Toon posts:

Aldi pc overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk, ik heb m van Aldi.
Ik heb in de BIOS gekeken maar ik zie nergens waar je de FSB omhoog kan gooien.
Moet ik m flashen (nog nooit gedaan) ???

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Welk mobo ? Welke processor ? Zonder wat meer info kunnen wij er ook niks van maken :+

DIT IS MIJN WEBSITE

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:28

qless

...vraag maar...

www.aldi.nl

:(8>

2 Ghz Pentium 4
mobo: onbekend (wel sdram)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Schroef hem open, kijk naar de chipset, kijk naar het merk van het MB, kijk of er een MB naampje op staat, zo niet ga op de site van de maker van het MB zoeken op de chipset en de 3 pci sloten.

Geef eens wat info, we kunnen je niet helpen als we niets weten over die bak!

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

[pessimist modus on]
als het niet in de BIOS kan,
lijkt het me sterk dat je het op het MOBO wel kan.

zou je betekenen dat al die n00bs aan de jumpers
gaan zitten rotzooien. Daar zal de firma die de PC's
geassembleerd heeft, wel rekening mee gehouden hebben.

garantieclaims als gevolg van overhitte CPU's/andere vage fouten als gevolg van een verhoogde FSB..

kortom, denk niet dat het kan.
[/pessimist modus off]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
www.wimsbios.com

en zoek daar naar je bios sting
mischien kan je hem nog flashen met een andere bios

bij de vroegere aldi pc's (medion) zaten er toch msi bordjes in met een andere bios :?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:13
Zitten nu nog steeds MSI mobos in, maar nu geen standaard MSI borden, maar op maat gemaakt voor Medion. MSI levert geen ondersteuning, ook geen BIOSsen voor die dingen.

Verwijderd

Triest hoor.

2 Ghz en dan al meteen willen overclocken.
Als jij al moet overclocken, dan zou echt bijna iedereen een nieuwe PC moeten kopen. Waar heb je dat in GODSNAAM voor nodig??

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 09:58 schreef JoKapital het volgende:
Triest hoor.

Als jij al moet overclocken, dan zou echt bijna iedereen een nieuwe PC moeten kopen. Waar heb je dat in GODSNAAM voor nodig??
Overclocken doen mensen meestal voor de 'fun'. Als je dat niet begrijpt hoef je niet meteen iemand het stempeltje 'Triest' toe te kennen.

Verwijderd

Triest hoor.

Daar ben je een tweaker voor. Gewoon het maximale uit je pc halen. Loop dan niet meteen te zeiken kerel. Dit is het tweakers form en niet het afzeik form.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:16

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

triest hoor :) Ik vind het triest dat intel mijn 1.8 gewoon nu niet meteen op 2.5 ghz zet.. Nu heb ik het voor ze moeten doen :P

http://www.xbmcfreak.nl/

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Als je je PC opstart, verschijnt er direct onderin een STRING. Schrijf die op, en zoek es met wimbios.com of google.com wat daar uitkomt.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 10:03 schreef f0r.c3d het volgende:

[..]

Overclocken doen mensen meestal voor de 'fun'. Als je dat niet begrijpt hoef je niet meteen iemand het stempeltje 'Triest' toe te kennen.
ow.... :P die zat! Ehm probeer eens softsFSB of Cpufsb kun je downloaden (ff zoeken met google) ;)

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Triest hoor.

Welkom op tweakers... ;) :P

Verwijderd

Wat zijn nu exact de specs. van die bak ?

Verwijderd

Ik heb een paar jaar geleden zo'n Aldi bak gekocht, maar die zijn hardwarematig niet over te clocken hoor. Als je de kast openschroeft zie je maar een heel klein boardje zonder jumpers of wat dan ook. De bios is verder ook minimaal.
Het is wel softwarematig over te clocken. Softfsb wil wel, alleen moet je het soort moederboard er bij zien te zoeken. Dat van die string zoeken op google lijkt me dan ook de beste oplossing.

Mijn PC (667Mhz aldi ding) heb ik softwarematig weten over te klokken door een stel duitsers die er handig in waren http://home.arcor.de/m-i-p/de/mainframe.html (medion is duits).
Mijn FSB ging omhoog van 133MHZ naar 147MHZ, 667 werd ineens 735,6 mhz... WHOPPA!

