Zijn vrouwen slimmer dan mannen?

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik meen ooit zoiets gehoord te hebben. Zijn hier ooit wetenschappelijke onderzoeken naar geweest? (En zo ja, url?)

Was wel verdomd benieuwd eigenlijk. Want als dit zo is slaat het al helemaaaal nergens meer op dat maar weinig topfuncties door vrouwen bezet worden... :)

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik kan me er zo geen onderzoeken van voor de geest halen. Wat ik wel weet is dat de meeste vrouwen emotioneel veel intelligenter zijn dan mannen. Dat merk je in het dagelijks leven ook best vaak - veel mannen zijn emotioneel gezien boeren.

Ik ken wel IQ-score gemiddelden van eerste-jaar universitaire studenten. Die zijn gelijk voor mannen en vrouwen. Daar zit dus geen verschil in.

• cornelixnootje1
Op woensdag 10 april 2002 22:04 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:

Ik ken wel IQ-score gemiddelden van eerste-jaar universitaire studenten. Die zijn gelijk voor mannen en vrouwen. Daar zit dus geen verschil in.
Heb je hier een bron van? Ik lees namelijk de een na de andere mening over dit onderwerp op internet, maar niemand lijkt een bron te kunnen vermelden.

Verwijderd

Ik meen mij ook een onderzoek te kunnen herinneren dat vrouwen dus intelligenter zijn dan mannen (geniddeld genomen natuurlijk), ik heb er zo even geen bron van.

• cornelixnootje1
Op woensdag 10 april 2002 22:07 schreef metalass het volgende:
Ik meen mij ook een onderzoek te kunnen herinneren dat vrouwen dus intelligenter zijn dan mannen (geniddeld genomen natuurlijk), ik heb er zo even geen bron van.
En o o o wat zou ik graag een bron zien... :'(

• XippIX
  • Niet online
Integendeel, vrouwen zijn slimmer dan mannen, zeker als het om
computers gaat. Wie was de eerste computerprogrammeur, de
eerste die toepassingen maakte voor Babbage's (toen nog
denkbeeldige) machines? Gravin Ada Lovelace - een echte
datadame. En Brian Eno had groot gelijk toen hij in een
interview met Wired zei: 'Wil je computers maken die echt goed
werken, stel dan een ontwerpteam samen van frisse actieve
vrouwen die nog heel veel andere dingen in het leven te doen
hebben, en geef ze carte blanche.'
Nathalie raakt ook al exotisch ge-inspireerd:

Voor het eerst hebben de vrouwen het beter gedaan in de Nationale Wetenschapsquiz dan de mannen. Aan de quiz, dit jaar voor de vierde keer georganiseerd door de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) en het VPRO-programma Noorderlicht, deden dit jaar tegen de 9000 krantenlezers mee. Vooral de mannen hadden het moeilijk met o.a. de vraag waarom het 's nachts donker is en met de energie van de gemiddelde Hollandse bliksemschicht. De vrouwen worstelden met de vraag over het eitje dat in de magnetron explodeert en de kaarsvlam in de spaceshuttle. Van alle leeftijdscategorieen scoorde de leeftijdsgroep van 25- tot 30-jarigen het beste. De groep deelnemers tot 18 jaar scoorde opvallend hoog bij een aantal technisch getinte vragen. Als groep deden de deelnemers zonder beroep, gepensioneerden en huisvrouwen, het het beste.

:?

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01 09:47
Op woensdag 10 april 2002 22:16 schreef XippIX het volgende:
Integendeel, vrouwen zijn slimmer dan mannen, zeker als het om
computers gaat. En Brian Eno had groot gelijk toen hij in een
interview met Wired zei: 'Wil je computers maken die echt goed
werken, stel dan een ontwerpteam samen van frisse actieve
vrouwen die nog heel veel andere dingen in het leven te doen
hebben, en geef ze carte blanche.'

