Proliant 1500R wel met pentium100 niet met dual166

Pagina: 1
Acties:

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 16:44

cooper_s1

MINI's rule

Topicstarter
Ik heb een raar probleem met mn Proliant 1500. Deze boot en POST gewoon netjes met een pentium 100MHz processorboard. Maar als ik een dual pentium 166MHz board erin doe (wat wel kan volgens diverse specs) gebeurt er helemaal niets. Ik heb reeds alle settings en alle soorten memory uitgeprobeerd maar allemaal zonder succes. Ik heb 2 dualproc bordjes en allebei doen ze het niet. Ik denk dat het erg raar zou zijn als ze beide stuk zouden zijn. Heeft hier iemand reeds eerder ervaring mee gehad??
;( :'(

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
Post het ding helemaal niet, of wil hij niet booten?

Misschien moet je eerst iets proberen te configureren via die compaq-setup diskettes.. Dat is in ieder geval iets wat ik als eerste zou proberen..

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Zijn het MMX chips? wellicht zou at een probleem kunnen zijn.

Meh ...

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Topicstarter
Hij POST helemaal niet. Ik had ergens al gelezen dat als je de dipswitch op het I/O bordje allemaal op ON zet dan krijg je een soort POST melding door middel van beeps. Dat werkt wel maar ik krijg 2 lange beeps en die staan nergens gedocumenteerd bij COMPAQ. Ik heb tevens de dipswitch settings op het dual bordje goed gezet volgens compaq en de laatste firmware geflashed. De procs en memory werken wel in een ander bord. ik heb het systeem tevens getest zonder alle "overbodige" kaarten. Nog steeds werkt het niet.
Misschien is er een tweaker die meer inside info van compaq heeft?
|:(

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Topicstarter
Ehh, nee het zijn geen mmx procs.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Zijn het wel 2 identieke 166's ? Misschien is er 1 kapot probeer er eens met 1x 166

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Topicstarter
Nee, beide 166's zijn ok. Heb deze in het 100MHz bordje getest en booten normaal. Dus dat is het ook niet.
:'(

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

kun je eens wat links geven naar die documentatie waarvan jij het idee hebt dat het zou moeten werken..... misschien vergis je je?

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Topicstarter
Dit is de link waar ik mn info vandaan heb.
http://wwss1pro.compaq.com/support/reference_library/viewdocument.asp?countrycode=1000&prodid=31|ProLiant%201500&source=169177-001.xml&dt=13

Dat zijn een aantal PDFjes waar als het goed is alle info op staat. (8>

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Topicstarter
FF klein kickje.

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
misschien is een van je sockets stuk (je 2e socket dus waarschijnlijk)

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Topicstarter
Denk ik niet want je kan ook het dualbordje met een single cpu gebruiken. Beide sockets gebprobeerd en nog steeds niets. Ben bijna ten einde raad. :'(

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 20:08
Uuh... vaak als je er een extra processor bij doet moet je er ook een extra module bij prikken. Ik zou zo snel niet meer weten hoe dat heet. Heeft met de voeding te maken van de processor.

Verder wil het wel eens voorkomen bij oudere processord dat je en 2 processors moet hebben uit de zelfde serie.

Successs

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Topicstarter
Me dunkt dat dat ook niet het probleem is. Maar evt zou het wel kunnen. 'K ga maar ff vereder spitten!
8-)

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 15:53 schreef s_broekhoven het volgende:
Uuh... vaak als je er een extra processor bij doet moet je er ook een extra module bij prikken. Ik zou zo snel niet meer weten hoe dat heet. Heeft met de voeding te maken van de processor.

Verder wil het wel eens voorkomen bij oudere processord dat je en 2 processors moet hebben uit de zelfde serie.

Successs
Klinkt inderdaad als een voltage prob, je mist mogelijk de VCM (Voltage Controle Module) die bij de P166 boards horen.

