[XP] Vaag conflict-probleem met 2 netwerkkaarten

Pagina: 1
Acties:

• 2nosedt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02-2010

2nosedt

Music-addict

Topicstarter
Ik heb hier een computer met 2 netwerkkaarten erin (Realtek). 1 moet moet er dus dienen om aan het internet aangesloten te zijn, en de andere in het thuisnetwerk (om internet te delen).
Ik had allereerst de 2 kaarten allebei geïnstalleerd en bij Windows Home Network Wizard alles goed ingesteld. Internet werkte op de juist ingestelde kaart, maar de andere netwerk kaart deed nix. Ik kon daarmee het internet niet op, geen andere computers in het netwerk zien.. niets.
Ik even gekeken of het niet aan de kaart of PCI-slot lag, maar dat is allemaal in orde. Ook heb ik de IRQ's van allebei de kaarten anders gezet; op verschillende adressen die nog niet in gebruik waren, op dezelfde adressen.. daar lag het dus ook niet aan. Toen heb ik voor 1 kaart een AcerLan-driver gebruikt maar toen deed nog steeds 1 kaart het maar. Tis dus ook geen driver-conflict.
Ik merk als ik 1 kaart disable, dat de andere het wel doet. Maar dan komt het vage...
Ik heb dus kaart #1 en #2.. als ik m'n UTP kabel eerst in #1 zet, en ik disable #2, doet #1 het perfect. Dan enable ik #2 weer, en probeer ik weer een computer in het netwerk te pingen vanuit #1, dan doet hij het ook nog. Dan steek ik de kabel in #2, en ping ik weer.. doettie het ook. Als ik hem dan wéér in #1 zet doettie nix.

Ik begrijp hier helemaal niets van, ik hoop dat iemand dit probleem eerder is tegengekomen en er een oplossing voor heeft :?

musica | fotografica | amalia

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:48

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik weet uit ervaring dat 2 Realtek-kaarten niet altijd goed samengaan. Geen idee hoe het komt, maar vreemd is het wel. ik zou zeggen: probeer het eens met een kaart met een andere chipset.

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
Het werk idd niet met die realtek kaarten. Heeft ook altijd problemen geven bij mij tenzij het 2 verschillende chipsets zijn dan gaat het goed