Is met die van jou ook wel te doen.. hou die duitsers maar in de gaten zou ik zo zeggen :-)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 11 april 2002 09:54 schreef BadMotha het volgende:
[pessimist modus on]
als het niet in de BIOS kan,
lijkt het me sterk dat je het op het MOBO wel kan.

zou je betekenen dat al die n00bs aan de jumpers
gaan zitten rotzooien. Daar zal de firma die de PC's
geassembleerd heeft, wel rekening mee gehouden hebben.

garantieclaims als gevolg van overhitte CPU's/andere vage fouten als gevolg van een verhoogde FSB..

kortom, denk niet dat het kan.
[/pessimist modus off]
[kenner van OEM bakken modus]
Vaak zijn de mobo's in ALDI PC's wel met een MSI retail BIOS flashbaar, sowieso is het bij veel OEM bakken gewoon een gecastreerde BIOS die het OCen tegenhoudt. Maar los van BIOS OCen heb je altijd nog CPUFSB. Gewoon je PLL zoeken en vooruit met die geit.
[/kenner van OEM bakken modus]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Processor : P4 2.0 GHZ Northwood 512kb L2 cache
Mobo : Intel D845 of zow
Ram : Samsung 256 266mhz DDR
Cooler : Intel Retail Cooler
Videokaart : Geforce 4 Mx 460

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Hmmm, als je serieus wil overklokken, dan had ik toch echt geen aldi pc gekocht. Verder zou ik softFSB proberen.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
->>> verplaatst van [forum=6] naar [forum=22] :).

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Waarom zitten er MSI mobos in volgens VEEL mensen?

Ik heb de P3 1 Ghz maar daar zit toch ZEKERS een ASUS mobo in.. En dat is een speciale uitgave van ASUS voor MEDION.

Verder valt ie gewoonweg NIET te overcloacken. ALLEEN met SoftFSB --> MISSCHIEN. Want als ik dat probeer staat 1. mijn mobo niet in het rijtje. 2. als ik het dan toch gewoon toepas en hard doorzet crashed hij ALTIJD. één keer zelfs zo hard dat ik de hele zooi hardwarematig moest resetten omdat Windows helemaal fucked up was,...

[einde bericht]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op vrijdag 12 april 2002 12:59 schreef DeMoN het volgende:

Ik heb de P3 1 Ghz maar daar zit toch ZEKERS een ASUS mobo in.. En dat is een speciale uitgave van ASUS voor MEDION.

Verder valt ie gewoonweg NIET te overcloacken. ALLEEN met SoftFSB --> MISSCHIEN. Want als ik dat probeer staat 1. mijn mobo niet in het rijtje. 2. als ik het dan toch gewoon toepas en hard doorzet crashed hij ALTIJD. één keer zelfs zo hard dat ik de hele zooi hardwarematig moest resetten omdat Windows helemaal fucked up was,...

[einde bericht]
Bij SOFTFSB zal hij er inderdaad niet tussen staan, deze is al een hele tijd niet bijgewerkt ;) Ik zou zelf ff bij www.podien.de kijken voor CPUFSB, die herkent je mobo misschien wel. Btw, SOFTFSB en CPUFSB werken allebei niet met die PC, ik heb hem zelf ook namelijk :) Ik heb die gast van CPUFSB al gemailt met info, maybe dat ie er iets mee kan.

Verwijderd

Triest hoor.

wat doe je dan op tweakers?
ga dan lekker op een "hoe houd ik mijn hardware zo lang mogelijk heel" forum zitten..

hier gaat het om de harde megahertzen! ook al heb je ze niet nodig...

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 20:14 schreef _DaWamZ_ het volgende:

[..]

wat doe je dan op tweakers?
ga dan lekker op een "hoe houd ik mijn hardware zo lang mogelijk heel" forum zitten..

hier gaat het om de harde megahertzen! ook al heb je ze niet nodig...
waarom OCen? ik vind het niet nodig. ik vind casemodden veel cooler(mij maakt het niet uit vatvoor systeem er in hangt zolang het maar te modden is.

• Lamborghini
  • Laatst online: 08-06-2022
Op vrijdag 12 april 2002 12:59 schreef DeMoN het volgende:

[einde bericht]
De Aldi pc's hadden eerst Asus motherboarden, maar tegenwoordig hebben ze er MSI in zitten. Die van jouw is trouwens een Lifetec denk ik.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Op vrijdag 12 april 2002 21:03 schreef Lamborghini het volgende:

[..]

