[WINE] Halflife/CS schieten met muis.

Pagina: 1
Acties:

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 16:29
Ik heb Halflife/CS aan de praat gekregen met WINE onder linux.

Toetsen geconfigureerd. Als ik nu ga spelen dan werken de toetsen + muis BEWEGINGEN prima, maar als ik nu bv. wil schieten met de muis, dan gaat dit voor ongeveer 2x schieten goed en daarna lijkt het wel of de muisknoppen niet meer (of heel moeilijk) reageren. Pas als ik heel vaak achter elkaar klik schiet hij weer een kogel af :?

Onder windows heb ik hier geen last van en doet alles het prima, komt dit nu door WINE of conflict de muisdriver van linux ergens mee of iets anders?

owjha: Ik heb mouse look aan staan, draai (nog) in software mode, joystick look etc. staat uit, WINE versie is 10-03-2002 (van de CVS van dinsdag).

wie o wie?

Verwijderd

welke window manager gebruik je,
mischien verliest wine wel ff focus als je aan het spelen bent
en dat de klik dus naar een ander programma gaat.

zorg dat je wine met cs hoedanook in een vaste wine desktop speeld (zie config of winesetup(tk))
dat scheelt al een hoop ongein met het verliezen van muis/ keyboard fokus

• ArchRAIDen
Ik gebruik GNOME 1.4

Ik zal vanmiddag als ik thuis ben de focus
even controleren door te schieten, maar niet de
muis te bewegen.

• ArchRAIDen
Niemand anders een idee?
Op donderdag 11 april 2002 13:43 schreef ferengee het volgende:

zorg dat je wine met cs hoedanook in een vaste wine desktop speeld (zie config of winesetup(tk))
dat scheelt al een hoop ongein met het verliezen van muis/ keyboard fokus
Helaas, zelfde probleem :(

Verwijderd

Ik had bij UT ook wat muisproblemen als ik "direct input" aanzet, maar geloof niet dat half-life zo'n functie heeft.

Wine op desktop mode is idd wel handig, ook leuk is dat je die balken kunt uitzetten, zodat je full-screen speelt :) (die instellingen gaan via de window manager)

heb je alleen problemen met muisklikken (schieten) of ook met 't bewegen van mr. Freeman (rondkijken)

• ArchRAIDen
Alleen probleempjes met muisklikken,
bewegingen gaan perfect, geen problemen mee.

• ArchRAIDen
[kick up]
initializing.....
done
[/kick up]

Niemand?

Verwijderd

[lol]
Aimbot uitzetten?
[/lol]

• ArchRAIDen
aimbot? wat heeft dat met de muisklikken te maken.

Niemand die een oplossing weet of dit probleem ook heeft gehad?

• ArchRAIDen
anyone?

• ArchRAIDen
IK heb zelf nog niets kunnen vinden,
dus ik schop em maar weer een keertje omhoog.

Verwijderd

hey, ik heb nu ook half-life draaien onder wine, moest wel m'n X op 16bitdepth zetten, maarja dan werkt ie ook perfect! maw geen problemen met de muis.. en draai 'm op opengl 1024 X ~768 X 16 (dacht dat 't 768 was, iig 1024X---)

maw nog geen oplossing voor je probleem, maar nu kick ik 'm nog ff omhoog :)

• ArchRAIDen
Op dinsdag 16 april 2002 11:55 schreef Aicop het volgende:
hey, ik heb nu ook half-life draaien onder wine, moest wel m'n X op 16bitdepth zetten, maarja dan werkt ie ook perfect! maw geen problemen met de muis.. en draai 'm op opengl 1024 X ~768 X 16 (dacht dat 't 768 was, iig 1024X---)
Top!!
maw nog geen oplossing voor je probleem, maar nu kick ik 'm nog ff omhoog :)
Das jammer, maar ik draai nu _nog_ in software mode, misschien dat het daar aan ligt, ik zal DRI eens aan de gang proberen te krijgen, kijken wat dat doet.

Verwijderd

hey, half-life draait wel perfect, maar 't hoofdmenu duurt ff met laden, heb jij daar ook last van?

heeft te maken met dat scrollende logo'tje van half-life lijkt me, aangezien dit nog 't menu is zal 't nog software zijn denk ik, ben iig blij dat ik verder nergens last van heb, en dit is amper een probleem te noemen :)

• ArchRAIDen
Jah, de menu's worden langzaam opgebouwd,
dat schijnt normaal te zijn met Wine,
heb ik gelezen op [link]http://lhl.linuxgames.com[/link]
d8 ik.

btw: kun je HL/CS ook eens in software mode proberen?

Verwijderd

ik zal 'm vanavond ff in software proberen ja :)

en dat menu opbouw langzaam is met wine, bedoel je dus alleen met half-life :)

ik had U.T. bv ook in wine runnen ging perfect, maar heb nu U.T. binaries for linux, rulen :)

edit:
ff ut in U.T. verandert om verwarring te voorkomen :)

Verwijderd

Heb half-life nu ook in softwaremode getest, maar dan kan ik maar een paar x schieten, en dan een tijd niet meer, en ook gaat 't rondlopen "vastzitten" in dit geval liep ik zonder iets te doen automatisch naar voren, maw OpenGL!! :)

Verwijderd

ey hoe heb jij half-life aan de praat gekregen want krijg het niet voor elkaar :(

zal je wat info naam me kunnen mailen op robin@internet-media.nl.nu

of de config file er van dan kan ik eindelijk eens effe een potje HL spelen.

• Professor_Botje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 00:18

Professor_Botje

Administrator

Het spel spelen op linux zal alteid bagger blijven...

alleen de server is gewoon goed maarja onder win... vald er ook niet aan te klagen

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

• ArchRAIDen
Hee thx!
Op dinsdag 16 april 2002 22:13 schreef Aicop het volgende:
Heb half-life nu ook in softwaremode getest, maar dan kan ik maar een paar x schieten, en dan een tijd niet meer, en ook gaat 't rondlopen "vastzitten" in dit geval liep ik zonder iets te doen automatisch naar voren, maw OpenGL!! :)
Daar was ik al bang voor dat dat bij jouw ook zou gaan gebeuren, ik weet nu wat me te doen staat:

DRI voor me Radeon 8500 aan de praat krijgen :) iemand ervaring? >:)

Verwijderd

hehe, nee alleen ervaring met NVIDIA, dat gaat btw best makkelijk.

wat betreft hoe ik halflife aan de praat gekregen heb, ik heb 't spel geinstalleerd onder windows, dan weer naar linux toe, half-life in dezelfde directory gekopieerd zoals ie in de echte windows staat

(dus hij stond op c:\games\hl en nu staat ie in /home/pub/wine/games/hl, wine emuleerd /home/pub/wine als c:\ )

heb ook het windows register gekopieerd (c:\windows\user.dat & c:\windows\system.dat)

toen starte ik halflife op met wine, en toen zei half-life dat ik 16 of 32 bit moest gebruiken, aangezien ik 24bit depth heb + een 8 bit layer, heb ik wel 32 bit, maar half-life herkent dat natuurlijk niet, dus heb ik maar 16 bit depth gekozen, en toen weer half-life gerunned, en voila, hij werkt perfect, laad tijden zijn echt drastisch lager :)
Pagina: 1