Radeloos met Xppro en 64 mb kaarten

Pagina: 1
Acties:

• Crewlz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04-2024
Ik heb sind kort windows XP op mijn pc gezet. Nu heb ik net een nieuwe GF3 Ti200 64mb gekocht en nu start mijn systeem niet meer op. momenteel zit er weer een ATI rage pro 8mb in. Ik heb al veel kaarten geprobeert ook een ATI radeon 64 mb en alle 64 Mb kaarten nokken met opstarten. De rest doet het wel gewoon. Ik heb alles al geprobeerd zo'n beetje alle topics doorgewerkt maar niks gevonden. teminste niet het andwoord. Wie kan mij helpen? Zou jammer zijn als ik die kaart niet meer zou kunnen gebruiken. Dezelfde 64 mb kaarten heb ik oook in andere pc met XP of 98 geprobeerd maar daar doen ze het wel in. Wie kan mij HELPEN??????? Ik weet het echt niet meer.|:(
zijn er bepaalde patches voor zodat je wel met 64 mb kaarten kan werken??? Wie weet het!!!!!!!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

KneoK

Not in a million lightyears

Moederbord ?
Chipset ?
Processor ?
Gebruikte drivers ?

Meer info graag.....

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
ACPI uitzetten?

• Crewlz
Ik heb een MS-6330 Lite moederbord met een via kt133a chipset. En een amd thunderbird 1,1 Ghz processor. En ik heb geen drivers kunnen installeren omdat ik niet met die kaart in windows kan komen.
En hoe kun je de ACPI uitzetten als dat helpt.

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 21:54 schreef Crewlz het volgende:
Ik heb sind kort windows XP op mijn pc gezet. Nu heb ik net een nieuwe GF3 Ti200 64mb gekocht en nu start mijn systeem niet meer op. momenteel zit er weer een ATI rage pro 8mb in. Ik heb al veel kaarten geprobeert ook een ATI radeon 64 mb en alle 64 Mb kaarten nokken met opstarten. De rest doet het wel gewoon. Ik heb alles al geprobeerd zo'n beetje alle topics doorgewerkt maar niks gevonden. teminste niet het andwoord. Wie kan mij helpen? Zou jammer zijn als ik die kaart niet meer zou kunnen gebruiken. Dezelfde 64 mb kaarten heb ik oook in andere pc met XP of 98 geprobeerd maar daar doen ze het wel in. Wie kan mij HELPEN??????? Ik weet het echt niet meer.|:(
zijn er bepaalde patches voor zodat je wel met 64 mb kaarten kan werken??? Wie weet het!!!!!!!
hmm ik heb eens gekeken op HET Net ;)
Deze is voor XP gewoon ---> http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000

En deze is voor 64-bit ---> http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windowsxp_64

Ik weet niet of je deze al geinst. hebt maar.... suc6 *D

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-04 11:57

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Voeding ?
Geforce staat bekend als stroomslurper... :o

wellicht te kleine AGP aperture size ?
hoop voor je dat het helpt

• Crewlz
Aan de drivers heb ik niks want ik kan niet in windows komen :)SLIM!!!!
ik zal eens kijken of de agp aperture of bedoel je capture size te veranderen valt en of i het dan doet. Toch bedankt :9

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-04 11:57

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Crewlz, ik denk dat het helpt als je wat meer specs van je systeem post, ander kun je moeilijk een adequaat antwoord krijgen over je probleem.

Just a hint ;)

• Crewlz
Ok hier dan wat specs:
Moederbord:lite MS-6330 ATX Va
chipset: Via®KT133A VIA®686B
Processor: AMD athlon thunderbird 1.1 Ghz
geluidskaart: SB live 5.1
netwerkkaart: 10/100
harddisk: maxtor 40Gb
writer: philips 12x cdrw1200 series
cd: toshiba 40x
videokaart: momenleel voodoo3 2000 maar de Gf 3 Ti200 moet er in. nog meer weten zeg het dan ff. :o
Ow jah en XP pro

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
ff een vraagje, heb je XP geinstalleerd met die Voodoo kaart nog in je systeem ???

Zo ja (en dit klinkt misschie afgezaagd), formatteer de hele zaak en installeer XP met de Geforce aan boord
Er zin veel meer lui geweest die problemen kregen nadat ze hun videokaart hadden vervangen, zonder windows opnieuw te installeren.
En check de site van je mobo fabrikant ff op nieuwe biossen

http://pub29.ezboard.com/fcyberwizardfrm6.showMessage?topicID=53.topic

en nog 1tje

http://www.google.nl/search?q=msi+6330&ie=UTF8&oe=UTF8&hl=nl&btnG=Google+zoeken&lr=

Nog 1 ding, je voeding --> hoeveel watt heeft ie, de Geforces zijn berucht om hun stroom slurperij

Als het goed is, heb je dit mobo ???

http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=MS-6330LE+V1.0
suc6 ermee :)

Verwijderd

you-suk, zou je asjeblieft gewoon kunnen lezen, hij crasht al voo windows en bovendien is die voeding al genoemd.....
|:(

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
Op donderdag 11 april 2002 19:49 schreef Gijsbert het volgende:
you-suk, zou je asjeblieft gewoon kunnen lezen, hij crasht al voo windows en bovendien is die voeding al genoemd.....
|:(
ok kom jij eens met een nuttige oplossing |:(

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Misschien eens even kijken of er nog een BIOS van een moederbord te flashen valt ??

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Crewlz
Bedankt allemaal maar ik heb er meer met dit probleem gezien en ik ga nu ff proberen of ik een flash kan vinden. De rest heeft niet gewerkt :'(
Pagina: 1