De Aldi pc's hadden eerst Asus motherboarden, maar tegenwoordig hebben ze er MSI in zitten. Die van jouw is trouwens een Lifetec denk ik.
DUH,... hoe kan jij nou denken dat de mijne een lifetec is.

De 900 en de 1000 versie (de 1000 heb ik) zijn allebei 100% MEDION.

En kom jij maar is met een bewijs dat er MSI in zit. Ik kan er zo een foto van maken als je me ff een digicam stuurt |:( 100% ASUS

Lifetec... zo was het vroeger. Tegenwoordig is het medion..

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Lamborghini
  • Laatst online: 08-06-2022
Op maandag 15 april 2002 09:59 schreef DeMoN het volgende:

[..]
DUH,... hoe kan jij nou denken dat de mijne een lifetec is.

Lifetec... zo was het vroeger. Tegenwoordig is het medion..
Nou omdat ik dus idd weet dat de oudere Lifetec's waren. Heb hier onder andere de P3 500 staan van de Aldi.
En kom jij maar is met een bewijs dat er MSI in zit. Ik kan er zo een foto van maken als je me ff een digicam stuurt |:( 100% ASUS
In de nieuwere zit MSI. Op een bepaald punt hebben ze gewisseld van ASUS naar MSI.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Op maandag 15 april 2002 16:37 schreef Lamborghini het volgende:

[..]

Nou omdat ik dus idd weet dat de oudere Lifetec's waren. Heb hier onder andere de P3 500 staan van de Aldi.
[..]

In de nieuwere zit MSI. Op een bepaald punt hebben ze gewisseld van ASUS naar MSI.
Wat bedoel je met nieuwere? In de 900 en 1000 Mhz zitten iig ASUS mobo's.

Misschien in die P4's MSI. Dat weet ik niet.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op maandag 15 april 2002 16:50 schreef DeMoN het volgende:

[..]

Wat bedoel je met nieuwere? In de 900 en 1000 Mhz zitten iig ASUS mobo's.

Misschien in die P4's MSI. Dat weet ik niet.
P-III 550 - MSI
P-III 667 - MSI
P-III 900 - Asus
P-III 1000 - Asus
PIV - 1800 - MSI
PIV - 2000 - MSI

Zaak opgelost ;)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Op maandag 15 april 2002 17:47 schreef J0YR1D3R het volgende:

[..]

P-III 550 - MSI
P-III 667 - MSI
P-III 900 - Asus
P-III 1000 - Asus
PIV - 1800 - MSI
PIV - 2000 - MSI

Zaak opgelost ;)
Thnx JOYRIDER ;)

Enne dat van je bloemmetje ---> grijs :P Dat kan je gewoon aan en uit zetten hoor in trillian.. dan wordt ie gewoon groen. Net zoals je dat in ICQ aan en uit kan zetten.

* DeMoN moest dit ff zeggen omdat ie dit al een tijdje kwijt wilde. Ik zie je ondertitel zowat elke dag :P

• BamSlam_
  • Niet online
Weet iemand misschien ook het type van het MSI moederboard dat in die 2GHz P4 Aldi PC zit? Wil namelijk eens kijken wat de specs van dat plankje zijn.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:04

Meneer aard

Porsche rulez!

is de voeding al geploft

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• BamSlam_
  • Niet online
Nee, want ik heb (nog) niet zo'n PC.

Net even bij MSI de handleiding van hun MS-6567 645E Max2 series plank gedowned. Staat een leuke fout bij de Mainboard Specs in chapter 1, namelijk 'Willimate' ipv 'Willamette'... Een 'Willimate' lijkt me iets van een condoom ofzo :)

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 12:28 schreef alixp het volgende:
Processor : P4 2.0 GHZ Northwood 512kb L2 cache
Mobo : Intel D845 of zow
Ram : Samsung 256 266mhz DDR
Cooler : Intel Retail Cooler
Videokaart : Geforce 4 Mx 460
Intel mobos sucken deep ik heb er ook 1 hier in zitten en heb ook geen FSB in me BIOS intel mobos zijn dan ook bijna ONoverclockbaar

• BamSlam_
  • Niet online
Nee, het is geen Intel mobo.. net even beetje gegoogled en uitgevonden dat er een Medion plank inzit.

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:13
Tsja een echte Tweakert kan wel zonder de Aldi.

Dat zeg ik, Zelf bouwen.
(Goedkoper, Betere onderdelen aangezien je ze dan zelf kan kiezen. etc.)
Pagina: 1