geluid van een "applicatie" uitschakelen en naar..

Pagina: 1
Acties:

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:05

inXs

known as inXs

Topicstarter
ff een vraagje, ik speel dus wel grandia2 enzo.. Maar er zijn dus spellen zoals grandia2 dus, die gewoon een directe port lijken van de ps2 ofzo. Dus je hebt een configuratie schermpje waar ik alleen de knoppen en de resolutie in kan stellen.. Het geluid kan ik dus niet via het spel uitzetten. Maar soms dan wordt het spel zooo saai dat ik graag winamp aan wil hebben. Maar winamp aan is niet erg fijn met al die irri muziekjes en geluidjes. Dus is er een manier om bijvoorbeeld via winXP te zeggen dat die aplicatie (in dit geval et spel) geen geluid meer geeft, zodat ik gewoon alleen winamp hoor.

superB

Verwijderd

denk niet dat dat kan....als een programma daar geen optie voor heeft kun je verder weinig doen

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-03 17:01
Ligt dat niet ook aan je geluidskaart???

Kan je met de live niet instellen wat voor geluid ie voor elk programma moet gebruiken??? Anders kan je altijd nog 2 geluidskaarten in je pc zetten... spelen op je primary, en winamp op je andere...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:05

inXs

known as inXs

Topicstarter
mmmzz beetje jammer is dat.

superB

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik kan wel een "workaround" verzinnen... En dat is een tweede "elcheapo" geluidskaart installeren. Dan kan je een van beide geluidskaarten als "primary" en de andere als "secondary" markeren. De 2e gebruik je gewoon amper en die hou je als secondary. Je sluit er ook niets op aan.

Een spel zal _altijd_ de primary geluidskaart pakken, dus als je dan de (huidige) geluidskaart als "secondary" markeert, komt er geen geluid meer uit, tenzij de applicatie specifiek verteld wordt dat-ie die kaart moet gebruiken.

Met winamp kan dat dus... Op die manier kan je ook een geluidskaart op een stereo aansluiten en geluid van goede kwaliteit hebben uit je secondary kaart, terwijl tegelijk spelletjes en irritante windowsbliebjes uit de pc-speakers komen (die op de primary is aangesloten).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp