Mobo naar de tering?

Pagina: 1
Acties:

• MATANDO
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03 23:41
Ello Fellow tweakers,

Ik heb een probleem, en ik vermoed dat het mijn mobo is.

Het zit zo, ik heb net een nieuw huisje, en daar heb ik vandaag mijn computer naartoe gebracht met de auto.
Als ik nu mijn computer opstart dan zie ik helemaal niks, op het moment dat ik het pijltje naar rechts indruk van mijn toetsenbord dan start hij oppeens door en krijg ik beeld.

Allemaal leuk en aardig maar ik kan verdomme geen ene moer doen, mijn muis doet niks en mijn toestenbord ook niet.

Als hij opstart dan hoor ik keurig 1 piepje, dus monitor en pci kaarten moeten er goed inzitten.
Verder merk ik ook niks vreemds, beeld is ok, totdat ik mijn powerknop ingedrukt hou(om hem uit te zetten) dan krijg ik heel erg kort een paar groene dingen te zien net voordat hij uitgaat.
Ik herriner me niet dat hij dat eerst deed.

Ook zit mijn muis connector een beetje te schuin vor mijn gevoel.

Heeft iemand enig idee wat dit is?

systeem:

Athlon 1200 @ 1400
Epox 8KHA
Noisecontrol silverado

Meer info is niet belangrijk denk ik.

Ik hoop dat dit niet mijn mobo is, zo'n verhuizing kost al best veel geld :(

vinifinder.nl

Verwijderd

gewoon ff uit elkaar trekken en opnieuw in elkaar zetten, zal wel iets los geraakt zijn tijdens het transport.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04
Op donderdag 11 april 2002 01:12 schreef MREn het volgende:
gewoon ff uit elkaar trekken en opnieuw in elkaar zetten, zal wel iets los geraakt zijn tijdens het transport.
Inderdaad, je haalt me de woorden uit me mond. Of gewoon om te beginnen alles even aandrukken, dat is makkelijker dan alles uit elkaar halen en weer opnieuw in elkaar zetten...

• MATANDO
Als er iets los zou zitten dan zou ik meer dan 1 piepje horen, ik heb alle pci kaarten ook extra aangedrukt.

Dit probleem zou ook niet zo snel komen omdat een grafische kaart ofzo los zit, mijn opinie dan tenminste.

vinifinder.nl

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 16:51

Erikie

www.erikie.nl

ej, mischien ff je bios flashen?!?! of idd helemaal uit elkaar halen.. bij mij was er een keer olie op gemorst ( :+ ) en toen ging ie aan / uit / aan / uit, en dat 10 x per sec.. heb toen alles afgedroogd, en na een uurtje drogen deed ie t gelukkig weer.. maaar wel na alles uitelkaar gesloopt te hebben.. dus ik raad je aan, uit elkaar slopen die zooi.. leg anders je mobo op de tafel, met alleen je keyboard monitor en de voeding aangesloten. dan kun je gelijk je leds checken op je mobo..

suc6.

traktor scratch!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
heb je hem wel laten aclimatiseren? Als je van buiten naar binnenkomt heb je soms wel kans dat er condens onstaat?

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Is het stopcontact in je nieuwe huis geaard?

• MATANDO
Het stopcontact waar mijn computer zelf in zit is wel geaard, maar dat is een verlengsnoer naar een niet geaard stopcontact. (maakt dat veel uit?)

Verder heb ik hem ruimt 4 uur laten rusten voordat ik hem weer aanzette.

Maar misschien dat dat het is? (ik hoop het!!)

Ik zal hem ook ff helemaal uit elkaar halen als dat het niet is is.

Ik vind het alleen zo vaag dat alles het perfect lijkt te doen op mijn muis en keyboard na!!!! :(

vinifinder.nl

Verwijderd

je keyboard zou wellicht nat geworden kunnen zijn
dan doet hij het erg beroerd soms niet (mn zoon had daar nog wel eens een handje van heeft me al 2 nieuwe keyboards gekost)
en voer eens een schijfcontrole uit (misschien iets gebeurt tijdens transport?
eventueel windhoos eroverheen installen
je muis is qua aansluiting niet deffect? ps2 kan niet veel hebben
ander muis proberen wellicht?

• MATANDO
ja, daar dacht ik ook al aan.
Ik ga even proberen om een muis te lenen van mijn werk.

vinifinder.nl

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 08:39 schreef MATANDO het volgende:
Het stopcontact waar mijn computer zelf in zit is wel geaard, maar dat is een verlengsnoer naar een niet geaard stopcontact. (maakt dat veel uit?)
Nee hoor, de rest verzint ie er zelf bij.

• MATANDO
Nee, ik vat best dat hij uiteindelijk niet geaard is, maar ik vraag mij af of dit een reden kan zijn dat mijn muis en toetsenbord het niet meer doen.

vinifinder.nl

• MATANDO
Hij doet het weer!!!!!

Zal idd de vocht geweest zijn van de vervoering ofzo!!!

Thanx iedereen

vinifinder.nl

Pagina: 1