Qua singleplayer vind ik Perfect Dark beter, maar ik heb meer met Goldeneye gespeeld. Waarschijnlijk omdat ik liever als James Bond speel in een realistische wereld, dan als meid in de toekomst.
Qua multiplayer is Goldeneye comfortabel omdat ik daar alle levels uit mijn kop ken, maar Perfect Dark heeft minder vertraging (wel zo'n expansion pack gebruiken natuurlijk) waardoor het mikken beter gaat. Ook kan je de wapen selectie waarmee je speelt zelf samenstellen, zijn de arena's groter, de challenges leuk om over de zeik mee te gaan (klote perfect sims), de characters mooier, en zijn er gewoon over het algemeeen VEEL meer opties (king of the hill, yay). Oh, en die statistics zijn ook zeer gaaf natuurlijk, kan je goed bijhouden wie er het beste is.
Het grootste voordeel van PD zijn wel de bots. Bij Goldeneye werd het nogal saai als degene die het spel en de console bezit (ik dus) veel beter is als de rest waardoor iedereen en masse het loodje legt (scores van 20, 4, 3 en 4). Bij PD zet je gewoon alle menselijke spelers in 1 team vs een team van zoveel mogelijk bots (6 tot

, en is het een knalfeest (letterlijk) tegen de computer.
De wapens van Perfect Dark vind ik ook veel leuker om mee te spelen. Enkele voorbeelden; laptop gun, dat lelijke geweer waarmee je door muren heen kan kijken en schieten, geweren met grenade launcher als 2e functie, het geweer wat je als proximity mine kan gebruiken, fly by wire rocket launcher (slayer), geweren die automatisch bedreigingen zoals mijnen en drone guns aangeven (Avenger) etc etc.