Maxtor HD niet te partitioneren

Pagina: 1
Acties:

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-04 01:14
Ik loop stage bij een computerwinkel, en ik heb dus gisteren even een leuk systeempje voor een klant in elkaar gedraaid. Ging allemaal perfect totdat ik Windows wilde installeren.

WindowsXP Setup bied de mogelijkheid om de schijf te partitioneren en te formatteren als NTFS en vervolgens het besturingssysteem te installeren. Hier ging het echter fout, het formatteren van de 40GB schijf duurde zowiezo al heel erg lang, en toen ie klaar was kreeg ik de melding dat Windows niet geinstalleerd kon worden.

Nouja, dan maar the old fashioned way: FDISK.
Dit bood ook geen uitkomst. FDISK ziet de schijf wel, maar geeft aan dat er nog geen partities zijn. Als FDISK de schijf gaat scannen blijft ie hangen op 0%.

Wat zou het probleem kunnen zijn ? Het is een 40GB MAXTOR schijf op 7200 rpm. Ik ben vanaf vanmiddag 1 uur weer op me stage en wil graag zo snel mogelijk dat systeem up hebben (klanten zijn ongeduldig ;)).

• JeffG
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-01-2025
Zitten de kabels der wel goed in, anders zou je misschien wel een kapotte hd mee hebben kunnen gekregen :?

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-04 06:55
Ik heb weleens dat zelfde probleem gehad. (liep ook stage bij een winkel die die HD's verkocht). Wat je moet doen is heel stom maar werkt wel. Haal de jumper van de HD af. Dan werkt het. Anders krijg je tijdens het installeren een foutmelding en doet ie het niet.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

had ik ook bij die klote maxtor van mij :(
effe gedebugged en vervolgens deed hij het wel.

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er is een tool 'UDMA Update' waarmee je de ATA snelheid kunt veranderen. Powermax kun je ook even proberen, misschien geeft die wel aan wat het probleem is.

• CyberTijn
  • Laatst online: 13-04 01:14
Het is inmiddels al gelukt. De jumper stond op cable select, en ik was in de veronderstelling dat de DVD speler ook op cable select stond. Dit was niet het geval, die stond op slave.

Ben nu een test aan het draaien van Maxtor, effe kijken wat daar uit komt, maar ik denk het dat het wel snor zit.
Pagina: 1