Toon posts:

Alweer een TV out probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Allereerst mijn configuratie:

Compaq pressario 5650 Series, P2, 400 Mhz, 320 MB, Windows XP. Grafische kaart standaard: ATI 3D Rage LT PRO (8MB). Additionele kaart: Voodoo 2 (12 MB). (beetje ouderwets, ik weet het)

De ATI kaart heeft een TV out uitgang (S-video). Ik wil dus DIVx kijken via mijn tv (philips, ook s-video) via de pc. Wat gaat er nog niet goed:

1. Zwart wit beeld, hoewel redelijk scherp.
2. Geen videobeelden te zien op tv! Wel gewoon het windows scherm en andere applicaties als ik deze opstart.

De televisie is redelijk nieuw en past zich automatisch aan op PAL, etc. De kabels zijn goed aangesloten (S-video)

Verder heb ik geen speciale software geinstalleerd om tv te kunnen kijken. Is dit nodig? Zo ja welk progje moet ik hebben en waar is het te vinden?

De ati kaart zit standaar op de pc. Kan het probleem veroorzaakt worden doordat de kaart te weinig geheugen heeft (8MB)?

Iemand ideeen hoe dit op te lossen? Heb al vanalles geprobeerd, teven het hele TV out faq doorgenomen, maar niets helpt nog. Graag jullie reacties!

Dank,

Michel

Verwijderd

Probeer eens de resoluties te veranderen op de monitor.
Dus wat lager ofzo.

• Leon_The_Pro
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08-2023
Probeer eens andere drivers voor je videokaart. Bij mijn Asus GF2 deden de Nvidia drivers het niet goed in combinatie met de tv-out. Toch eens de (nieuwste) Asus drivers geïnstalleerd en toen werkte het prima.

"Failure isn't about falling down, Failure is staying down"

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 08:45
Probeer tvtool, (de nieuwste beta 3 ofzo)
daarin kun je keizen uit composiet uit signaal of svideo uit, daar lag het bij mij aan. Ook kan je een scart-blokje kopen met een svideo ingang. Dat wil ook nog al eens helpen, laat ff wteten of het gelukt is

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
zw komt doordat je philips buis geen s-video aankan..
(dus je tv ondersteund dit niet...)

dat je er alleen een bureaublad op ziet kan twee dingen betekenen:
-het is dualhead, maw 2 video out onafhankelijk
-het is clone en de ati ondersteund geen overlay op de video-out

if broken it is, fix it you should

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Probleem 1: je ziet niet je hele desktop.
Als ik mijn ati instel op een hogere resolutie dan 800*600 dan wordt niet de gehele desktop zichtbaar op mijn tv.
Je kan dan wel over de desktop heen scrollen, door met de muis naar de zijkanten te bewegen.

Probleem 2: zwart wit beeld.
Dat je een zwart wit beeld krijgt ligt aan dat je tv dit niet aankan, of dat je de foute ingang geselecteerd heb staan op je tv.
Bij mijn Sony tv moet ik ook een paar keer op mijn select input knopje drukken, voor ik op mijn s-video ingang mijn pc beeld in kleur te zien krijg.
Je zou kunnen proberen om de tulp uitgang te gebruiken, die werkt bij elke tv.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties. Helaas heeft 't (nog) niets uitgehaald. Kan het echt niet aan het geheugen van de videokaart liggen (8MB)?

Wat me ook opvalt is dat de monitor gewoon beeld blijft geven, terwijl ik op tv de (zwart wit) beelden zie. Is dat normaal?

Andere drivers proberen: welke zou ik moeten proberen met mijn ATI 3d Rage LT PRO. Volgens mij heb ik de nieuwste. Kan ik ook drivers van een ander type ATI kaart proberen, of is dit nutteloos?

Ik lees enkele reactie over het feit dat mijn tv geen S-video aankan. Maar hij heeft wel een dergelijke uitgang? Dan moet hij hier toch ook geschikt voor zijn? By the way: ik heb ook een scart tussenstukje waar ik de s-video plug van de kabel op kan zetten (scart vervolgens in tv). Helpt ook niet, zelfde verhaal.

Betreffende de TV out tool: deze geeft direct aan dat de kaart die in de pc zit, niet ondersteund wordt door de tool.

Wellicht nog andere suggesties? Moet ik een nieuwe kaart kopen?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:25
S-video via de scart erin heeft geen zin, als je TV geen S-video aankan via z'n S-Video aansluiting, kan ie dat ook niet via scart. Wat je nodig hebt is een composietkabel die je op die gele plug van je videokaart aansluit en die je op dat scart blokje van jou aansluit (ik neem aan dat je eentje met Composite + S-Video + Audio hebt)

Verwijderd

Topicstarter
JGC, denk je dat dit het 'zwart wit probleem' en het 'geen videobeelden probleem' oplost? Moet ik dan een hele andere kabel kopen of alleen een verloopstukje van s-vhs naar composite kopen?

groeten,

Michel

Verwijderd

Topicstarter
Composite aansluiting geprobeerd, werkte niet. In dat geval zie ik helemaal geen beeld (behalve dan wat flitsen en wat geflikker). Ik heb hiervoor wel die kabels gebruikt die ik op mijn stereotoren heb (eigenlijk audio), diegene met witte en rode tulpstekkertjes. Dat kan toch ook gebruikt worden voor composiet?

Verwijderd

[topic=309815/1/50]
[topic=312254/1/50]

Heb je de nieuwste versie van TvTool gebruikt ? Die schijnt zo goed als alle kaarten te ondersteunen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de 6.0 Beta versie. Hij herkent de kaart niet. Maar is ook geen Nvidea based kaart. Denk je dat het daaraan ligt?

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

In mijn oude pc heb ik een ati aiw pro met 8mb
Die werkt gewoon goed via s-video op mijn tv.
Die verlopplug s-video naar scart gebruik ik niet,
want die geeft bij mij ook zwart-wit,
die s-video gaat direct in mijn tv, wel kleur.
Bij het aansluiten van een tv, moet ik wel even
opnieuw opstarten, voordat ik beeld krijg op mijn tv.
Dan wordt de verversings snelheid teruggezet,
die compatible is met het pal tv beeld.
Op dat moment heb ik beeld op zowel
mijn monitor als mijn tv tegelijkertijd.

De tv tool werkt alleen op 1 merk kaart,
maar niet op een ati.
Heb je ook niet echt nodig,
ati stelt zichzelf automatisch in,
zodat hij voldoet aan de tv-pal standaard.

Andere drivers heeft niet veel zin.
Werkt op zich wel, maar dezelfde dll bestanden
worden geberuikt.
alleen als je de driver van de all-in-wonder
zou gebruiken dan krijg je uitroeptekens
in je configuratiescherm, dat hij geen
tv-tuner kan vinden, maar hij doet het wel.

Composiet werkt bij mij ook goed.
Ik heb deze op mijn video recorder aangesloten,
voor opnemen.
Daarvoor moet je die gele tulp stekker gebruiken.
Je kan hiervoor een audio kabel gebruiken,
werkt wel goed, maar kan wel een iets
minder scherp beeld geven, met name
als je een lange kabel gebruikt.
Composiet kan je trouwens wel via die scart
verloopstekker gebruiken,
werkt ook goed op mijn tv, geeft ook kleur.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Pagina: 1