traktor scratch!
Je kan toch sowieso multimonitoren met bijvoorbeeld een dualhead van matrox.Op donderdag 11 april 2002 05:24 schreef Erikie het volgende:
zie onderwerp ...
waarom? dan kan ik weer gaan multimonitoren!! want pci kaarten zijn bijna niet meer te koop.. (of zijn van die oude voodoo dingen)
20*350ZO45°
Kijk es in de Vraag & Aanbod naar 2e hands Matrox kaartjes.
Kheb er ook net 1 binnen, Matrox Millenium II 4MB (doet 1280x1024x24@75Hz makkelijk).
Maakt in princiepe niet uit wat voor Matrox kaartje je erin douwt, zijn bijna allemaal heel goed met 2D. Ik zou zelf wel een "nieuwer" kaartje op de kop proberen te tikken.
Succes met zoeken
Kheb er ook net 1 binnen, Matrox Millenium II 4MB (doet 1280x1024x24@75Hz makkelijk).
Maakt in princiepe niet uit wat voor Matrox kaartje je erin douwt, zijn bijna allemaal heel goed met 2D. Ik zou zelf wel een "nieuwer" kaartje op de kop proberen te tikken.
Succes met zoeken
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
ja getsie , matrox.. moet natuurlijk wel een gforce hebben ofzo, die kan ik lekker modden naar quadro2 mxr ofzo. ze moeten behoorlijk wat 3d aankunnen (opengl 1.3) voor maya en lightwave en dat soort stuff. Ik heb net ff rondgekeken, maar mishcien dat gforce 4 met dual monitor support aankomt? (van asus)
traktor scratch!
Vanaf AGP 8x zou het mogelijk moeten zijn om 2 AGP slots op 1 mobo te zetten.
Nu is het afwachten of een mobo-fabrikant dat ook daadwerkelijk gaat doen (voor de normale mobo's, die wij kunnen betalen
).
Nu is het afwachten of een mobo-fabrikant dat ook daadwerkelijk gaat doen (voor de normale mobo's, die wij kunnen betalen
Verwijderd
Momenteel zijn er geen mobo's met 2 of meer AGP sloten. De busarchitectuur (3x woordwaarde) kan dat simpelweggewoon niet aan.
Als je 2 of meer monitoren wil aansluiten, dan zal je zoals hierboven vermeld een Matrox kaart moeten kopen. Nu nog met 2 uitgangen en binnenkort ook met 4

Tja Matrox is geen Nvidia Gforce4 dus 3d prestaties zijn minder, maar 2d is weer veeeeeel beter. Overigens kan je natuurlijk als echt serieus Maya gaat doen natuurlijk een profesionele kaart kopen, deze hebben vaak ook 2 uitgangen en kunnen prima 3D doen. Overigens Gforce modden naar een Quadro levert geen extra prestaties op volgens mij, alleen de naam veranderd, maar de quadro heeft een 4x pijp waar een Gforce een 2x pijp heeft en de graphics chip is anders. Maar dat zijn mijn 2 (€) centen
Ieder voordeel heeft z'n nadeel
suc6
Als je 2 of meer monitoren wil aansluiten, dan zal je zoals hierboven vermeld een Matrox kaart moeten kopen. Nu nog met 2 uitgangen en binnenkort ook met 4
Tja Matrox is geen Nvidia Gforce4 dus 3d prestaties zijn minder, maar 2d is weer veeeeeel beter. Overigens kan je natuurlijk als echt serieus Maya gaat doen natuurlijk een profesionele kaart kopen, deze hebben vaak ook 2 uitgangen en kunnen prima 3D doen. Overigens Gforce modden naar een Quadro levert geen extra prestaties op volgens mij, alleen de naam veranderd, maar de quadro heeft een 4x pijp waar een Gforce een 2x pijp heeft en de graphics chip is anders. Maar dat zijn mijn 2 (€) centen
suc6
Het probleem zit hem dus niet in de bus snelheid he... De meeste kaarten gebruiken de bus snelheid lang niet op volle snelheid alleen is gewoon niet mogelijk om meerdere AGP bussen te maken... (of je hebt geen andere bussen meer nodig) Hoe het precies zat weet ik niet meer maar 't was niet mogelijkOp donderdag 11 april 2002 07:09 schreef Perseus het volgende:
Momenteel zijn er geen mobo's met 2 of meer AGP sloten. De busarchitectuur (3x woordwaarde) kan dat simpelweggewoon niet aan.
