Toon posts:

Framerate, is het echt zo belangrijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik hoor veel dat sommige games owrden afgekraakt om hun fps waarom is dat een oog kan toch maar 24 (dacht ik) fps zien dus of et dan 60 of 30 fps heb maakt dan toch ook niet meer uit (dit was een van de klachten in perfect dark's multiplayer)
of zie ik dit nou helemaal verkeerd

• Boomrups
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10 12:08
Als het om een RPG gaat zoals Gothic of Unreal is het niet zo heel erg belangrijk, maar als je FPS spellen wilt spelen wel.
Hoe hoger je framerate, hoe smoother je beeld, hoe lekkerder het kijkt en aimt.

Ik speel zelf Unreal Tournament Instagib Capture the Flag en ik doe er alles aan om mijn framerate zo hoog mogelijk te krijgen. Gewoon omdat dat het fijnst speelt.

Verwijderd

Ik weet niet maar op een of andere manier stoor ik me ontzettend aan een lage framerate. Ik weet niet wat een menselijk oog allemaal kan zien, misschien is het wel "het idee". Maar ik vind niets zo irritant als een lage framerate. Moet toch minimaal 50 zijn.

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10 23:04

Paniohitus

Paniohitus

als je framerate hoger dan 30 (of 27 ofzo) is zie je geen verschil meer en kan je dit ook niet meer waarnemen..., dus dan zal het wel "het idee" zijn :)

BF1: Don-Panio

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Als je continue met 50 fps of hoger speelt, speelt dat veel soepeler, ook al lijkt het voor je oog soepel.
Ook is het belangrijk veel fps te hebben zodat als er ineens 5 enemy's in beeld zijn je nog 40-50 overhoudt. Het schokt zeg maar als je minder dan 40-50 fps hebt.

Als je bijvoorbeeld Unreal Tournament met 20 fps speelt raak je lang niet zoveel als met 50+ fps, kortom veel fps is een must :)

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik speel al 15 jaar, en heb nog nooit bij ook maar 1 spel de frame rate bekeken. Als het niet lekker speelt, zet ik wat instellingen lager, maar FPS ga ik niet naar kijken. Het speelt lekker of niet. Mensen gaan zich irriteren omdat een spel maar 40 FPs heeft, maar als het lekker oogt maakt dat toch niets uit?

• Marv
  • Laatst online: 19-05-2021
Op donderdag 11 april 2002 09:49 schreef Predator_NL het volgende:
als je framerate hoger dan 30 (of 27 ofzo) is zie je geen verschil meer en kan je dit ook niet meer waarnemen..., dus dan zal het wel "het idee" zijn :)
Waarom merk je het verschil tussen 40 en 80 fps dan?
Misschien dat jij het niet merkt maar toch heb ik altijd het gevoel dat het lekkerder beweegt met meer frames :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Bij een spel als Red Alert heb je gelijk, maar bij een spel als Quake3 of Unreal Tournament merk je het verschil in spelen maar je ziet het niet.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• PWM
  • Niet online

PWM

Op donderdag 11 april 2002 09:53 schreef Marv het volgende:

[..]

het gevoel dat het lekkerder beweegt met meer frames :)
Het gevoel, puur psychisch volgens mij.

• scuzz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-11 19:33
Op een pal tv zie je het niet meer boven de 50 fps... op ntsc is dat 60 fps.. dus boven de 30 kun je zeker nog wel waarnemen :)

Verwijderd

nou ik zie dus echt wel verschil tussen 30 en 60 fps.. maarja.. ik speel t liefst met hoge frames.. maar 70 ben ik al wel tevraden mee :) 60 kan nog net bij 50 vind ik t toch net iets minder... en 30 sux dan al helemaal.. ga maar eens UT spelen met 30 of met 60 frames ik durf te wedden dat je verschil ziet..