Voor het eerst hebben de vrouwen het beter gedaan in de Nationale Wetenschapsquiz dan de mannen.
Uh... Die wetenschapsquiz is 4x geweest... Ze hebben pas 1x beter gescoord dan de mannen... Dat zegt mij al genoeg... ;-)

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

Het lijkt mij verstandig om je eerst eens af te vragen of het woord slimmer wel toepassenlijk is , aangezien ieder individueel ander kwaliteiten bezit dan de ander lijkt mij dat iedereen slim is op z'n eigen manier, maar goed uit een stuk wat ik ooit eens gelezen heb bleek dat mannen een groter vermogen hebben om ruimtelijker te denken dan vrouwen dit dankzij onze verre voorouder die in de prehistorische wouden op jacht gingen terwijl de vrouw in de grot achterbleef

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Ik dacht altijd dat mannen bij IQ-testen gemiddeld iets hoger scoorden dan vrouwen. Ik meen mij zelfs te herinneren dat 1 van de kritiekpunten op de standaard IQ-test is dat hij zo is opgesteld dat er veel nadruk wordt gelegd op de onderdelen waarop mannen gemiddeld beter zijn (ruimtelijk inzicht bv).

Vrouwen en mannen zijn duidelijk verschillend. Er zijn aspecten van intelligentie waarom mannen duidelijk beter zijn, zoals hiervoor genoemde ruimtelijk inzicht. Daarentegen zijn er ook weer onderdelen waarop vrouwen beter zijn.

Bij de meeste dingen is het echter behoorlijk gelijk. Ik denk dan ook niet dat er reden is aan te nemen dat vrouwen significant slimmer zijn dan mannen, of omgekeerd. Er zijn wat nuanceverschillen, maar dat is alles.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Dit soort onderzoeken proberen met behulp van statistische technieken een klein verschil tussen mannen en vrouwen te vinden in een slecht gedefinieerde grootheid (intelligentie is absoluut niet eenduidig gedefinieerd), en daarom kan er, afhankelijk van de manier van onderzoeken, alles uitkomen wat de onderzoeker maar wil :)

• mycosis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

Nou, mijn zus (geslaagt voor het VWO) vroeg op 11 September 2001: "wat is eigenlijk het Pentagon?" |:(

Dit zegt genoeg vind ik *D

Verwijderd

IMO, er zijn mannelijke idioten en er zijn vrouwlijke idioten, je kan nooit zeggen "mannen zijn slimmer" of "vrouwen zijn slimmer" want beide groepen hebben een groot aantal achterlijke mensen in zich. Je zou kunnen zeggen dat mannen/vrouwen <b>gemiddeld</b> slimmer zijn maar daar schiet je eigenlijk niks mee op, het zegt niks over de individuele man of vrouw. (grote fout die allerlij groeps mafkezen maken zoals nationalisten, racisten etc ze plakken de "kwaliteiten" van een groep op het individu en andersom bijna altijd kompleet onterecht).

Verwijderd

antw 1: Definiëer 'slimmer'.

antw 2: Ja.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

wat maakt het uit?de een is beter in dit, de ander weer in dat, so what?

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 00:58 schreef mycosis het volgende:
Nou, mijn zus (geslaagt voor het VWO) vroeg op 11 September 2001: "wat is eigenlijk het Pentagon?" |:( Dit zegt genoeg vind ik *D
Ik vind dit meer zeggen over de huidige 'kwaliteit' van het onderwijs dan over de intelligentie van je zuster overigens...

Natuurlijk is het zo dat vrouwen 'slimmer' zijn dan mannen en daarvoor hoeven we niet op zoek te gaan naar 'onderzoeken, databanken of IQ-berekeningen'...

Primair heeft de mens als doel de voortplanting, en het behoeft geen betoog dat de vrouw hiervoor een belangrijker offer brengt dan de man...

Het is bij de vrouw instinctief zo geregeld dat ze bij de keus van een 'bevruchter' onbewust op zoek gaat naar een man die in staat geacht moet worden haar 'sterk' nageslacht te leveren...

Op zoek naar deze man staan haar vele 'slimmigheidjes en trucjes' ter beschikking, handigheidjes die mannen niet begrijpen; vandaar dat je hen ook vaak onder elkaar hoort mopperen over 'die onbegrijpelijke wijven'... :? :?

De man -de bevruchter- is echter zo in de ban van het 'onbegrijpelijke wezentje' dat hij haar ondanks het feit dat 'ie geen fuck van haar snapt tóch bevrucht en samen 'krijgen' ze een kind...

