UPC digital en Dolby Digital

Pagina: 1
Acties:

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Hallo,

ik heb een UPC digital settop box (motorola DVi5000) en een dolby digital setje (JVC THA10R).

nu heb ik de SPDIF out van die settopbox aan de digital in van de dolby decoder gehangen, stereogeluid doet het goed. Maar als ik nu een film aanvraag, geeft die geen Dolby Digital signaal door. (Niet 5.1 dus).

Komt dat omdat die settopboxen dat niet kunnen?
word de film niet in dolby digital uitgezonden?
of ligt het aan een probleem dat wel te verhelpen is?

misschien is er iemand die dit al heeft werken, en mij een tip kan geven?

mvg.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
die apparaat ondersteunt het in ieder geval wel:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/spott/upcd.jpg

FEATURES
-Musicam and Dolby (AC-3) digital audio

Standard Interfaces
-SPDIF - Dolby Digital (AC-3) audio

bron

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
UPC zal ze wel niet in 5.1 uitzenden dan (typisch UPC :{ ). Heeft die decoder geen OSD waar je aan kunt zien wat voor audiostream het is?
Bij sommige apparaten (mijn DVD speler bijv.) moet je de SPDIF uitgang trouwens handmatig omzetten van PCM Stereo naar iets 5.1's.. misschien bij dit ding ook wel. Ik noem maar wat.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 15:30

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Jij hebt nog een behoorlijk apparaat gekregen zie ik, wij hebben een kast van Philips met een fan erin |:(

Breek je nek voorzichtig

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-02 18:56

jle

Voor zover ik weet wordt er nog niet uitgezonden met meer-kanaals geluid (5.1).

* jle wacht ook nog steeds op het moment dat het wel gaat gebeuren

Good goan

• JT
  • Laatst online: 06-03 15:49

JT

VETAK y0

Op woensdag 10 april 2002 22:49 schreef Bigs het volgende:
UPC zal ze wel niet in 5.1 uitzenden dan (typisch UPC :{ ).
Op woensdag 10 april 2002 23:55 schreef Critical-Billy het volgende:
Voor zover ik weet wordt er nog niet uitgezonden met meer-kanaals geluid (5.1).
Klopt, op het moment alleen in de USA.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 12:28

nimm2

.

Op woensdag 10 april 2002 23:53 schreef The_PyroPath het volgende:
Jij hebt nog een behoorlijk apparaat gekregen zie ik, wij hebben een kast van Philips met een fan erin |:(
ik heb een bak van sagem, die het vaak niet eens doet. en als ik wil zappen van de ene naar de andere zender moet ik 2 seconden wachten!

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 00:10 schreef nimm2 het volgende:

[..]

ik heb een bak van sagem, die het vaak niet eens doet. en als ik wil zappen van de ene naar de andere zender moet ik 2 seconden wachten!
Vrij normaal voor een dvb ontvanger, hij moet namelijk wachten tot hij weer sync heeft met de volgende I-frame.

• nimm2

nimm2

.

nou, met die techniek wordt het nooit iets

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 00:16 schreef nimm2 het volgende:
nou, met die techniek wordt het nooit iets
Hahahaha dat is wel de sloomste opmerking die ik ooit gehoord heb... dDit zij mijn oma ook over cd's en dat is inderdaad nix geworden hé. LOL. :)

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

ik kan hier gewoon zappen, alleen duurt het ff voor ik beeld heb, dus ik kan gewoon kanalen snel veranderen, maar zodra ik bij een kanaal ben duurt het even voor er beeld is, bij jou wacht hij denk ik tot het beeld er is voor je door kan zappen.

Maar als UPC nu eens lekker 5.1 uit gaat zenden bij zenders zoals Arivo en Cinenova enzo dan zou het een stuk aantrekkelijker wezen om over te stappen, maar UPC kennende,

wij hebben hier namelijk ook niet alle RDS singalen van alle Radio zonders die ze WEL meesturen, en ook de PDC/Showview singale kan je vergeten in de meeste gevallen, echt super bedrijf :(

Trouwens dat Philips bakbeest stopt er af en toe ook gewoon mee als je lang zit te kijken, dan kan je er een eitje op bakken. UPC had beter 1 deal met 1 bedrijf kunnen sluiten had volgens mij een stuk makkelijker geweest

Breek je nek voorzichtig

• nimm2

nimm2

.

Op donderdag 11 april 2002 00:18 schreef brooker het volgende:

[..]

Hahahaha dat is wel de sloomste opmerking die ik ooit gehoord heb... dDit zij mijn oma ook over cd's en dat is inderdaad nix geworden hé. LOL. :)
mrzap en settop boxen zijn tot nu toe geen succes geworden. dat hebben diverse kabelaars toch al duidelijk toegegeven!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Settop boxen waren geen succes omdat ze eerst geen extra mogelijkheden boden behalve internet via de TV, nu zijn er een hoop meer mogelijkheden, en is internet via TV alleen een bonusje. Dus het is nu een hele andere situatie dan de "oude" settopboxen

Breek je nek voorzichtig

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Jammer dan...

maar als ze traks 5.1 uitzenden,
en internetten ook mogelijk word, vind ik het een heel aantrekkelijk apparaat.
ik betrap me eigen er nu al op dat ik liever mails op de tv dan op de computer type.

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 00:10 schreef nimm2 het volgende:

[..]

Als dat jouw enige probleem is met die sagem, heb je ongelofelijk veel geluk. Dat ding is gewoon de grootste ramp die ons huishouden heeft gekend (ok, een beetje overdreven). Naast het hoogst irritante trekje dat ie zonodig mee moet kijken met de video kan ie er helemaal niet tegen als je de dvdspeler aanzet. Dan loopt ie dus totaal vast (als dat al niet gebeurd is door dat je er naar wees).

Conclusie: DVB van Sagem zuigt hard!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op donderdag 11 april 2002 00:01 schreef JT het volgende:

[..]

[..]

Klopt, op het moment alleen in de USA.
En in duitsland.. veel duitse sataliet-kanalen schijnen 5.1 uit te zenden.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 09:24 schreef tbusquet het volgende:

[..]

het word us f*cking tijd dat ze dat ook in nederland gana doen dan...
nu heb ik nog geen voordeel bij het bestellen van een film over die decoder dan halen in de videotheek
DVD's zijn tenminste wel 5.1

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op donderdag 11 april 2002 10:20 schreef Dirk-Jan het volgende:

[..]

het word us f*cking tijd dat ze dat ook in nederland gana doen dan...
nu heb ik nog geen voordeel bij het bestellen van een film over die decoder dan halen in de videotheek
DVD's zijn tenminste wel 5.1
Precies :) Kom je er ook achter ;)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JT
  • Laatst online: 06-03 15:49

JT

VETAK y0

Op donderdag 11 april 2002 09:24 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Ow ja ??? Cool ! Oh nee, toch weer niet want daar word alles nagesynchroniseerd :D :o (8>

Nou ja, Dld en USA bij elkaar houd nog weinig in, als dat de enige landen zijn.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1