Toon posts:

Welke Writer en speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb zelf nog geen brander wil er een gaan aanschaffen.. en ook gelijk een mooie bijpassende cd-romspeler..

Brander word de 12 * speed burnproof plextor.. of maybe die nieuwe yamaha

Iemand sugestie's ??

Ik lees veel over DAO da's disc at once..
D'r word ook veel over DAE geluld... is dat dan mutlisessie ofzow?

alvast bedankt enzow..

Verwijderd

Die Plextor is een hele goeie keus.
Wat ook een goeie keus voor cdrom speler is b.v. een plextor 40 of 50 speed. Maar dan zit ook gelijk aan een SCSI-controller vast.
Die zijn er voor weinig, Dus als je dan toch bezig bent doe het dan goed.
Maar als je dat geld er niet voor over hebt kun natuurlijk ook gewoon een knappe IDE-cdrom/DVD speler kopen. b.v. een Pioneer DVD speler, of een 52 speed A-open cdrom speler.
Ik hoop alleen dat die 52 speed langer heel blijft dan de 48speed.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Opa

Nu Multifocaal!

Ik zou behalve Plextor ook Ricoh in de gaten houden. Die komen met een andere tool om fouten te voorkomen. Let op bijkomende zaken als CD-Text, overburn, 80 min., 90 min., 99 min. cd-r mogelijkheden en zo meer.

DAE is digital Audio Extraction. Dit is het lezen van een track van een AUDIO CD en het omzetten in een Wav bestand. (Als je een Audio CD leest in Verkenner zie je alleen CDA bestandjes van een paar bytes). Zo een wav bestand kan je dan als Audio CD branden op een CD-R die je (na afsluiten - zie beneden) in bijna elke CD speler kan stoppen.

DAO is disc at one. Dan brand je in één keer alle bestanden zonder dat de Laser uit gaat. TAO is Track at one. Dan gaat de laser uit tussen de bestanden en krijg je pauses in de muziek.

Multi session is vandaag een deel branden en morgen nog een deel. Daar tussen in kan je de CD-R niet lezen in een oudere CD-ROM speler omdat hij niet is afgesloten. Als je de CD afsluit kan elke CD-ROM speler hem lezen (of CD speler in het geval van muziek) maar dan kan je er niets meer bij stoppen.
Multi session is uiteraard TAO.

Geniet, maar Tweak met maten.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

DAE staat voor Digital Audio Extractie.
Dat houd in dat je digitaal audio kan inlezen naar je harddisk.
Normaal leest een cd-speler op enkelvoudige snelheid de audio van een cd.
Met een cdrom/DVD speler of writer die dus DAE kan doen, gaat dat op meervoudige snelheid. Das handig! Die Pioneer doet het op +/- 16speed, en ik denk dat die A-open dat ook wel haalt. Misschien dat die Plex writer nog aan de 20 komt.
Multisessie houd in dat je een bij een CD-R meerder sessies achter elkaar erop kunt branden. Je kunt die cdr's dus niet wissen.

Verwijderd

ik heb vorige week die plextor 12x gekocht zeer goede en snelle brander deze zou ik aan raden ja

bij passende cdrom speler , dat maakt niet veel uit man gewoon een 50x of zo