Weer een poosje later, als het kind al is opgegroeid komt de man erachter dat hij er in is getuind, als een vlieg in een web en dat er geen weg meer terug is.

Huilend rest hem niets anders dan zich in de armen te storten van een secretaresse of een maitresse, zich realiserend dat het enige dat hij in het leven eronder heeft gekregen zijn BMW of Mercedes is, geen mens maar een produkt en de vrouw kan rustig ouder worden in de wetenschap dat ze het andere geslacht 'te slim' is afgeweest.

De statistieken bewijzen dan ook dat 'vrouwtjes' heel wat langer leven dan 'mannetjes' en dat is pas slim....

• Slashdotter
  • Niet online
Kijk voor het gemak eens binnen een gezin.

Is het zoontje slimmer dan het dochtertje?
En dan niet alleen op het gebied van computers (dat wint het zoontje) maar op alles.

• Azrael
  • Laatst online: 11-11-2025
(jarig!)
Op donderdag 11 april 2002 00:05 schreef Diadem het volgende:
Ik dacht altijd dat mannen bij IQ-testen gemiddeld iets hoger scoorden dan vrouwen. Ik meen mij zelfs te herinneren dat 1 van de kritiekpunten op de standaard IQ-test is dat hij zo is opgesteld dat er veel nadruk wordt gelegd op de onderdelen waarop mannen gemiddeld beter zijn (ruimtelijk inzicht bv).

Vrouwen en mannen zijn duidelijk verschillend. Er zijn aspecten van intelligentie waarom mannen duidelijk beter zijn, zoals hiervoor genoemde ruimtelijk inzicht. Daarentegen zijn er ook weer onderdelen waarop vrouwen beter zijn.

Bij de meeste dingen is het echter behoorlijk gelijk. Ik denk dan ook niet dat er reden is aan te nemen dat vrouwen significant slimmer zijn dan mannen, of omgekeerd. Er zijn wat nuanceverschillen, maar dat is alles.
correct, mannen zijn "intelligenter" :)

Dat vrouwen zo weinig topfuncties hebben wordt natuurlijk veroorzaakt door weer hele andere faktoren.

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Op donderdag 11 april 2002 02:37 schreef koekoeksjong het volgende:
Weer een poosje later, als het kind al is opgegroeid komt de man erachter dat hij er in is getuind, als een vlieg in een web en dat er geen weg meer terug is.
Je hebt 't nu wel over "emotionele slimheid" hè.
Verder voor de rest denk ik niet dat 't dusdanig uit elkaar zal liggen, ieder heeft z'n sterke & z'n zwakke punten

BMW 535D

Verwijderd

Ik geloof dat Vrouwen gemiddeld slimmer zijn, dit betekend dus dat er ook heel veel uitzonderingen zijn, waarschijnlijk heefd dit ook te maken met het feit dat vrouwen, gemiddeld sneller volwassen worden, maar ook hier zijn heel veel uitzonderingen... zorry heb geen url ofzo waar je dit kan vinden, en heelveel is eigen ervaring, kijk maar eens rond :)

• Banzi
  • Laatst online: 07-01 09:47
Op donderdag 11 april 2002 09:16 schreef SleepleSS666 het volgende:
Ik geloof dat Vrouwen gemiddeld slimmer zijn, dit betekend dus dat er ook heel veel uitzonderingen zijn,
Dus vrouwen zijn in de regel slimmer dan mannen... Er zijn alleen zo enorm veel uitzonderingen op die regel, dat het uiteindelijke effect toch weer is dat mannen slimmer zijn dan vrouwen... ;-)

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

Als je uit gaat van de gemiddelde man/vrouw i.p.v. de gemiddelde score van alle mannen/vrouwen misschien.

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 09:26 schreef The_Fur het volgende:
Als je uit gaat van de gemiddelde man/vrouw i.p.v. de gemiddelde score van alle mannen/vrouwen misschien.
Ja dat bedoelde ik :0)

Verwijderd

Ik denk inderdaad dat je zoiets niet kan stellen. Er zullen wel verschillen zijn tussen mannen en vrouwen. Vrouwen zijn op een bepaald gebied slimmer (talen bijv.) en mannen zijn weer op een ander vlak slimmer (techniek). Overall zullen we elkaar niet veel ontlopen. Je hebt hele slimme vrouwen en hele domme mannen, maar andersom ook.

