Toon posts:

IE vindt mijn server niet meer... HELP AUB!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn pagina wil gaan bezoeken, gaat IE kijken naar een IP adres wat helemaal niet van mij is en geeft dan Kan de server niet vinden of DNS-fout.

Een ping op het IP adres dat IE gaat opzoeken loopt dood, evenals een trace. Een ping naar de DNS naam van mijn server werkt wel en met m'n FTP kom ik er ook op.

Als ik het IP adres van mijn server ingeef gaat IE nog steeds naar het foute adres. Ik heb in de hosts file nog eens extra aangegeven hoe het met de DNS zit, maar als IE het IP adres zelfs niet pakt helpt dat dus ook niks.

Aan DNS servers van de provider ligt het volgens mij niet, want ik heb het met Zon en Concept internet geprobeerd en er gebeurd telkens hetzelfde (en dan zou die het zowiezo nog steeds met het IP adres m'n server moeten kunnen vinden).

Oh ja, het IP adres waar IE persee heen wil gaan is 192.168.1.1, mocht iemand het bekend voorkomen (is dat niet zo'n intranet adres dat niet geroute wordt??). Het echte IP adres van de server is 137.120.180.249

Iemand?

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 02:59

Major Carnage

waki miko Reimu

dat is duidelijk een lokaal IP, dus in je eigen netwerk..
heb je ooit een keer de proxy instellingen veranderd?

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Verwijderd

Topicstarter
Niet dat ik weet, maar ik zal ff kijken of het daar misschien aan ligt. In ieder geval alvast bedankt.

Verbinden via proxy server stond uit, maar LAN-instellingen automatisch vinden stond aangevinkt. Heb dat ff uitgezet en ga nu eens ff rebooten.

[edit]

Nou wil IE wel eerst naar mijn server (zie ff het ip-adres in status bar langsvliegen) en dan lijkt het alsof hij gewoon geredirect wordt naar dat andere adres.

Verwijderd

Topicstarter
Laat dan ook maar. Ik zet wel ff een verse install erop, dan kan ik tenminste verder.

• $tranger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07 01:19
Ligt denk ik aan de servername. Had ik eerst ook. Als je een slash achter de URL zet pakt ie 'm ineens wel. Moet je als je apache gebruik kijken in httpd.conf en dan servername=http://www.url.com ofzo. Ff goed zoeken

Verwijderd

Topicstarter
AAAARGH!!! Ben ik net klaar met mijn install (had ff wat driver probleempjes), is het probleem er NOG STEEDS. Kan eens ff iemand anders kijken of hij op de server komt (ff op mijn huisje klikken, aub)?

Misschien heeft 1 van onze LEIPE eerstejaars ff KICKS willen doen, want het lijkt op een redirect voor het hele subdomein op HTTP. FTP, ping enz doen het dus gewoon...

BvD

[edit]

$tranger:

Jij denkt dus dat het aan de server ligt? Ik ben namelijk niet degene die over dat hele gebeuren gaat (ben maar zielig studentje)...

Als iemand nou ff zou willen kijken of hij ook niet op de server komt, dan zou de oorzaak van het probleem vrij duidelijk moeten zijn.

Verwijderd

Als ik telnet naar die server van je en dan GET /~rvanwersch doe dan wordt ik automatisch doorverwezen naar 192.168.1.1 (http-error 302: the document has moved)
Het lijkt me dat de instellingen op de 'hoofdserver' (dat is cartman.cs.unimaaas.nl) voor de gebruiker rvanwersch niet goed zijn: er wordt doorverwezen naar een locaal adres. Nou kan dat een foutje zijn van de systeembeheerder, maar het kan ook zijn dat dat 'policy' is: dat er ingesteld is dat er van buiten het locale netwerk niemand toegang heeft tot jou servertje.
Het heeft m.i. niks met JOU serverinstellingen te maken, maar wel met die cartman-server.

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets begon idd ook al tot mijn trage geest door te dringen ;)

Eens ff kijken of ik misschien onze systeembeheerder een beetje op z'n teentjes heb getrapt door zonder te vragen een aantal processen dag en nacht te laten lopen....

[edit]

Het begint al laat te worden... Ik bedacht me net dat als ik gewoon de cartman server aanspreek dat'ie dan ook al begint te redirecten. Onze admin zal wel weer eens bezig zijn aan zijn nachtelijke update missies, die plant'ie namelijk meestal net als ik eens een keer actief wil gaan doen.

In ieder geval allemaal hartelijk bedankt :)
Pagina: 1