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Tis geen VCM maar een VRM (Voltage Regulation Module) tja, engels he? ;)
Echter, ik heb zelf een dual Pentium I bordje en daarbij geen VRM's nodig. Op mun dual Pentium Pro plankje zitten ze wel.

Jumpers:
- Weet je zeker dat je Bus-freq juist is? (op mainboard zelf)
- Staat de kloksnelheid en multiplier van je CPU's goed? (op je processor kaart)
- Zijn de core voltages van PI en PImmx gelijk? Anders kan er mogelijk een jumper op je CPU kaart zitten waarmee je dit in kunt stellen...

Suc6 kerel!

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Topicstarter
Kijk, nou komt er schot in de zaak. GreenGras, weet jij waar die jumpers zitten op het mainboard en het processorboard? Ik weet reeds dat de dipswitch op de processorboard op 1 on, 2on, 3 off en 4 on moet staan voor dual pentium 166. maar waar de jumpers voor de busfreq moeten zitten weet ik niet. Als je dat ff zou kunnen posten ben ik je zeer erkentelijk. :D

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Ik heb zelf een ASUS dual mobo met kaart en deze is anders dan die in jouw Proliant 1500R.
Echter, als het goed is bestaat jouw 1500R uit dezelfde interne componenten als de gewone 1500. De R staat toch alleen voor rack-mountable als ik het goed heb?

Zo'n 1500 hebben we namelijk volgens mij op mijn werk eentje staan en met een beetje mazzel kan ik daar de documentatie nog van opsnorren (let wel: met mazzel... die servers staan in het testlab en ik weet niet zo een-twee-drie waar de documentatie is). Zodra ik meer weet zal ik het hier posten. Het is misschien voor jou handiger om via compaq en zoekakties op het internet de documentatie te vinden (meestal PDF bestandjes).

Ik hou je op de hoogte en suc6!

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Topicstarter
Inderdaad is een 1500R gewoon een 1500 maar dan in een rackmount case. Ik heb ook al bij Compaq gezocht maar hun website zit niet echt handig in elkaar. Ik hoop dat je wat vind in jouw documentatie. :P

Verwijderd

http://www.compaq.com/support/techpubs/maintenance_guides/169177-001.html

busfrequentie lijkt me hetzelfde voor P100 (1.5 x 66) en p166 (2.5 x 66)

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Topicstarter
Dat dacht ik ook. Want ik vind maar een jumper op het mainboard. En volgens mij is dat het ook niet. Maar ik zie graag andere reacties hierover. Ik heb tevens al een mailtje van Compaq gehad hierover en die melden het volgende:
The boards should work. Try clearing the system configuration by turning ON
Switch 6 of the System Maintenance Switch SW1 which is located toward the right
side of your system board. Also make sure Switch 2 is OFF on the same
switchbank. Then power up the server. If the configuration kept you from
booting, you should now get a 162 error. Power the server back down and flip
Switch 6 back to OFF and run the System Configuration Utility. If it doesn't you
may have a problem with your new processor board.

Ik ga het vanavond nog FF proberen. (werk gaat helaas voor)
:)

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Topicstarter
BTW, weet iemand waar ik een second hand dual pentium pro board voor mn proliant zou kunnen kopen?
B-)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op maandag 15 april 2002 08:57 schreef cooper_s1 het volgende:
Dat dacht ik ook. Want ik vind maar een jumper op het mainboard.
Kijk even op aan de onderkant van de kap. Bij de meeste compaq's staat daar een schema op met locaties van jumpers.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Topicstarter
Nee, helaas niet. Ik kan zelfs het serienummer wat op de voorzijde van de kast staat bij Compaq terugvinden. Oude apparatuur is slecht gedocumenteerd cq terug te vinden bij Compaq. Als iemand nog een 2de hands dul pentiumpro bordje voor mn proliant weet, graag even melden. :Y)

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Topicstarter
Even dit draadje maar eens kicken!!
:+
Pagina: 1