Toon posts:

rubber hoesje om HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Seagate Baracude 8.4 gb hdd (@ 5400rpm) deze hdd heeft een rubberen hoesje om zig heen.

ik zou wel eens willen weten waarvoor dat nodig is.
dit isoleert alleen maar warmte (ok een 5400 wordt nie zó warm) of is dit hoesje voor statische ladingen?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Voornamelijk voor het geluid en de trillingen zo veel mogelijk te beperken dacht ik.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
dat hoesje omsluit de hdd niet helemaal. de zijkanten zijn bijv niet omsloten. de bovenkant en de onderkant wel

Verwijderd

is voor de show zit op mijn 10 gig baracuda ook

Verwijderd

k heb precies de zelfde HD :) en precies hetzelfde rubberen hoesje, ik denk dat t idd een beetje mooi doenerij is en ook een beetje bescherming,........

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 21:22 schreef bo030285 het volgende:
k heb precies de zelfde HD :) en precies hetzelfde rubberen hoesje, ik denk dat t idd een beetje mooi doenerij is en ook een beetje bescherming,........
een heeeeeeeeeeeel klijn beetje dan

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
De metalen behuizing van die hd is trouwens ook erg dun... Denk dat ze hem zo goedkoop mogelijk wilden produceren en daarom voor een dunne behuizing hebben gekozen met een rubber jasje tegen het geluid en wat bescherming.

Is trouwens wel geil zo'n hardisk in een latex pakje :P

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 21:27 schreef jhead22 het volgende:
De metalen behuizing van die hd is trouwens ook erg dun... Denk dat ze hem zo goedkoop mogelijk wilden produceren en daarom voor een dunne behuizing hebben gekozen met een rubber jasje tegen het geluid en wat bescherming.

Is trouwens wel geil zo'n hardisk in een latex pakje :P
:+ idd maar ja ik kijk er nu de heletijd tegenaan. ik heb namelijk een vreemd raam in me case :? ik weet nie hoe dat gekomen is. :+

ik haal het er af

garantie heb ik toch nie meer -> 3 jaar is voorbij

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik heb ook zo K schijf maar dat ding maakt echt een tering herrie. Lijkt net een schijf van een 486.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 21:30 schreef Padje het volgende:
Ik heb ook zo K schijf maar dat ding maakt echt een tering herrie. Lijkt net een schijf van een 486.
IDD! ratel ratel. en de heletijd ook zo'n hoe zal ik het zeggen: electrisch geluid. echt een pest ding is het

Verwijderd

garantie heb ik toch nie meer -> 3 jaar is voorbij
Seagate geeft 5 jaar garantie.

Verwijderd

zit rond mijn 40gig seagate ook
moest je dat er eigenlijk afdoen of niet :?
bij zit dat er nog rond en met jasje en al mijn 3.5" bay in >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 22:23 schreef aad123 het volgende:

[..]

ik heb geen garantie papieren van de hdd. de garantie van de packard bell is iig verlopen.....

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
op scsi spul ja, maar dat is normaal. op ide geven alle fabrikanten naar mijn weten 3 jaar garantie.

trouwens, een barracuda heeft geen hoesje. je hebt een u series. (zeg maar de bigfoot van tegenwoordig qua snelheid)

1 ding: sloop het hoesje er niet af want dan heb je geen garantie meer. ervaring.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:57
Rubber hoes zit er niet voor Jan met de superkorte achternaam op. Is tegen stoten (ram maar eens een Western Digital met de hoek op de tafel, is ie dood), en tegen het enorme lawaai wat die disken maken :( )
En een Barracuda is het niet, je hebt een Medalist U series. Barracuda is vml 7200RPM

Over 5 jaar op SCSI disks is lang niet altijd zo. Mijn Seagate ST34520N heb ik vorig jaar op RMA gedaan, was echter na bijna 3 jaar wel bijna op het eind van z'n garantie. Garantie van de vervangende disk is als het goed is nu verstreken (maar de disk werkt goed 24/7, dusseh)

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 21:10 schreef Tweakerboy1986 het volgende:
ik heb een Seagate Baracude 8.4 gb hdd (@ 5400rpm) deze hdd heeft een rubberen hoesje om zig heen.

ik zou wel eens willen weten waarvoor dat nodig is.
dit isoleert alleen maar warmte (ok een 5400 wordt nie zó warm) of is dit hoesje voor statische ladingen?
Is ook tegen overdraagbare ziektes, veilig computeren ;)
Pagina: 1