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Op woensdag 10 april 2002 22:04 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Maar die zijn al geselecteerd op hun intelligentie, doordat ze naar de universiteit gaan. Dus dat is niet echt betrouwbaar, lijkt me.

Rustacean

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 13:29

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Nou, mijn zus (geslaagt voor het VWO) vroeg op 11 September 2001: "wat is eigenlijk het Pentagon?" |:(

Jij maakt het verschil tussen kennis en intelligentie niet. Dit zijn hell verschillende dingen. Als dit niet zo was zouden kleuters nooit hoog kunnen scoren met IQ testen.
Ik denk dat vrouwen lager scoren met de traditionele testen omdat die gebouwd is voor mannen dingen zoals ruimtelijk inzicht. Er zijn een stuk of wat intelligenties hebben ze een tijd geleden bedacht waarvan het EQ (emotioneel) het meest bekend is. ook een van de dingen die ze noemen is goed in sport zijn (SPort Quotient :? ). Het het perfect aansturen van je lichaam is een bepaalde gave net zoals hoofdrekenen. Muziek maken was er ook een van dacht ik.
Ik denk dat je hier een hoop verschillen tussen zal zien tussen mannen en vrouwen. Daarom vind ik het ook gek dat vrouwen zo weing middenmanagement posities hebben omdat mensen managen (EQ) beter bij vrouwen past denk ik.
P.S. ik ben man

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 13:29

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op donderdag 11 april 2002 09:41 schreef Manuzhai het volgende:

[..]

Maar die zijn al geselecteerd op hun intelligentie, doordat ze naar de universiteit gaan. Dus dat is niet echt betrouwbaar, lijkt me.
Kortom je zou moeten kijken hoeveel vrouwen/mannen er gaan studeren. Ook onbetrouwbaar omdat er altijd sociale aspecten gaan spelen van ik wil kinderen enzo

Verwijderd

Vrouwen halen de laatste jaren wel steeds gemiddeld betere resultaten op school dan mannen, doen korter over hun opleiding etc. Dat kan een indicatie van intelligentie zijn, maar zal (ook) te maken hebben met discipline en dergelijke.

Sommige mensen in deze thread zeggen dat meisjes beter in talen zijn en jongens beter in techniek (en computers). Dat vraag ik me af. Volgens mij is dat meer een kwestie van interesse en gestuurd worden door je omgeving in een bepaalde richting. Daar zal vast ook wel onderzoek naar gedaan zijn. Zitten hier nou geen psychologen of sociologen ofzo die dat weten?

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:16

Basszje

Reisvaap!]

Bovendien als je dit soort onderzoeken gaat houden moet je nog rekening houden met 1000 andere oorzaken van intelligentie.

Zoals afkomst, cultuur, maatschappelijk positie etc.
Het kan nl zo zijn dat de ene cultuur meer het nadruk legt op bijvoorbeeld muziek dan op ruimtelijk inzicht. De volgende cultuur doet meer met sport etc . Daar krijg je dan ook verschillen in.
Wellicht is het zo dat van een vrouw verwacht wordt dat ze na een kind thuis gaat zitten (zoals hier nog de overgrote meerderheid nog steeds doet ), dan krijg je dat al te zien in de statistieken .

Zoals Lord Daemon dus al zei ( min of meer ) ,als je al deze verschillende factoren wel of niet in meer of mindere mate meeneemt kan je zelf het onderzoek als sturen naar de uitkomst die je wilt.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Klote, vrouwen zijn al minder gevoelig voor ziekten, leven langer, en nu zouden ze nog slimmer zijn ook nog. ;)

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Waarom zijn er dan zo weinig vrouwen grootmeesters schaak?
Waarom zijn er minder vrouwen goed in exacte vakken?
Als vrouwen slimmer waren dan mannen, zouden ze hierin dan ook niet uitblinken?
(of laten ze deze dingen met opzet aan de mannen over ;) )

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 22:21 schreef blobber het volgende:
Waarom zijn er dan zo weinig vrouwen grootmeesters schaak?
Waarom zijn er minder vrouwen goed in exacte vakken?
Als vrouwen slimmer waren dan mannen, zouden ze hierin dan ook niet uitblinken?
(of laten ze deze dingen met opzet aan de mannen over ;) )
oke, niet slimmer dan, maar wel leuker gezelschap :P

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Misschien komen manner sneller dom over door niet overdachte opmerkingen :?

