Toon posts:

[Algemeen] Fout bij registreren DLL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb in Visual Basic een DLL bestand gemaakt om te gebruiken voor Word Sjablonen. Nu is deze DLL op elk werkstation gekopieerd en wordt er voor gezorgd dat deze DLL bij elke opstart van Word geregistreerd wordt. Het frapante is dat bij veel werkstations het registreren zonder problemen verloop maar bij sommige werkstations met hetzelfde besturingssysteem als de werkstations waarbij het goed registreert krijg ik de foutmelding : LoadLibrary("bestand.dll") failed. GetLastError Returns 0x00000485

Wat is hier nu aan de hand, ik snap het niet meer. Dank u bij voorbaat

Verwijderd

Via VS error lookup:

0x00000485 = "One of the library files needed to run this application cannot be found."

Dus waarschijnlijk is het een probleem met je path. Voer anders eerst eens een controlle uit of hij de dll wel kan vinden.

edit:

Nu ik er nog eens over nadenk, heeft die dll misschien "dependancies", die niet geinstalleerd zijn op die pc's?

Verwijderd

Is op elke pc de VB6 Runtime geïnstalleerd?

Heb je nl wel nodig om een VB6 .dll of .exe te draaien of in jouw geval te registreren...

Verwijderd

Het helpt ook meestal wel om te compileren op een win95 bak. Registeren op een hoger OS (98 en verder) gaat dan eigenlijk altijd foutloos.