KT266-mobo door KT266a-mobo vervangen?

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:22

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Zoals jullie in m'n sig kunnen zien heb ik momenteel een ASUS A7V266 mobo met de VIA KT266 chipset. Ik bestel binnenkort voor mijn vader een PC ivm een PC-privé project, er zal een MSI K7T266 Pro2 in zitten, met de KT266a chipset dus.

Van mijn vader heb ik al toestemming om zijn videokaart met de mijne om te wisselen (hij een GF3 Ti200, ik krijg dan een GF4 Ti4400), maar zou het ook de moeite voor mij lonen de mobo's om te wisselen? Met andere woorden, is de KT266A chipset de moeite van het omwisselen waard?

<edit #1> Btw, zou ik na het omwisselen van de mobo's Windows XP opnieuw moeten installeren? </edit #1>

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:25

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Nee niet echt, ik heb een msi k7t266, ook geen a dus, en een collega heeft wel een 266a. We hebben alletwee een xp1800+ en een geforce 2 gts en hij haalt 100 3dmarks meer, dus omwisselen is de moeite niet waard lijkt me

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Enige voordeel van de 'a' is de hogere geheugenperformance. Alleen als je veel geheugenintensieve programma's (foto/videobewerken) lijkt het mij nuttig. Anders lekker zo laten :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
En hoe zit het met overklokken? Gaat dat met de KT266a wat beter dan met de KT266? Mijn ASUS A7V266 heeft grote problemen met USB als ik de FSB over de 136 heentil... schijnen veel KT266-bordjes last van te hebben.

• Pollewob
  • Niet online
Dat zou ik niet weten.. mijn kt266a mobo kan tot 145+ MHz.. hoeveel er gemiddeld gehaald wordt weet ik niet.

Maar als die van jou maar de 136 haalt kan je er wel vanuit gaan dat dat andere moederbord hoger kan :)

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

KT 266A is heel wat beter dan de 266 versie.
zeker doen.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Ik zou het zeker doen, de KT266A is echt een behoorlijke verbetering op de KT266. Ik heb hier persoonlijk ervaring mee.

Op de volgende pic zie je 1189 Mb/s staan. Dit is met een Abit KR7A en eerst was het maximaal 750 Mb/s :o met MSI K7T266 Pro. Een aanzienlijk verbetering, als je meer verbeteringen wilt zien (3DMark verbeteringen in de tekst uitgelegd) moet je dit ff lezen.

Afbeeldingslocatie: http://212.204.253.232/images/articals/2/7/sandramem.jpg

Nuff said.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Hmmm... ik ben uiteindelijk maar voor een Soltek SL-75DRV4 mobo gegaan, samen met een Athlon XP 1700+...

Toch maar mobotje wisselen dus... >:)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
[GoT had blijkbaar de hik...]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ondertussen heb ik dus m'n Soltek SLV75-DRV4 met XP 1700+ en GF4 Ti4400... niet slecht, al zeg ik het zelf...

Zonder overklokken scoor ik nu 9007 punten in 3DMark 2001SE, dat moet hoger kunnen... :)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 01:38
meesterlijk, ik heb precies hetzelfde Brian Dickens, alleen (nog) geen geforce4..

beste kt266a bord dat er is :)

ohja en over dat overklokken, ik heb die 1466 op 1660 gedraaid :) fsb 149, was met een reepje infineon geheugen(rules zwaar trouwens), alle settings in bios op hoogst
ik wet zeker dat ie nog hoger kan maar wel ander geheugen en waarschijnlijk unlocken, maar ja komt misschien ooit nog ...

en die 3dmark score is heel erg netjes, op standaard settings :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ruil gewoon je PC met die van je vader als je er zo op geilt :7 :P

• MartNL
  • Laatst online: 19:09

MartNL

&nbsp;

Ik zal het zeker doen.
Je kunt hem veel beter overklokken.
En hij is toch weer iets sneller.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Ach, als je het knutselen leuk vind moet je het vooral niet nalaten :) Hij zal beter op de diverse benchmarks scoren, dit door idd de verbeterde memorycontroller, maar in hoeverre je het in de praktijk gaat merken :?
XP opnieuw installeren zal hoogstwaarschijnlijk niet hoeven; de chipsets zijn in feite eender.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1