Verwijderd

Vrouwen zijn niet slimmer dan mannen, maar ze manipuleren alleen bijna constant en krijgen zo wat ze willen, ofwel ze bereiken hun doel. Vrouwen drijven op emoties en mannen zijn wat rationeler. >:)

Verwijderd

Vrouwen zijn 'dommer' omdat ze zo beinvloed worden door emoties en gevolens en de rest van die zever.
Het IQ van een vrouw ligt dacht ik wel iets hoger. Verder zijn bijna alle geniale mensen man.

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 19:50 schreef udenjpg het volgende:
Klote, vrouwen zijn al minder gevoelig voor ziekten, leven langer, en nu zouden ze nog slimmer zijn ook nog. ;)
Het 'motortje' van de vrouw draait wat langzamer. Daardoor gaat deze langer mee.

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 15:02 schreef Dobie het volgende:
Vrouwen zijn 'dommer' omdat ze zo beinvloed worden door emoties en gevolens en de rest van die zever.
Het IQ van een vrouw ligt dacht ik wel iets hoger. Verder zijn bijna alle geniale mensen man.
Nou, dommer vind ik zo negatief klinken... Als vrouw zijnde in elk geval... Maar zoals ik al zei manipuleren vrouwen heel goed. En ik denk juist dat het emotionele van een vrouw een wapen kan zijn, zeker voor mensen die het als "dom" afdoen en het dus ZWAAR onderschatten! :P

Hehehehehehe!

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 15:03 schreef Dobie het volgende:

[..]

Het 'motortje' van de vrouw draait wat langzamer. Daardoor gaat deze langer mee.
Hahahahaha mannen zijn dus net mijn HAMSTER want zijn hart klopt ook snel en mannenhart volgens jou ook...

(Hoor je dat Lordy79?! Eindelijk gerechtigheid voor al die keren van pure haat tegen Cujo!) >:)

Verwijderd

de gemiddelde leeftijdsgrens van mannen en vrouwen is aardig gelijk aan het trekken overigens.
Het zal nog wel even duren voor de gemiddelde leeftijdsverwachting van mannen en vrouwen gelijk komt te liggen; de verschillen zijn grotendeels ontstaan door verschillen in belasting zoals lichamelijk zwaar werk; roken van mannen etc.

back to topic slimmer ja/nee

De definitie slim is zo mager dat daar geen antwoord op te geven is; vrouwen hebben over het algemeen een meer ontwikkelde creatieve kant en een minder rekenkundige. Maar of dat nu een differentiatie aangeeft in slim en minder slim is voor mij op z'n minst twijfelachtig.

IQ tests EQ tests, het zijn slechts instrumenten om een deelaspect van de werking van de menselijke geest te meten.
Zolang verschillende testen verschillende meetresultaten geven bij 1 persoon (zelfs wanneer ze op 1 dag worden uitgevoerd) kan de uitslag alleen een indicatie geven en nooit maatgevend zijn.

• Alphega
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
Ik weet nog niet zo zeker of vrouwen wel slimmer zijn dan mannen. Ik zit nu in 6VWO in een klas met 24 mannen en 6 vrouwen. En dat komt niet omdat de helft mannen is blijven zitten. Het zal ook wel komen door mijn profiel (Natuur & Techniek) maar het verschil is te groot om toeval te zijn lijkt mij.

Verwijderd

Voor je zulke uitspraken doet zou ik eerst eens wat lessen statistiek nemen, want zo kom je niet echt slim over ;)

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 12 april 2002 15:10 schreef Black_Diamond het volgende:
Hahahahaha mannen zijn dus net mijn HAMSTER want zijn hart klopt ook snel en mannenhart volgens jou ook...
Mannen bewegen zo'n 25% meer dan vrouwen. Dat geldt niet alleen voor mensen maar bv voor voor ratten. Natuurlijk gaat het hier ook weer over gemiddelden. Het wordt door sociobiologen opgevoerd als een restant van de man=jager en de vrouw=nestbewaarder.

