Toon posts:

Geen toegang tot schijf met FDISK

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Maxtor 80GB en met Fdisk wil ik deze indelen in 3 partities, een van 38GB en twee van 20GB deze heb ik op FAT32 gezet nu wil ik toch weer veranderen maar als ik fdisk draai krijg ik een melding kan geen toegang krijgen tot schijf !
C en D werken maar E niet !
De E partitie ziet ie niet terwijl ik hem wel degelijk geformateerd heb.

Help me out

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ik denk dat er iets fout is gegaan, evt even debuggen en opnieuw proberen.

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 17:28
ken je dat niet met partition magic of zo allemaal doen. Install ff je OS en dan ff partition magic. Lijkt met 't beste tenzij je linux wil gaan draaien, daar ken ik geen software voor (werk nie met linux en heb daar geen verstand van)

Verwijderd

misschien een domme vraag, maar met welke fdisk heb
je dat gedaan ? (ik bedoel welke versie dos/windows
is je bootflop/cd)

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:55

MaNdM

1000-dingen-doekje

als ik me niet vergis kan je de toegang tot je schijven vrijgeven door het "lock" commando in dos

bijv:

lock c:

dan kan je er ALLES van aanpassen

voor winnt install is het bijvoorbeeld vereist dat je dit doet omdat die alles aan moet passen...

en anders idd even debuggen

*Alles op eigen risico uiteraard

To be determined...

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:51
Probleem is al een paar keer naar voren gekomen. Het feit dat na het runnen van FDisk de E,F,G,enz.. partitie niet meer benaderd kunnen worden, heeft te maken met de drivers op de opstartdiskette. Op de opstartdiskette worden de drivers geladen voor de CDRom-spelers. De CD-Rom spelers krijgen daardoor driveletter E,F,enz toegewezen. Daardoor krijg je de invoer van "format E:" de melding dat "het netwerkstation niet geformatteerd kan worden."

Oplossing is even simpel als doeltreffend, alleen duurt 't nu ff:
Installeer Windows 98 op de geformatteerde C en D schijf.
Download via internet Norton Utilities (Gratis evaluatieversie, o.a. op http://tucows.xs4all.nl/system/preview/195903.html) en installeer Norton Disk Doctor. Als het goed is komt het programma zelf met een foutmelding en moet je het programma laten zoeken naar verborgen en/of nieuwe partities.

Als het zoekproces is afgerond, moet je volgens mij de PC opnieuw opstarten. Als alles goed is gegaan, heb je nu ook weer toegang tot FDISK.

Start de computer daarom op in MSDOSmode.

Maak allereerst een nieuwe opstartdiskette (kopieer de originele) aan, waar in de config.sys en autoexec.bat de drivers voor de cdrom worden weggehaald. Zet voor de zekerheid in de config.sys de volgende regel:
Lastdrive=Z
Voeg deze regel voor de zekerheid ook ff toe aan de config.sys van je originele opstartdiskette.

Voer nu FDISK uit. Verwijder alle logische stations, uitgebreide en primaire dospartitie (alles dus. :) ) en deel daarna de harde schijf opnieuw in.

Je moet nu de computer opnieuw opstarten met de nieuwe opstartdiskette (zonder de cdrom-drivers duzzz...). Als alles goed is gegaan kun je nu zonder problemen alle partities formatteren en mag je Windows er weer opzetten.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op donderdag 11 april 2002 08:34 schreef TweakersOnly een heel verhaal
Als hij toch alles opnieuw moet gaan aanmaken, waarom dan niet debug, dat is 10 sec werk, jouw routine denk ik 2uur zo'n beetje.
en dan komt daar bovenop nog eens de tijd dat de schijf geformat moet worden (is niet meegerekend).

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:51
Op donderdag 11 april 2002 09:07 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Als hij toch alles opnieuw moet gaan aanmaken, waarom dan niet debug, dat is 10 sec werk, jouw routine denk ik 2uur zo'n beetje.
en dan komt daar bovenop nog eens de tijd dat de schijf geformat moet worden (is niet meegerekend).
Ik ben niet bekend met debug. >:) :+ :D

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op donderdag 11 april 2002 09:33 schreef TweakersOnly het volgende:

[..]

Ik ben niet bekend met debug. >:) :+ :D
hopelijk wel met de zoeck, want daar staat het al tig keer in beschreven.
Pagina: 1