• Pepper
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06 21:50

Pepper

The one and only!!

dit is niet echt van "het idee".

hoe hoger je framerate hoe beter het speeld.
En je ziet zeker een duidelijk verschil tussen 30 en 60 fps.
bij 30 of minder kan het veel meer schokkerig worden
bij bijv 50 of hoger heb je dat niet.
ik draaide eerst UT op 40 fps en na een tijdje heb ik een aantal instelling gewijzigd en nu draait ie op 60/70 fps nou het speeld nu echt veel lekkerder.

dus...

• Marv
Op donderdag 11 april 2002 09:53 schreef PWM het volgende:

[..]

Het gevoel, puur psychisch volgens mij.
Draai jij eens met 35 fps heel snel rond bij bijvoorbeeld UT... doe dat nog eens met 80 fps... wedden dat je het verschil ziet? :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 09:56 schreef Marv het volgende:

[..]

Draai jij eens met 35 fps heel snel rond bij bijvoorbeeld UT... doe dat nog eens met 80 fps... wedden dat je het verschil ziet? :)
idd mijn id :z

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Nee, dat kan echt niet, het was rond de 30 dat je oog kan waarnemen, alles wat lager ligt dat zie je, en wat hoger ligt echt niet!!! , en dat het lekkerder speelt is gewoon niet zo, onmogelijk....., dat is echt psychisch inderdaad...

Of het spel geeft het gewoon verkeerd aan, of je bent een bijzonder mens dat je het wel kan zien :P

En een TV werkt met aantal herz enzo, niet zozeer met frames, en het aantal herz moet boven de 80 ofzo zijn, en dan zie je dat verschil ook niet meer, maar dat ligt aan je beeldscherm.

• Marv
Op donderdag 11 april 2002 09:59 schreef Predator_NL het volgende:
Nee, dat kan echt niet, het was rond de 30 dat je oog kan waarnemen, alles wat lager ligt dat zie je, en wat hoger ligt echt niet!!!
Waarom zou je dan je monitor op 75 hz zetten? En waarom maken ze dan TV's op 100 hz?

Omdat je het wel degelijk merkt :P

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Op donderdag 11 april 2002 09:56 schreef Marv het volgende:

[..]

ja..., maar dat ligt dan aan het spel, niet zozeer aan het aantal frames, want het zal wel heel technisch in elkaar zitten denk ik als je je beeld snel draait enzo..., maar ik durf haast voor 100% te zeggen dat je niet meer als ~30 frames kan waarnemen.

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 09:59 schreef Predator_NL het volgende:
Nee, dat kan echt niet, het was rond de 30 dat je oog kan waarnemen, alles wat lager ligt dat zie je, en wat hoger ligt echt niet!!! , en dat het lekkerder speelt is gewoon niet zo, onmogelijk....., dat is echt psychisch inderdaad...

Of het spel geeft het gewoon verkeerd aan, of je bent een bijzonder mens dat je het wel kan zien :P

En een TV werkt met aantal herz enzo, niet zozeer met frames, en het aantal herz moet boven de 80 ofzo zijn, en dan zie je dat verschil ook niet meer, maar dat ligt aan je beeldscherm.
das echt bullskit wedden dat jij t verschil ziet als je bij UT met 30 of met 60 fps speelt? vooral als je veel beweegt en niet de hele tijd stilstaat dan zie ik ook geen verschil nee :P

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Op donderdag 11 april 2002 10:01 schreef Marv het volgende:

[..]

Waarom zou je dan je monitor op 75 hz zetten? En waarom maken ze dan TV's op 100 hz?

