Toon posts:

Van 400 mhz naar 800 mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn pentium 400 naar 800 mhz toe doen, ik wil er dus een 800 mhz procesor in doen.
Maar ik het een Intel Pentium II, en mijn moederbord gaat tot 900 mhz ofzo.
Kan die 800 mhz er zo op, of moet je ook een converter hebben?
Mijn moederbord is een: Asus P2B.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

er zijn bij mijn weten geen slot1 PIII 800's (helaas).
je zou het met een convertje kunnen doen als je een cpu kunt vinden die een FSB heeft van 100Mhz (wat dat zal dat mobo ondersteunen denk ik). Als hij ook 133MHz ondersteund is het al gemakkelijker te upgraden.
wat je ook kunt doen is een 1200mhz celeron tualatin erop proberen te zetten. veel mobo's kunnen hier wel mee overweg zodra een powerleap converter gebruikt wordt.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:03
Overbodige onzin :P niet nuttig.

Toegevoegd om toch nog intelligent over te komen:

Zoek op slot 1 procs. Die zijne r wel in de snelheid die jij zoekt. Staat me alleen iets bij over voedings verschillen. Maar of dit ook met een ander socket te maken had?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

natuurlijk zijn er wel slot1 p3 processors op 800mhz/100fsb

sterker nog, ze zijn er zelfs tot 1000mhz

je zult alleen een bios-update moeten doen

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Verwijderd

Een asus p2b gaat in de helft van de gevallen tot 1GHz, de andere helft kan geen P3's

dat kun je zien aan één chippie op je plank, maar ik weet niet welke en wat je moet zien...die mijne kon iig geen p3's aan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op woensdag 10 april 2002 23:24 schreef Andy het volgende:
natuurlijk zijn er wel slot1 p3 processors op 800mhz/100fsb

sterker nog, ze zijn er zelfs tot 1000mhz

je zult alleen een bios-update moeten doen
deze zijn vrijwel niet te vinden.
mocht je toevallig weten waar ze een 1GHZ slot 1 hebbe3n liggen laat mij het even weten.

Verwijderd

De Asus P2B is er in een aantal soorten. De gewone P2B heeft vanaf revisie 1.10 (dacht ik) een spanningsregelaar die tot 1,6V gaat. De oudere (die ik zelf ook heb) kunnen niet lager dan 1,8V. Daarmee kun je nog wel een Coppermine P3 of Celeron laten draaien, maar dan heb je over het algemeen wel een FCPGA-adapter nodig. Zelf heb ik een oude P2B met een Celeron 600, draaiend op een fsb van 100 Mhz, dus is het nu een Celly 900! Je zou kunnen proberen er een P3 in slot 1 uitvoering op te zetten als je geen adapter kunt vinden, maar dan moet je wel de uitvoering met een fsb van 100 Mhz hebben (en niet de 133 Mhz). Op deze site kun je een heleboel info vinden over wat er allemaal kan met een P2B: http://www.ctechnet.com/hardware/asus.htm#50500

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:54

-ET-

Phone Home

Een slot1 Proc. is er zowieso niet met een fsb van 133mhz. Dus als je mobo coppermine cores (katmai is toch de eerste pIII ???) aankan dan kan je er gewoon een slot1 pIII opzetten. En anders idd een converter gebruiken. Ik wens je suc6 met het zoeken naar een CPu'te :)
Pagina: 1