CGI(perl) of PHP gebruiken voor synchronisatie

Pagina: 1
Acties:

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 23:38
hey

ik heb ff een newbie vraagje (denk ik) :D

Ik wil een programma/script maken dat om de x minuten (15 ofzo) kijkt of een een .htpasswd op de server is ge-update, en als dat zo is dan moet ie alle accounts synchroniseren met de database (mysql)... is het alleen niet zo dat als ik dat in php doe, en dus gewoon een bezoeker als trigger gebruik, en de bezoeker kapt het script af omdat het te lang duurt, dat het script dus niet volledig gerunt wordt?

Ik zou liever iets hebben dat als service draaid ofzo... gewoon altijd. Kan dit met cgi(in perl)?

Ik weet echt niks van perl af, wel beetje C++ en wel aardig wat php, maar volgens mij is dit juist iets waarvoor ik beter perl kan gebruiken...

Ik ben dus van plan om morgen naar de stad te gaan en een boek te kopen (dus als jullie nog tips hebben :P). Maar dan moet het wel nuttig zijn natuurlijk :)

Dus, kan ik in perl makkelijk een betrouwbaar programma schrijven dat om de x aantal minuten de accounts van een htpasswd file met een mysql database synchroniseerd?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Verwijderd

Linux(etc) -> crontab (man crontab)
Windows -> Taakplanner, of als service

• FireFoz
Linux idd.. ik vergeet dat altijd te vermelden omdat het voor mij altijd voor zich spreekt :D

Anyway, ik ga ff research doen op crontab, tnx

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
FireFoz: Ik ben dus van plan om morgen naar de stad te gaan en een boek te kopen (dus als jullie nog tips hebben :P). Maar dan moet het wel nuttig zijn natuurlijk :)
Hele goede boeken voor jou :)
Dus, kan ik in perl makkelijk een betrouwbaar programma schrijven dat om de x aantal minuten de accounts van een htpasswd file met een mysql database synchroniseerd?
Natuurlijk kan dat (het zou zelfs met PHP kunnen, maar dat zou ik niet doen).

Maar mooier is het inderdaad om een cronjob te draaien waarin je een perl script uitvoert (of een PHP script, dat kun je dan ook wel wagen als je daar meer bedreven in bent).

Ik zou iig geen PHP script gebruiken om continu te laten draaien, met een perl script kun je dit gewoon doen (hoewel, nogmaals, de crontab oplossing mooier is).

Overigens over het kunstmatig 'schedulen' dmv user requests, de uitvoering van een script wordt niet stopgezet. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Maar verder vind ik dat helemaal een erg vieze methode :)

• FireFoz
Ik heb besloten om een php script te laten runnen met crontab, das toch wel de makkelijkste en snelste oplossing :Y)

tnx voor de hulp :)