Omdat je het wel degelijk merkt :P
ja, en waarom maken ze dan auto's die 300 kunnen en waarmee je maar 100 mag?, toch allemaal pure show man, daarom koop jij die dure spullen allemaal, een geforce 4 etc. (ik zeg niet dat je het ooit nodig heb), maar ik zal effe zoeken op i-net om mijn feitjes vast te leggen, hehe

Anders heb ik geen poot om op te staan in deze discussie, lolz

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:05

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 11 april 2002 10:03 schreef Predator_NL het volgende:

[..]

ja, en waarom maken ze dan auto's die 300 kunnen en waarmee je maar 100 mag?, toch allemaal pure show man, daarom koop jij die dure spullen allemaal, een geforce 4 etc. (ik zeg niet dat je het ooit nodig heb), maar ik zal effe zoeken op i-net om mijn feitjes vast te leggen, hehe

Anders heb ik geen poot om op te staan in deze discussie, lolz
Mag ik even vragen welke FPS jij speelt :?
Hoe vaak en met welke framerate ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:42
Op donderdag 11 april 2002 10:01 schreef Predator_NL het volgende:

[..]

ja..., maar dat ligt dan aan het spel, niet zozeer aan het aantal frames, want het zal wel heel technisch in elkaar zitten denk ik als je je beeld snel draait enzo..., maar ik durf haast voor 100% te zeggen dat je niet meer als ~30 frames kan waarnemen.
nooit op school gezeten? het is ten eerste meer dan en ten tweede kun je het verschil wel degelijk zien.

maar tv is toch 24/25?
jah, maar daar wordt gebruik gemaakt van motion blur.
het verschil tussen 50 en 60 maakt niet zoveel meer uit, maar het verschil tussen 30 en 60 zie je wel degelijk. anders ligt er echt iets aan je monitor.

• Marv
Op donderdag 11 april 2002 10:03 schreef Predator_NL het volgende:

[..]

ja, en waarom maken ze dan auto's die 300 kunnen en waarmee je maar 100 mag?, toch allemaal pure show man
LOL :+

Ga jij maar eens een dagje achter een monitor zitten op 35hz (zullen wel niet bestaan :P)... daarna een dagje achter een monitor op 75hz...

Als je dan nog steeds beweert dat er geen verschil in zit dan... erm.... weet ik het ook niet meer |:(

:P

• Janoz
  • Laatst online: 03-11 10:27

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Met je ogen is het verschil niet waar te nemen!

Het grote verschil tussen 40 FPS en 80 FPS is dat het beeld 2x zo snel klaar is. Dit is met het oog niet te zien, maar de input die je geeft wordt ook 2x sneller verwerkt. Dit betekend dat je bij het verplaatsen van de muis op 40 fps een tijd x moet wachten voordat dit doorvertaald is naar nieuwe posities en afgeschoten kogels op het scherm, terwijl dat bij 80 FPS maar 1/2x duurt.

De vergelijking met refreshrate van monitor of beeldscherm gaat niet op omdat dit meer te maken heeft met de werking van CRT dan met het afgebeelde beeld.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Fubaruba
  • Laatst online: 23-04 20:42
op gamers.nl had iemand een goeie uitleg:
Even uitleggen:

Je hersenen hebben een snelheid van ergens tussen de 24 en 27 beeldjes per seconden nodig om het te ervaren als een beweging. Je ogen zelf kunnen een veel hoger aantal beeldjes per seconden onderscheiden, daarom zie je het verschil tussen 50hz en 100hz monitoren.

• Marv
Op donderdag 11 april 2002 10:10 schreef Janoz het volgende:

Het grote verschil tussen 40 FPS en 80 FPS is dat het beeld 2x zo snel klaar is. Dit is met het oog niet te zien, maar de input die je geeft wordt ook 2x sneller verwerkt. Dit betekend dat je bij het verplaatsen van de muis op 40 fps een tijd x moet wachten voordat dit doorvertaald is naar nieuwe posities en afgeschoten kogels op het scherm, terwijl dat bij 80 FPS maar 1/2x duurt.
Ah zo :)

Daarom "voelt" het altijd soepeler aan met meer fps... tnx voor deze verhelderende uitleg :)

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

hey, ik heb het hier over de 30 frames en de 80hz. Ja, duh, je krijgt koppijn als je naar 35hz gaat kijken, het beeld flikkert dan...

http://members.aol.com/MonT714/tutorial/the_eye/

Ik heb een page gevonden, en volgens mij had ik het hier ook ooit uitgehaald, maar er staat heel erg veel info op.

