus ik kan met zo'n tv kaart de gegevens naar mijn pc halen en dan bewerken, daarna met de TVout de bewerkte gegevens weer terug op de camera zetten en dan met de camera het filmje op videoband zetten...:D

En dit project is (voor zover ik weet) eenmalig, de kwaliteit hoeft verder niet super te zijn (de camera's zijn ook niet geweldig)...

Dus deze zou kunnen??
Pinnacle PC TV rave € 56,-

• Asclepius
Die PCTV Rave kan je prima gebruiken. Je kan trouwens als je je film op de pc hebt bewerkt hem meteen van de pc naar de videorecorder zetten. Je hoeft het dus niet eerst weer op je videocamera te zetten en daarna pas op video.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:13
ik heb hier GEEN ervaring mee, maar ik zou het zo aanpakken

Een tv kaart kopen (niet zo'n dure en is ook leuk voor later). Bijvoorbeeld die Pinnacle PC TV rave voor € 56,-

Ik zou dan de camera op de tv kaart aansluiten en dan opnemen op de pc, bewerken met adobe premiere en die is volgens mij legaal te downen vanaf de adobe site (weet ik niet zeker) en als dat niet kan van ulead of zoek is op download.com

Zodra je je video af hebt zou ik het met tv-out naar je videorecorder sturen (of naar je camera), en klaar ben je :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan sluit ik de videorecorder in 1x aan op de videokaart.. onder de nvidia-tabladen (det 27.70) zie ik geen TVout staan.. moet ik andere drivers installeren als ik zo ver ben of kan het ook zonder??

Verwijderd

Ik ga ook zeker voor de Pinnacle DC10+
Studio 7 is een heel goed bewerkingsprogramma.
Veel extra's bij programma's en ze hebben nu eindelijk Windows XP support ;-)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:23

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op zaterdag 13 april 2002 12:27 schreef Marky_Mark het volgende:
Dus dan sluit ik de videorecorder in 1x aan op de videokaart.. onder de nvidia-tabladen (det 27.70) zie ik geen TVout staan.. moet ik andere drivers installeren als ik zo ver ben of kan het ook zonder??
De optie TV-out kan ook pas geactiveerd worden als er ook daadwerkelijk iets aan die poort hangt. (detectie)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
bij ons op school hebben we voor montage e.d. van die grote kasten onder een tvtje staan, en een trackball eraan. Misschine iets voor jullie school? bij ons worden ze veel (en goed) gebruikt...
Pagina: 1