Als je 2 of meer monitoren wil aansluiten, dan zal je zoals hierboven vermeld een Matrox kaart moeten kopen. Nu nog met 2 uitgangen en binnenkort ook met 4![]()
![]()
suc6
Geforce->Quadro mod levert wel degelijk performance op omdat je dan een aantal functies die dus als Geforce niet aanwezig waren vrij. Deze functies leveren extra power bij 3dsmax, maya (of gewoon openGL zelf
En wil je nog profesioneler werken moet je kijken naar Oxygen kaarten (dacht ik zo) die kunnen vaak 2/3/4 monitoren aan maar dan ben je ook echt een smak geld kwijt daarvoor
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
gewoon een Radeon 8500 toch? die hebben toch ook dualhead?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
alle geforce 4 kaarten uit de serie 4200 t/m 4600 hebben dvi
en super vhs uit op dvi kun je tot 1280x1024 gaan op de svhs
op een tv tot 1024x768
en super vhs uit op dvi kun je tot 1280x1024 gaan op de svhs
op een tv tot 1024x768
tweaken naar quadro geeft zekers wel een performance winst op in maya en lightwave. spellen gaan dr wel op achter uit, maar opengl draait als een bom.. en een professionele kaart zit er voor mij niet in, (wildcatzzz ofzo), veel te duur. Maar gforce 4!? daar kunje toch gewoon 2 x een monitor aansluiten?!?!! of is dat een s-vhs en een normale monitor uitgang/??? hoezitdat?
traktor scratch!
En de Oxygen GVX1 in PCI versie?
A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.
AGP ondersteunt (nu) maar 1 kaart omdat het helemaal geen bus is. Het is gewoon een point to point verbinding. Het is niet voor niks AGP ipv AGB. Toch?
Er zijn ook GFMX kaartjes met pci en ook Ati radeon kaarten met pci.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
hmmm. van welk merk dan??!?!!!?Op vrijdag 12 april 2002 13:18 schreef computerboer22 het volgende:
je kunt ook gewoon geforce kaarten kopen voor pci sloten
traktor scratch!
Kijk eens in de Pricewatch zou ik zeggenOp zondag 14 april 2002 07:00 schreef Erikie het volgende:
[..]
hmmm. van welk merk dan??!?!!!?
webOS all the way!
Verwijderd
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/49
CTRL F en PCI invullen...
en dan vindt je:
Club3D MX200 32MB TV-out PCI 95,-
Club3D TNT-2-M64 32MB PCI 59,-
Creative 3D Blaster GeForce2 MX 32MB PCI (Retail) 127,-
Daytona GeForce 2 MX400 64MB TV-Out (pci) 125,-
Daytona TNT2 32MB PCI (Retail) 60,-
Hercules 3D Prophet 4000XT PCI 32mb 79,-
Hercules DV-Action PCI DVD Edition 61,-
Hercules DV-Action PCI Retail 54,-
Leadtek GeForce2 MX200 32MB PCI TV-out (Retail) 86,-
Noname GeForce2 MX400 64MB TV-Out PCI 129,-
Pine TNT2 M64 32 MB PCI 65,-
Power Point TNT2 M64 32MB (PCI) 86,-
PowerColor Sniper2 TNT2 M64 32MB (PCI) 68,-
S3-Trio 2MB PCI 12,-
SiS 3D 8MB PCI 29,-
Voodoo Rush 4MB PCI 18,-
en de mooiste PCI is natuurlijk (naast minimaal een Geforce3 AGP 64DDR):
Matrox Millennium G450 DualHead 16MB DDR PCI 142,-
overigens overkill een Geforce op PCI.
