[OC]Geforce met heatsink en peltier

Pagina: 1
Acties:

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik wil mijn Geforce2 mx gaan koelen met een peltier.
Hoeveel watt peltier heb ik hiervoor nodig?

Ik heb er nu een aardige heatsink opzitten van een pentium 75 en een leuk 80mm fannetje erop blazen. Is dit genoeg om een Geforce+peltier te koelen?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik denk dat je aan een 30 watt peltier meer dan genoeg hebt voor een geforce2 mx.
Ik heb alleen geen flouw idee hoegroot de heatsink is die je gebruikt dus daar kan ik verder niets over zeggen.

• bobo1on1
De heatsink die ik gebruik is 60 x 60 x 20 mm, de core is nu al oc'ed naar 195 en hij wordt nauwelijks warm.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op woensdag 10 april 2002 23:01 schreef bobo1on1 het volgende:
De heatsink die ik gebruik is 60 x 60 x 20 mm, de core is nu al oc'ed naar 195 en hij wordt nauwelijks warm.
Waarom heb je dan een peltier nodig?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• bobo1on1
Om em verder te oc'en en em flink koud te krijgen :)

Verwijderd

JE gaat een MX toch niet Peltier koelen ????
Die dingen zijn zo al traag zat , investeer dan liever in een Radeon of een GF3 ipv geld te geven aan een peltier en een voeding er voor

• bobo1on1
Ben van plan een betere kaart te gaan kopen en die dan ook peltier te gaan koelen, maar dan moet ik er natuurlijk wel een hebben die dan ook genoeg is voor bijvoorbeeld een GF4 TI 4400 ofzo.

Verwijderd

ik heb zelf een 80W 16V pelt op 12V op m'n GF3 zitten, water gekoeld, maar dat is behoorlijk overkill, wat ik je kan aanraden is eerst eens onderzoek te doen naar een mogelijke voltage mod, heb je waarschijnlijk veel meer aan

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 15:23
Volgens mij wil hij alleen een peltier voor de 8-)

Ik denk dat jou core zowiezo nu al aan zijn max zit. Of bijna.

• bobo1on1
Voltage mod wil ik niet aan beginnen eigenlijk, heb deze kaart geleend, een peltier kun je er altijd nog afhalen zonder dat je dat kunt zien :)

Conrad heeft een peltier van 27 watt, op 8.5 volt en 4.6 ampere. Kan ik deze op 12 volt laten draaien en hoeveel watt zou ie dan kunnen verplaatsen?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:15

Epsilon

Op woensdag 10 april 2002 23:32 schreef real_raichu70 het volgende:
JE gaat een MX toch niet Peltier koelen ????
Die dingen zijn zo al traag zat , investeer dan liever in een Radeon of een GF3 ipv geld te geven aan een peltier en een voeding er voor
omfg
|:(

denk na: die pelt kan je op je volgende kaarjte ook gebruiken!

En een snellere kaart kopen is nog nie half zo leuk

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:15

Epsilon

Op donderdag 11 april 2002 16:50 schreef bobo1on1 het volgende:
Voltage mod wil ik niet aan beginnen eigenlijk, heb deze kaart geleend, een peltier kun je er altijd nog afhalen zonder dat je dat kunt zien :)

Conrad heeft een peltier van 27 watt, op 8.5 volt en 4.6 ampere. Kan ik deze op 12 volt laten draaien en hoeveel watt zou ie dan kunnen verplaatsen?
niks want dan blaast je hem op :)

je kan beter kijken voor een eventueel wat zwaardere pelt die op 12v loopt (of 13,8 want die kan je ook goed op 12v gebruiken)_

• bobo1on1
Conrad heeft ook een 41 watt peltier op 15.4 volt en 4.6 ampere, hoeveel warmte zou die verplaatsen op 12 volt?

Is die peltier ook genoeg voor bijvoorbeeld een Geforce3 of een Geforce4 Ti 4400?

Nou is die peltier 40 x 40 mm en de core is geloof ik 25 x
25 mm, moet ik dan perse een coldplate gebruiken en hoe dik zou die moeten zijn?

Zou mijn 300 watt voeding dat erbij kunnen trekken of anders een losse 230 watt?

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 09:53 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:
Volgens mij wil hij alleen een peltier voor de 8-)

Ik denk dat jou core zowiezo nu al aan zijn max zit. Of bijna.
offtopic:
check yer mail dude, got zippotjes.. :)
Pagina: 1