Uit die hoek komen dan ook de opmerkingen als: Ruimtelijk inzicht is van groot belang als je de sabeltandtijger moet vangen. Oog voor detail is van belang als je 'de grot' moet inrichten en op de kids moet letten. Vrouwen moeten dan ook veel communiceren in een kleine ruimte. Ze zitten op elkaars lip en moet dus sociaal heel goed opletten dat je geen openlijke ruzie krijgt. Mannen kunnen slecht met woorden communiceren maar wel met gebaren. Dat is handig als je op redelijke afstand van elkaar achter een ree aan loopt en je wilt het dier niet opschrikken met lawaai. Dat zie je ook als vrouwen op straat lopen te praten. Zodra het 'belangrijk' wordt gaan ze langzamer lopen en kijken elkaar aan. Mannen kunnen ieder aan de kant van een sloot zitten vissen en dan na een paar uur naar huis gaan en zeggen dat het zo gezellig was. Ze hebben misschien 3 woorden gewisseld.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025

dat heeft niet zozeer met IQ te maken maar wel met algemene ontwikkeling.

Is slim iemand die veel weet of is slim iemand die veel kan bevatten / beredeneren?

Als het alleen maar het IQ was dan zou dat gemakkelijk zijn.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Gezien de weinige vrouwen in toppossities in het bedrijfsleven/politiek weet ik zeker dat vrouwen slimmer zijn. Zo'n baan wil je niet hebben als je enige vorm van vrije tijd wilt hebben.

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 16:25 schreef Ecteinascidin het volgende:
Gezien de weinige vrouwen in toppossities in het bedrijfsleven/politiek weet ik zeker dat vrouwen slimmer zijn. Zo'n baan wil je niet hebben als je enige vorm van vrije tijd wilt hebben.
Of minder idealistisch...

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op vrijdag 12 april 2002 16:25 schreef Ecteinascidin het volgende:
ten eerste is het voor vrouwen moeilijk hier te komen vanwege vormen van discriminatie en daarbij zijn vrouwen vaker opofferingsgezind. In het geval van kinderen betekent dat dat ze thuis blijven zitten terwijl de kereltjes aan het werk moeten.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Wat is slimmer?

Ik denk dat mannen gemiddeld net iets meer ruimtelijk/analytisch inzicht hebben en dat vrouwen verbaal en emotioneel iets beter zijn.

Maar de verschillen zijn zo klein dat het eik weinig uitmaakt in het dagelijks leven.

Verwijderd

Om maar eens voluit mee te gaan in allerlei verschrikkelijke generalisaties:

Stel dat vrouwen slimmer zijn dan mannen, dan zouden ze waarschijnlijk ook wel slim genoeg zijn om zich - uit strategische overwegingen - dommer voor te doen dan mannen. Daarvan uitgaand denk ik dat er heel veel slimme vrouwen zijn.

Mutatis mutandis kun je dezelfde redenering ten aanzien van mannen volgen.

[Off the record: ik denk dat vrouwen in het algemeen misschien niet slimmer, maar in ieder geval wel een stuk verstandiger zijn dan mannen; kijk alleen maar eens naar de sekseverdeling onder de tweakertjes]

Verwijderd

Vrouwen zijn iig slimmer in het bevallen. Wie doet hen dat, van het mannelijke deel van de bevolking, na?!

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 23:19 schreef BMFT200 het volgende:
Vrouwen zijn iig slimmer in het bevallen. Wie doet hen dat, van het mannelijke deel van de bevolking, na?!
:? vaag... ik ga slapen.

Ik dacht trouwens dat mensen de enige wezens zijn die PIJN hebben bij het bevallen... *paniek*

Verwijderd

of misschien doen mannen gewoon minder hun best, en laten ze liever de vrouwen het werk opknappen terwijl ze naar hun aanlokkelijke gelaat/derriere kijken ? :)

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:25

SG

SG surft naar info hardewaren

Zijn vrouwen slimmer dan mannen?? Nee het is meer ze zijn anders. Fhysiek en kwa karakter, gedrag, Physisch.