Maar hoe controleren jullie dat dan?, op max 35 frames spelen?, zit er een frame locker op ofzo?

Maarja, het enigste wat ik zeg is dat de mens niet meer dan 30 beelden per seconde waar kan nemen. Dit kan je ontkrachten door met bewijzen te komen (op i-net), maar voorlopig is dat echt zo :P

En dat je misschien met unreal als je snel beeldjes gaat draaien het niet lekker loopt, tja, kan zijn, maar dat maakt mij niet zoveel uit, dan zal je frames wel droppen onder dat punt.

Ik bekijk het gewoon vanaf een ander punt...

Owja, en welke frames ik speel, heb een xp1700 met geforce DDR. En met unreal haalde ik met me 700mhz ronde 30/40 en nu rond de 50 ofzo. Maar ik heb het te weinig gespeeld om het verschil te zien.

[edit] die 30/40 is meer 20/30 volgens mij (of was het)...

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

De vergelijking met refreshrate van monitor of beeldscherm gaat niet op omdat dit meer te maken heeft met de werking van CRT dan met het afgebeelde beeld.
Ah, das helderder :D

• Janoz
  • Laatst online: 03-11 10:27

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op donderdag 11 april 2002 10:12 schreef Marv het volgende:

[..]

Ah zo :)

Daarom "voelt" het altijd soepeler aan met meer fps... tnx voor deze verhelderende uitleg :)
Het soepelere voelen komt door de hogere sample frequentie die wordt gebruikt voor je input. Als je een filmpje zou kijken, of gewoon zonder iets aan te raken in de arena zou staan, zul je het fps verschil niet merken. Eerder werd het ook al genoemd, pas als je hard rond wil draaien merk je het fps verschil.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Hehe, was toch wel leuke discussie, degene die er echt mee omgingen zagen het verschil, en zeiden dus dat je meer zag als 30 frames.

En ik bekeek het vanaf "medisch" gezien dat het onmogelijk was en je het dus niet zag...

En dan komt de conclusie dat precies in het midden ligt, je ziet het inderdaad niet, maar merkt het wel door.... :D
Wel grapig.

• VeldKoe
  • Niet online
het gaat om minimale framerate..
als dat 50 is dan merk je het verschil tussen die 50 of 100 fps NIET (lees dus: als MINIMALE fps 50 is, dus niet average)

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 09:52 schreef PWM het volgende:
Ik speel al 15 jaar, en heb nog nooit bij ook maar 1 spel de frame rate bekeken. Als het niet lekker speelt, zet ik wat instellingen lager, maar FPS ga ik niet naar kijken. Het speelt lekker of niet. Mensen gaan zich irriteren omdat een spel maar 40 FPs heeft, maar als het lekker oogt maakt dat toch niets uit?
:D 15 jaar geleden, welk spel was er toen waar je op fps kon letten :+

• _bw_StrangeR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-04 17:53

_bw_StrangeR

forsaken

PacMan natuurlijk! :+

The valiant fight, the cautious defend, the wise counsel. - Sun Tzu "Art of War"

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 11:14 schreef _bw_StrangeR het volgende:
PacMan natuurlijk! :+
:P

Verwijderd

met andere woorden: er is verschil dat je ziet

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 22:17

QuestGamer

Questje

bij UT heb ik er wel last van als het 30 fps is hoor. Dus misschien kloppen die stats wel niet en IS het veel minder!

Boven de 40-50 fps merk je het verschil niet meer, puur psysisch *D

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

• M@NIC
  • Laatst online: 13-10 09:31
Zelf vind ik de framerate alleen belangrijk in FPS.
Maar dan ook direkt _erg_ belangrijk.
Liever een goede framerate dan een hoge resolutie.

