Gentoo install op een P200mmx/256MB, pfffff...

Pagina: 1
Acties:

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
24 uur later ben ik nog bezig met Grub te configuren. (Ga nu wel pitten, morgen verder)

Heb de bak nog geen enkele keer gereboot. Ruwe inschatting van pure compile-time (dus stage 2 en 3 denk ik): 9-14 uur

Wat mij van de distro is opgevallen:

* Lijkt enigszins op Debian (maarja ik heb met Debian maar 10 dagen aangemodderd eer ik mke2fs op z'n partitie afstuurde)

* Ziet er errug doordacht uit. **klop af**

Vragen dat het oproept:

* Zou het zoveel afwijken van qua init scripts en config-files?

* Zou je wel 'ns in de fout gaan met emerge-en van "foute" sources?

* MBMarduk thinks: "Waar de f**k laat ik dit ding toch een nederlandse mirror kiezen GVD. Ik kan 400K downloaden i.p.v. de huidige 23???"

Wordt vervolgd.

(Zolang de mods lief zijn ;) )

Verwijderd

Op een paar vragen kan ik wel antwoord geven.
• Bootstyle is BSD-init , maar makkelijk met een paar tooltjes te beheren (rc-update)
• Packages builden gaat wel eens fout, paar uurtjes wachten en dan opnieuw een poging wagen na update of mailinglist eventjes doorkijken dan wel bugs page van Gentoo
• Voor een mirror moet je even kijken in de topiclijst, die zijn al wel in andere posts gepubliceerd of staan op de Gentoo site :)

Verwijderd

snelle mirror:

ftp://ftp.nluug.nl/pub/metalab/distributions/gentoo

dus op je gentoo bak typen:
code:
1
export GENTOO_MIRRORS="ftp://ftp.nluug.nl/pub/metalab/distributions/gentoo"

Op den duur wen je wel aan Gentoo, and you'll O+ it :P

Over dat packages mergen (super tool !): als ie faalt, opnieuw proberen (dus gewoon hetzelfde commando). Dan pakt ie em opeens wel :P

Oh ja, nog iets: zorg dat je vaak genoeg 'emerge rsync' draait, dat verkleint de kans dat je oude packages compiled :)

Ik heb t ook op mijn server (P166 mmx) gecompiled, duurde zo'n 20 uur in totaal :( De tweede keer dat ik het ging doen, heb ik de disks gewoon in mijn puter gehangen (tbird 1400: alles klaae in 1,5 uur :)), en de FLAGS van mijn server meegegeven :) Dat scheelt aannemelijk ;) :P

• MBMarduk
  • Niet online
O-kEEE!!
Thanx people.

Vooral de opmerking "Als compileren faalt gewoon iets later proberen" lijkt frappant. LOL.

Nu ook dat Portage-manual doorlezen. Ik hoop echt dat het niet zo cryptisch onbegrijpelijk is als de DPKG-manual. **brrrr**

• MBMarduk
  • Niet online
Oh ja...
Net als in Slack maakte ik een aparte partitie aan voor /usr/local angezien alle self-compiled apps daarin gaan...is dat ook met gentoo het geval?
Hmmm...ik voel 'm al aankomen: "Gewoon INSTALL_DIR=/foo exporten..." HAhahaha.