CTRL F en PCI invullen...
en dan vindt je:
Club3D MX200 32MB TV-out PCI 95,-
Club3D TNT-2-M64 32MB PCI 59,-
Creative 3D Blaster GeForce2 MX 32MB PCI (Retail) 127,-
Daytona GeForce 2 MX400 64MB TV-Out (pci) 125,-
Daytona TNT2 32MB PCI (Retail) 60,-
Hercules 3D Prophet 4000XT PCI 32mb 79,-
Hercules DV-Action PCI DVD Edition 61,-
Hercules DV-Action PCI Retail 54,-
Leadtek GeForce2 MX200 32MB PCI TV-out (Retail) 86,-
Noname GeForce2 MX400 64MB TV-Out PCI 129,-
Pine TNT2 M64 32 MB PCI 65,-
Power Point TNT2 M64 32MB (PCI) 86,-
PowerColor Sniper2 TNT2 M64 32MB (PCI) 68,-
S3-Trio 2MB PCI 12,-
SiS 3D 8MB PCI 29,-
Voodoo Rush 4MB PCI 18,-
en de mooiste PCI is natuurlijk (naast minimaal een Geforce3 AGP 64DDR):
Matrox Millennium G450 DualHead 16MB DDR PCI 142,-
overigens overkill een Geforce op PCI.
pff, wat moest ik toch zonder jullie ... bedankt.!
traktor scratch!
'k heb nu een gforce 2 deluxe (v7700 asus). agp. maar ik wil dr een schermpje bij.. dat werkt echt lekkerder.. (had vroeger een tnt + voodoo naast elkaar (pci)).
voor de rest , amd 900 @ 958, 512 dana elec ennuh. 30 g seagate.
maar ik moet ff upgreeden.
voor de rest , amd 900 @ 958, 512 dana elec ennuh. 30 g seagate.
maar ik moet ff upgreeden.
traktor scratch!
Verwijderd
Als je dan toch al een 7700 hebt, lijkt die Matrox Millennium G450 DualHead 16MB DDR PCI je dan niks? Want een tweede "zelfde" Geforce lijkt mij niks - de beeldkwaliteit van Matrox is onovertroffen en het is ook nog Dual Head ook.
I.c.m. die AMD 958 zou ik denken aan de configuratie:
Asus V8440 GeForce4 Ti 4400 128MB DDR ( 385,-)
+
Matrox Millennium G450 DualHead 16MB DDR PCI
Je zou de overstap kunnen vergemakkelijken door die Geforce te ruilen met een Matrox-user die op zoek is naar meer 3D snelheid - en alleen de Geforce4 nieuw te kopen.
En anders i.p.v de Geforce4:
ATi Radeon 8500 (Retail) (275/275MHz) ( 325,-)
Op Vraag en Aanbod kun je ook het een en ander vinden. (een Matrox Millenium G200 bijvoorbeeld - wel even vragen of het een PCI kaartje is, want ik heb dezelfde, maar dan in AGP uitvoering)
I.c.m. die AMD 958 zou ik denken aan de configuratie:
Asus V8440 GeForce4 Ti 4400 128MB DDR ( 385,-)
+
Matrox Millennium G450 DualHead 16MB DDR PCI
Je zou de overstap kunnen vergemakkelijken door die Geforce te ruilen met een Matrox-user die op zoek is naar meer 3D snelheid - en alleen de Geforce4 nieuw te kopen.
En anders i.p.v de Geforce4:
ATi Radeon 8500 (Retail) (275/275MHz) ( 325,-)
Op Vraag en Aanbod kun je ook het een en ander vinden. (een Matrox Millenium G200 bijvoorbeeld - wel even vragen of het een PCI kaartje is, want ik heb dezelfde, maar dan in AGP uitvoering)
er zijn genoeg pci kaarten te koop, ik was laatst bij alternate, en hoewel er in hun advertentie nooit pci kaarten staan vroeg ik het even, en ze hebben er maar zat, ik heb er nu een met 8mb wat een van de goedkoperen was, en aangezien ik maar een 14" heb die maar op 800x600 kan is dat een beetje overkill, maarja een grotere monitor komt er ook nog welOp donderdag 11 april 2002 05:24 schreef Erikie het volgende:
zie onderwerp ...
waarom? dan kan ik weer gaan multimonitoren!! want pci kaarten zijn bijna niet meer te koop.. (of zijn van die oude voodoo dingen)
PSN: DutchTrickle PVoutput
De Matrox G450 PCI 16MB is niet meer leverbaar
De 32 MB versie wel
Ik heb m namelijk
Lekkere strakke tv-out
webOS all the way!
Pagina: 1