Verwijderd

het grootste voordeel van hoge framerate is dat kogelinslagen, bewegingen, toetsaanslagen en zo vaker geregistreerd worden.

Het is zelfs zo erg, dat er in sommige Q3 lvls plekken zijn waar je alleen kunt komen met 70+ fps, heb ik gehoord, van wege het volgende idee:

stel je springt, * ben jij, de streepjes is het muurtje waar je op wilt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
met 35 fps:
beeldje 1   beeldje 2   beeldje 3   beeldje 4
 __     __     __       __
 |      *|     *|        |
 |       |      |        |
*|       |      |       *|

en met 70 fps
beeldje 1   beeldje 2   beeldje 3   beeldje 4
 __     __     __      *__
 |       |     *|        |
 |      *|      |        |
*|       |      |        |

beeldje 5   beeldje 6   beeldje 7   beeldje 8
*__     __     __       __
 |      *|      |        |
 |       |     *|        |
 |       |      |       *|

zoals je ziet mis je met 30 fps net het punt waar je op het muurtje kan, en met 70 fps kan je wel op het muurtje komen...

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 12:36 schreef K-Mile het volgende:
...
Het is zelfs zo erg, dat er in sommige Q3 lvls plekken zijn waar je alleen kunt komen met 70+ fps, heb ik gehoord, van wege het volgende idee:
...
Dat is meer een 'foutje' in het Q3 protocol, die rond zoveel mogelijk af voor betere netwerkprestaties.
Bij 125 FPS schijnen die afrondingsfouten het gunstigst te zijn.

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

There is no art to find the minds construction in the face

• Marv
Op donderdag 11 april 2002 12:55 schreef Muppet het volgende:
Klopt kan je hier nalezen

http://www.quake3world.com/ubb/Archives/Archive-000001/HTML/20000822-3-015173.html?
WARNING: EXTREMELY long post with only 1 smiley

:D

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:23
ok het menselijk oog kan vanaf 30fps niet meer onderscheiden.
ik denk dat 40fps minder soepel speelt, ik ben van mening dat je de ene 0.1 sec 10frames ziet en de andere 0.1 sec ineens maar 1 of 2 ofzo.en zodra je de 60fps bent gepasseerd je meestal wel op tijd "gevoed" word voor het volgende beeldje :P

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Verwijderd

Een mens kan meer waarnemen als 25 fps,
alleen het verwerken van het oog naar de hersenen
gaat niet sneller dan 25 fps.
Maar je moet het zo zien hoe meer fps hoe beter,
want als je met een spel als CS bv een rondje maakt en hier doe je 1 sec over.
Met 30 fps krijg je 30 beeldjes te zien dus schok je.
Met 70 fps krijg je 70 beeldjes te zien dus schok je minder
Met 100 fps ........ zie je bijna niet.
Dus hoe meer fps hoe beter. :)

Verwijderd

Met quake 3 is fps best wel belangrijk, als je meer dan 125 fps heb en je capt hem op 125 (com_maxfps 125) dus je houd een constante 125 fps dan loopt je quake het best en kan je jumps maken die andere met een lagere fps niet kunnen.

en ik speelde vroeger op een computer met 40-50 fps en later op een nieuwe met 125 constant, zag ik het verschil echt wel. je zag gewoon op die oude de beeldejes verspringen zeg maar, en op nieuwe liep alles *smooth*.
:)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Boven de 30 merk je niet zoveel verschil, maar het is wel fijn als je boven de 50/60 zit, want als het dan een keer heel druk in beeld wordt hou je nog een redelijk framerate in plaats van gelijk naar de 10 fps te zakken.
Ik heb bij CS zo rond de 30/40 fps en ik kill toch aardig wat af :P

The devil is in the details.

