AMI BIOS modden?

Pagina: 1
Acties:

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
Ik heb nu een 'groot' probleem met m'n ECS K7S5A :( PCI videokaarten werken niet goed in dit board (geluid is dan f*cked :( ).

Ik heb een oude bios versie, waarmee ie wel werkt, maar in deze bios zit nog 1 grote bug :( (Win2k/XP floppy bug)

Deze zou ik er graag uit willen slopen.
Is er een manier om de bios files te modden? Met AMIBCP kan ik wel de verborgen settings activeren en modules extracten, maar niet de bios zelf modden :(

Weet iemand een proggie waarmee ik deze bios modules wel kan modden?

webOS all the way!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Kickje...

webOS all the way!

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 14:16
mail naar de fabrikant toe dan weet je het zo

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Die zijn op de hoogte van het probleem, maar willen er niets aan doen :( Volgens hun gebruiken er toch nog maar weinig mensen een PCI Videokaart :(

webOS all the way!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 11 april 2002 19:54 schreef Hermanvh het volgende:
Die zijn op de hoogte van het probleem, maar willen er niets aan doen :( Volgens hun gebruiken er toch nog maar weinig mensen een PCI Videokaart :(
Heb je zo'n dure PCI kaart dan?
Verkoop de kaart die je nu hebt en koop een AGP kaart (is nog sneller ook).

Of ruil met iemand die een oude computer wil upgraden voor een AGP...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• AlKoholiK
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

ik kan me niet voorstellen dat jij zo'n goeie PCI-videokaart hebt dat je geen AGP wilt. AGPkaartjes zijn niet zo heel duur, dus waarom zou je moeilijk gaan doen met die bios? Koop gewoon een el-cheapo AGPkaartje(Desnoods 2e hands), dan ben je ook klaar

<EDIT>
ARG net te laat :P

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 19:58 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Heb je zo'n dure PCI kaart dan?
Verkoop de kaart die je nu hebt en koop een AGP kaart (is nog sneller ook).

Of ruil met iemand die een oude computer wil upgraden voor een AGP...
Ik heb een V5 5500 AGP voor gaming en een Matrox G450 PCI voor TV-Out, omdat Matrox nu eenmaal de beste tv-out heeft >:) Het moet gewoon kunnen werken, omdat het met een oude bios ook werkt! De nieuwe bios moet dus te modden zijn. Alleen de vraag is hoe.....

webOS all the way!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 11 april 2002 20:06 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

Ik heb een V5 5500 AGP voor gaming en een Matrox G450 PCI voor TV-Out, omdat Matrox nu eenmaal de beste tv-out heeft >:) Het moet gewoon kunnen werken, omdat het met een oude bios ook werkt! De nieuwe bios moet dus te modden zijn. Alleen de vraag is hoe.....
Ai...moet je er per se Win2K/WinXP op te draaien?

Wat die floppy bug inhoud weet ik niet maar ik ben bang dat je iets weg moet doen, WinXP/2K, floppy of je videokaart...

Ik heb op de site van BalusC wel eens iets gelezen over rotzooien met het bios, maar dat was Award volgens mij...

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op zich is die win2k/xp floppy bug niet zo erg... Ik gebruik op zich toch geen floppy. Die floppy bug houdt in dat er CRC errors optreden bij lezen/schrijven met floppy's in win2k en XP :(

Ik heb de bios modules kunnen extracten en zou ze nu willen modden.....

webOS all the way!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 11 april 2002 20:21 schreef Hermanvh het volgende:
Op zich is die win2k/xp floppy bug niet zo erg... Ik gebruik op zich toch geen floppy. Die floppy bug houdt in dat er CRC errors optreden bij lezen/schrijven met floppy's in win2k en XP :(

Ik heb de bios modules kunnen extracten en zou ze nu willen modden.....
Als je toch geen floppy gebruikt... Wat is het probleem dan? Ja, je kunt geen floppy's gebruiken, maar dat doe je dus toch al niet. En als je die zooi eens als bootflop gebruikt zit je nog niet in Win2k/xp en dat werkt nog gewoon als het goed is dus...

What's the prob?

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Het is ook niet echt een probleem... Maar ik wil het gewoon opgelost hebben :D En het is mogelijk, ik weet alleen niet hoe ik die bios moet modden :(

webOS all the way!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 11 april 2002 20:44 schreef Hermanvh het volgende:
Het is ook niet echt een probleem... Maar ik wil het gewoon opgelost hebben :D En het is mogelijk, ik weet alleen niet hoe ik die bios moet modden :(
Zou je dat zo als gebruiker in je eentje eigenlijk wel kunnen? Ik weet het niet zeker, had ECS het dan niet allang gepatcht? (ok, ik weet hoe fabrikanten kunnen zijn...maar toch)

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 21:02 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Zou je dat zo als gebruiker in je eentje eigenlijk wel kunnen? Ik weet het niet zeker, had ECS het dan niet allang gepatcht? (ok, ik weet hoe fabrikanten kunnen zijn...maar toch)
Het probleem doet zich niet voor met een bios van 24 juli 2001. Het enigste wat daarin ontbreekt is die win2k floppy fix. ECS heeft geen zin om die PCI Latency aan te passen, dus wil ik het zelf doen...

Ik moet alleen weten hoe ik die binary files kan modden!

webOS all the way!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 11 april 2002 21:08 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

Het probleem doet zich niet voor met een bios van 24 juli 2001. Het enigste wat daarin ontbreekt is die win2k floppy fix. ECS heeft geen zin om die PCI Latency aan te passen, dus wil ik het zelf doen...

Ik moet alleen weten hoe ik die binary files kan modden!
Goh, betekend dus wel dat ECS eerst een bios heeft met een bepaalde bug, die in de volgende bios versie verwijderd maar er dan weer een andere bug instopt :?

Hoezo ECS een goed merk :{.

Alas, ik weet niet hoe...
Niks met google te vinden :?

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Neuh :( Ik heb met AMIBCP de verschillende modules kunnen rippen. Nu wil ik deze dus aanpassen, maar heb geen flauw idee in welk formaat/taal deze staan :(

webOS all the way!

Pagina: 1