Toon posts:

[Mobobak] Een plaatje tussendoor...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zomaar even een plaatje tussendoor; jullie mochten eens denken dat ik ermee gestopt ben ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.arcobel.nl/~dabit/zooi/mobobak_10apr2001.jpg

Jammer dat de flits de ware schoonheid van de bak verhult.

Links zie je schuimrubber doorvoer voor IDE, SCSI en floppy. Deze bestaat uit 2 lagen schuimrubber (Armaflex) die met een alu latje stevig samengeperst en tegen de wand geperst kunnen worden.

Voor zie je de doorvoer voor water en de voeding van het mobo (ATX). De wateraansluitingen zitten in een plexiglazen plaatje, welke met 4 boutjes en oranje Loctite op het alu vastgezet is. De ATX connector is gewoon gelijmd.

De bevestiging van het mobo gebeurt met de knap verkrachte (ehm, sorry, gemodde) AOpen HX08 moederbordtray, welke stevig met 4 staalplaatschroeven op aluminium U-balkjes vastzit. Deze U-balkjes zijn weer verlijmd met de bodemplaat.

Het plaatje met de rest van de connecties zit er niet in; de lijm staat te drogen.

2 van de 4 waterblok bevestigingsbouten zijn ook nog zichtbaar. Deze zitten vast in het moboframe, en gaan door het moederbord heen.

Wat nu nog? Op de bovenrand komt tochtstrip te zitten; daarbovenop een plexiglazen plaat. Ik heb eens duur gedaan en een hele vierkante meter 4mm dik plexiglas gekocht. Dus als er nog iemand interesse heeft...

Verwijderd

nice.
nu maar hopen dat het zo effectief is als je hoopt :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 23:55 schreef Juggernaut het volgende:
nice.
nu maar hopen dat het zo effectief is als je hoopt :)
*bibber*. Ik ben benieuwd. Zoveel onzekere factoren...

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 23:58 schreef DaBit het volgende:

[..]

*bibber*. Ik ben benieuwd. Zoveel onzekere factoren...
sjah.. dat is het nadeel van iets als eerste proberen hé :)

iemand moet veel geld over de balk smijten om te kijken of iets werkt voordat de rest van GoT volgt :P

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:38
Ziet er al goed uit :)

Nu alleen hopen dat 'kabel ding' echt alle lucht weg haald... want zal alleen dat wel genoeg zijn :?

Verwijderd

[oftopic] heb jij gewoon altijd geluk en weet je precies waar je je materialen vandaan moet halen, of hebbie een grote portomonee. want ben zelf ook bezich maar prijzen gaan aardig omhoog als je wat wil hebben [/oftopic]

voor de rest keep up the good work.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 23:59 schreef Juggernaut het volgende:
sjah.. dat is het nadeel van iets als eerste proberen hé :)

iemand moet veel geld over de balk smijten om te kijken of iets werkt voordat de rest van GoT volgt :P
Veel geld over de balk smijten valt wel mee gelukkig. Thuis noemen ze me inmiddels een sjacheraar :)

Maar toch, stiekum lopen de kosten voor lijm, aluminium, koper, kunststof, schuurpapier, chemicalien, keukenrollen, elekronica, connectoren, Dremel-schijfjes, schoefjes, moertjes, soldeer en de hele rambam aardig op.

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 00:05 schreef DaBit het volgende:

[..]

Veel geld over de balk smijten valt wel mee gelukkig. Thuis noemen ze me inmiddels een sjacheraar :)

Maar toch, stiekum lopen de kosten voor lijm, aluminium, koper, kunststof, schuurpapier, chemicalien, keukenrollen, elekronica, connectoren, Dremel-schijfjes, schoefjes, moertjes, soldeer en de hele rambam aardig op.
ik ken het :)
ik tel de kosten voor mijn waterkoeling express niet op om niet voor verassingen te komen :P

Verwijderd

wat voor schuimrubber is dat? met nadruk op rubber mag ik hopen?

verder nais :D

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ziet er al goed uit!

ALS je nog iets met puur rubber nodig heb kan ik het wel leveren.
We hebben hele platen rubber. Het is voor schoenen maar het is hartstikke stevig maar toch aardig flexibel.

Verwijderd

woei! als je klaarbent zou ik em posten op de mainpage als ik jou was :)

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
Hoe heb je die atx connector waterdicht gekregen dan? Via de pennetjes is er toch altijd een doorgang? Of heb je gewoon de hele achterkant van dat ding met epoxy ingesmeerd?

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ziet er netjes uit Die bak!

Heb je de connectoren voor de backplate ook al in het plexi gezet, of moet je dat nog doen?

Oja en natuurlijk: MEER PICS!!!! :9~

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 01:18 schreef willempiet het volgende:
wat voor schuimrubber is dat? met nadruk op rubber mag ik hopen?
Dat is Armaflex. Ongeveer een centimeter dik, gesloten waterdampdiffusiedicht celrubber. En niet onbelangrijk: het kostte me niks :)
Op donderdag 11 april 2002 07:57 schreef Xavier het volgende:
ALS je nog iets met puur rubber nodig heb kan ik het wel leveren.
We hebben hele platen rubber. Het is voor schoenen maar het is hartstikke stevig maar toch aardig flexibel.
Ik moest iets hebben dat redelijk veerkrachtig is en zich mooi langs de kabels zet. Dan lijkt schuimrubber me beter dan masseif rubber. Maar ik zal het onthouden :)
Op donderdag 11 april 2002 08:03 schreef SiQDiZ het volgende:
woei! als je klaarbent zou ik em posten op de mainpage als ik jou was :)
Als ik klaar ben komt er een review op de frontpage...
Op donderdag 11 april 2002 09:20 schreef Tadango het volgende:
Hoe heb je die atx connector waterdicht gekregen dan? Via de pennetjes is er toch altijd een doorgang? Of heb je gewoon de hele achterkant van dat ding met epoxy ingesmeerd?
De zijkanten zitten vol met lijm. Aan de achterkant heb ik niets meer gedaan; het soldeer waarmee die pennetje vastzitten is dicht genoeg.
Op donderdag 11 april 2002 09:20 schreef -=MOL=- het volgende:
Heb je de connectoren voor de backplate ook al in het plexi gezet, of moet je dat nog doen?

Oja en natuurlijk: MEER PICS!!!! :9~
Yup, de connectoren zitten in het plexi. Daarom staan die niet op de foto: die heb ik gisteren pas erin gelijmd. Nog best veel werk, al die verlengkabeltjes solderen...

Meer pics? Die komen vanzelf....

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hmm we hebben een soort spulletje, ben de naam even vergeten, dat als je schuurt en je pakt de schuurtroep dat eraf komt dan plakt het aan mekaar vast.

Als wij dus een zool ergens vanaf schuren hebben we erna altijd een mooi stuiterbal, en die dingen gaan hoog en ver!!

Alleen niet echt goed te bewerken voor je denk ik.
Want als je er met een hamer opslaat dan plakt het al niet meer.

Volgens mij heette het porro.

Wat tips voor je want je hebt nog wel eens vage dingen nodig. En lijkt me niet echt dat je zulke dingen weet.

Verwijderd

netjes Dabit, denk eraan om de boel goed te isoleren he :P !
Pagina: 1