• kamerplant
  • Niet online
Op donderdag 11 april 2002 17:04 schreef ITsMatthijs het volgende:
en kan je jumps maken die andere met een lagere fps niet kunnen.
Dat is eigenlijk toch maar oneerlijk. Iemand met veel FPS heeft al het voordeel dat hij alles beter kan volgen, maar als hij dan ook nog moves kan maken die andere niet kunnen, is het IMO echt niet eerlijk meer.

🌞🍃

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:23
Op donderdag 11 april 2002 17:11 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk toch maar oneerlijk. Iemand met veel FPS heeft al het voordeel dat hij alles beter kan volgen, maar als hij dan ook nog moves kan maken die andere niet kunnen, is het IMO echt niet eerlijk meer.
ik hoorde laast een verhaal van ex clan m8 over een bekende quaker die een upgrade kocht voor zijn pc, PUUR omdat ie dan een bepaalde jump wel kon doen, scheelde 10fps ofzo :P

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Verwijderd

Mja, dat is 't voor sommigen ook wel waard. Als 'ie trouwens echt bekend was, hadden z'n sponsors dat voor 'm betaald :7

Mja, ik ben dus van mening dat hoge FPS wel regeert, maar heb ook graag een hoge resolutie... goeie videokaart dus, en dan maar iets lagere fps (ik draai Windows op 1600*1200 @ 75 Hz, en CS o.i.d. op 1280*1024 @ 85 Hz / FPS).

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Stel je draait een rondje binnen 1 sec. met 30fps.

360 : 30 = 12 graden per frame

Met 90fps is het dus:

360 : 90 = 4 graden per frame

Met 90fps zijn de bewegingen dus vloeiender en heb je meer controle over je aim. Niks psychisch aan dus.

Verwijderd

een libelle kan met 120 fps kijken das pas vet!!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:08

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Maar ook is het zo. Dat je wel zo'n hoge FPS moet hebben, want als het vet druk in een level word, dan daalt je FPS gelijk..en die moet dan eigelijk wel minimaal rond de 30 hangen..anders merken je ogen het als stotteren op!..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Alpine
  • Laatst online: 01-11 20:25

Alpine

Twisted animator

Op vrijdag 12 april 2002 10:55 schreef System_Of_A_Down het volgende:
een libelle kan met 120 fps kijken das pas vet!!
Dat lijkt je wel vet. Maar als je dat kan dan kan je maar beter niet naar lampen, TV's, monitoren en andere electrische apparaten kijken want je word helemaal gek :P
Dan zie je namelijk de 50 beelden van een TV heel duidelijk. En 's avonds thuis lijkt het wel alsof je in een disco bent vanwege de lampen.

Het verschil in fps zie je enkel als framerate onstabiel is. Je ziet toch ook niet dat een film maar 25 fps is. Komt omdat het stabiel 25 fps (of was het nou 24?) loopt.
Je kan wel duidelijk zien dat de fps van 60 naar 40 zakt bij een spel omdat de fps dus onstabiel is.

• kamerplant
  • Niet online
Hmmz, ik heb er eens op gelet, om eerlijk te zijn merk ik het verschil tussen 40 fps en 80fps nou niet heel erg. Wel wat, maar echt niet veel..

🌞🍃

• Alpine
  • Laatst online: 01-11 20:25

Alpine

Twisted animator

Op vrijdag 12 april 2002 13:46 schreef DataBeest het volgende:
Hmmz, ik heb er eens op gelet, om eerlijk te zijn merk ik het verschil tussen 40 fps en 80fps nou niet heel erg. Wel wat, maar echt niet veel..
Als je daar nooit of nauwelijks op let dan zal je dat verschil idd niet goed zien. Veruit de meeste hier kunnen dat verschil niet goed zien.
Mensen die daar al jaren op letten die kunnen met gemak het verschil zien tussen 40 en 80.

