Toon posts:

Dataverkeer over netwerk.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort wil ik een lanparty gaan organiseren met wat vrienden, ik zou graag het aantal mb's willen/kunnen berekenen wat er over het netwerk gaat. Ik weet dat hier voor een proggie is namelijk DU meter maar dit proggie kan volgens mij niet berekenen wat er over het GEHELE netwerk gaat alleen via 1 pc.. Wie weet hoe ik dit kan oplossen of aankan pakken?

Alvast bedankt!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je de beschikking hebt over een leuke switch met bijvoorbeeld SNMP support dan zou je gebruik kunnen maken van MRTG (www.mrtg.org). De data traffic informatie komt dan direct vanuit de switch! :).

Meestal hebben alleen de duurdere switches management -snmp support.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx! ik zal eens kijken of die switch dat ondersteund, denk het niet want tis al een oud dingetje (grote 3com kast) site doet het hier trouwens niet, mischien morgen weer.. bestaan er geen andere mogenlijkheden om dit ook met een hub te doen?

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Volgensmij kan dat wel met een netwerk sniffer, ongeacht of je een switch of een hub gebruikt.

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Op donderdag 11 april 2002 00:42 schreef ViSuaL het volgende:
bestaan er geen andere mogenlijkheden om dit ook met een hub te doen?
Eh bij unmaged netwerk spul gaat het erg moeilijk, je moet echt een switch hebben die snmp ondersteund. Dit zijn meestal managed switches.

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 15:25 schreef QBiT het volgende:
Volgensmij kan dat wel met een netwerk sniffer, ongeacht of je een switch of een hub gebruikt.
Wordt lastig als je een switch hebt denk ik. Tenzij je broadcast verkeer genoeg vindt?

Met een snmp switch lukt het inderdaad via bv mrtg

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Op donderdag 11 april 2002 15:53 schreef wille001 het volgende:

[..]

Wordt lastig als je een switch hebt denk ik. Tenzij je broadcast verkeer genoeg vindt?

Met een snmp switch lukt het inderdaad via bv mrtg
je kan de arp entries van die switch vervalsen, zodat al het verkeer langs jou pc komt, en je het dus kunt meten. Met een hub gaat het inderdaad makkelijk, alleen een lanparty en een hub = fout
Pagina: 1