Mannen zijn competatiever, agresiever dan vrouwen. Vrouwen zijn zorgzaam aangezien dat in hun aard zit ivm de genetisch baar en kinderzorg taak en secuur zijn.

En aangezien bijde ook mensen zijn en er heel veel overeenkomsten zijn zou het verschil nooit overduidelijk extreem kunnen zijn zijn.
De hersenen zijn wel iets anders gestructueerd wat hun karakter en gedrag verschillen verklaard.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 22:23 schreef Black_Diamond het volgende:

[..]

oke, niet slimmer dan, maar wel leuker gezelschap :P
O had ik nog niet door
wil je hier mee zeggen dat een vrouw altijd leuker gezelschap is dan een man geloof ik toch niet. :z

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 21:02 schreef knunkel het volgende:

[..]

O had ik nog niet door
wil je hier mee zeggen dat een vrouw altijd leuker gezelschap is dan een man geloof ik toch niet. :z
dat hangt af van de uiterlijke kenmerken :P

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik weet niet waarom het gebrek aan vrouwen in topfuncties op de vrouwonvriendelijk wordt gechoven. Het percentage is nog steeds dusdanig laag dat ik de topfunctie in kwestie ben gaan bekijken. 80 uur of meer werken per week, van hot naar her verkassen enz enz. Priveleven is verdwenen en mij lijkt zulk werk zowiezo niet echt leuk. IMHO is het vermijden van topfuncties a la Directeur, minister of professor niet verkeerd aangezien dat de vretende functies zijn.

Prive denk ik dus dat vrouwen wel degelijk slimmer zijn dmv het vermijden van zulke functies. Je ziet voldoende vrouwen op intellectuele posten terug (in de ICT bv) zonder echt door te stoten terwijl hun impact al voldoende is. Het niet doorstoten hangt vaak minder af van de individuele capaciteiten af danwel de functie.

Overigens, een gevolg van vrouwen in de politiek: Vrouwen blijken even slecht erin te zijn als mannen.
Verkeer en Waterstaat wordt nu al door 4 opeenvolgende vrouwelijke ministers geleid. Misschien dat daar de files en andere vervoersproblemen vandaan komen. :)

Verwijderd

-Vrouwen hebben meer hersenen (Extra brok)
-Intelligentie erf je van je moeder (Wet. bewezen)
...

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 21:57 schreef Ann0 het volgende:
...
weet je dat laatste heeeeel zeker?

als in, is dat statistisch bepaald zonder de invloeden van de nurture die de moeders leveren?

Verwijderd

Waarom zijn vrouwen dan niet verder op intelligentie niveau dan mannen. Als het zo is wat jij zegt, dan moeten vrouwen namelijk exponentieel slimmer worden t.o.v. (lineair) mannen. Dat zie ik toch niet altijd terug in de werkelijkheid. Hoe kan dat dan. Leg me dat maar eens uit.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Euhh....minder hersenen...ga ze maar eens wegen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

...
twee maal fout.

Vrouwen hebben zeker 100 gram (10%) minder hersenen. Het noemen van Blok redt je een beetje, aangezien beide hersenhelften van vrouwen met een hersenbalk (blok) zijn verbonden. Deze versie van Hypertransport is bij vrouwen daarentegen 30% beter ontwikkeld dan bij mannen (ruwweg werken de hersenhelften superieur samen itt mannelijke hersenen.
Grappig is overigens dat de hersencellen bij vrouwen zelf ook ietsje kleiner zijn, netto heeft een vrouw evenveel hersencellen (neuronen) als mannen, dus daar ligt het niet aan.

Intelligentie is vrijwel niet aantoonbaar overerfelijk. Gezien het feit dat een nakomeling een fuse is van beider ouders DNA zijn biede ouders ook evenredig vertegenwoordigd. De enige mogelijkheid om jou stelling te kunnen vervolmaken is door intelligentie op het X-chromosoon vast te leggen omdat vrouwen deze altijd in duplo hebben (zo definier je zelfs 'vrouw').
Pagina: 1