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 18:25
mensen met een vreselijk dure videokaart zien toch
wel verschil, of het er nou is of niet
je wilt tenslotte de hoge prijs rechtvaardigen
volgens mij moet je naar het diepste dal kijken, en als je
daar nog 30 fps hebt is er niets aan de hand, maar dan moet je toch al gauw 50 hebben anders zakt ie gewoon te ver

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Je kan ik quake wel de zelfde moves maken maar sommige jumps, Als je van Bridge naar rail jump op q3dm6 die kan alleen met 125 fps en niet met lager, het is niet belangrijk die jump maar toont wel aan dat fps een verschil maakt, en zo zijn er nog een paar jumps.

Voor mij is meer fps lekkerder spelen en me config is ook aardig getweakt om een hoge fps te krijgen. :)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 11:53

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op donderdag 11 april 2002 09:52 schreef PWM het volgende:
Inderdaad, helemaal mee eens. Zo dacht ik er 7 jaar geleden al over, en ik doe het nu nog steeds.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

check http://sdw.arsware.org/FPSCompare/ kan je 2 verschillende fps te gelijk testen

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Waaom dit eeuwen(ok, ok, jaar :P )oude topique schoppen lieve Stoned Bob? :P Ik denk niet dat de mensen die hier gereageerd hebben dit topique nog dagelijks bekijken bijv. ;)

En die test is wel leuk hoor, daar niet van, maar gewoon Q3A opstarten en maxfps gebruiken vind ik duidelijker, want dan zie je het ook in een spel :)

[ Voor 31% gewijzigd door Okyah op 21-10-2003 11:42 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Het topic is aardig oud inderdaad. Als je nou iets heel belangrijks had toe te voegen, kon je beter een nieuw topic openen met eventueel een link naar het oude topic...

Maar het schopje wat jij geeft, met dat progsel is nou niet echt om over naar huis te schrijven verder ;)

Verwijderd

hehe jah weet het maar die framerate discussie van 30fps is goed genoeg enzo is nu tenminste opgelost ;) :P

Verwijderd

Daar heb je dan weer wel gelijk in, ware het niet dat de bovenstaande users met problemen het waarschijnlijk zelf al hadden opgelost, mochten ze daar echt problemen mee hebben :P

Verwijderd

Als dit topic weer een goede discussie kan worden dan mag die gewoon open blijven. Gaat men offtopic, dan niet :P

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:39

woutur

Klauwtjes uit!

Voor mij zijn fps wel degelijk vrij belangrijk sinds het spel dat ik speel, strikeforce, een spel is met veel recoil (klimmen) van wapens. Met een lage fps is dat bijna niet onder controle te houden.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Ethoxyethanol
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-11-2019
Topic: JAZEKER DE HYPOTHEKER!
(Hey kom op, hypothekers zijn ook gamers ;))

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 21:16

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

zonder allle posts gelezen te hebben..ik durf te beweren dat mijn getraint oog(ogen..) tot 80-100fps merken...

:)

Tis niet voor iedereen hetzelfde.

[ Voor 19% gewijzigd door Max|Burn op 22-10-2003 08:03 ]

ma ma ma ma ma macron one

• ravenger
  • Laatst online: 04-11 16:52
Is het niet zo dat het oog helemaal niet gelimiteerd is in het aantal fps wat men kan waarnemen? Could be wrong though, ik studeer geen biologie ;)

Bovendien merk je het verschil 100% zeker tussen 30 en 100 fps, omdat met 100 fps de beeldjes veel vaker ververst worden en het spel dus soepeler speelt omdat als je bijv draait met een constante snelheid in bijv UT, je op 30 fps een grotere afstand hebt tussen 2 beeldjes dan bij 100 fps. Zie het als een cirkel van 360 graden, als je dan op 30 fps rond gaat draaien dan zal je een frame zien bij bijv 10 graden gedraait, 20, 30 enz terwijl dat bij 100 fps 2,4,6,8,10 bijv zal zijn.

Het is allemaal al lang en breed besproken en daarom denk ik dat dit topic nutteloos is :>

[ Voor 12% gewijzigd door ravenger op 22-10-2003 14:59 ]

Pagina: 1