Toon posts:

Een AGP en een PCI videokaart op K7S5A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag wil ik naast m'n GF2 AGP kaartje een tweede videokaart (2 Mb PCI) gebruiken voor m'n tweede monitor. De BIOS van m'n ECS K7S5A bordje ondersteunt deze combi volgens ut boekkie wel, maar in Win2K krijg ik de "This device cannot start. (Code 10)" melding.

De AGP en PCI kaart hebben beide een eigen IRQ (resp. 5 en 11). Heb de PCI kaart al in alle sloten geprobeerd. IRQ van PCI kaartje blijft 11 in elk slot (behalve in het eerste PCI slot natuurlijk) en is niet handmatig in te stellen.

Wat kan het probleem zijn?

Verwijderd

je drivers zijn niet goed
het kan ook zijn dat jouw pci kaard niet als tweede kan staan en alleen als meester ondersteunt

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb ook problemen met m'n G450 PCI i.c.m. m'n V5 5500 AGP op hetzelfde mobo. De PCI videokaart stoort het geluid :( PCI Latency :? Geen probs met de 010724 bios (24 juli vorig jaar. Staat nog op www.ecs.com.tw)

Enigste nadeel van die bios is de win2k/xp floppy bug :(

webOS all the way!

• Hermanvh

Hermanvh

Tevens heb ik een gemodifiede bios versie van 020206 gemaakt met daarin IRQ opties e.d. Helaas geen OC-opties :( Misschien dat dat een oplossing is? Als je m nodig hebt moet je maar ff mailen op herrie@europeonline.com

Helaas lost deze bios (nog) niet de eventuele problemen met geluidskaarten i.c.m. PCI videokaarten op. Ik ben nu bezig een manier te vinden om dit ook op te lossen!

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 08:54 schreef Hermanvh het volgende:
Tevens heb ik een gemodifiede bios versie van 020206 gemaakt met daarin IRQ opties e.d. Helaas geen OC-opties :( Misschien dat dat een oplossing is? Als je m nodig hebt moet je maar ff mailen op herrie@europeonline.com

Helaas lost deze bios (nog) niet de eventuele problemen met geluidskaarten i.c.m. PCI videokaarten op. Ik ben nu bezig een manier te vinden om dit ook op te lossen!
Er is een OC BIOS te downen bij www.ocworkbench.com, zit alleen geen IRQ opties in. Heb hem zelf trouwens nog niet geprobeerd.

Verwijderd

Een 2MB kaartje krijg je niet aan de gang op dat bordje.
Jammer, maar helaas...

Verwijderd

Topicstarter
Je probeert te zeggen dat een 4 Mb kaartje wel gaat werken?

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op vrijdag 12 april 2002 08:00 schreef Spoetnix het volgende:
Je probeert te zeggen dat een 4 Mb kaartje wel gaat werken?
Laten we het hopen, want ik wilde dit ook gaan doen en heb hier nog een 4mb kaartje liggen :)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• Hermanvh

Hermanvh

(Bijna) alle PCI videokaarten hebben problemen! M'n 32 MB Matrox G450 PCI veroorzaakt problemen met het geluid (klinkt als een 'cooked' mp3-tje :'( )

Die 2MB heeft daar weinig mee te maken!

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 08:40 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Laten we het hopen, want ik wilde dit ook gaan doen en heb hier nog een 4mb kaartje liggen :)
Laat je het hier ff weten of het werkt en wat voor een kaartje (merk/model) het is?

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
Heej, had hetzelfde probleem ook, gewoon in je bios de PCI als primary VGA zetten, windows zet dan toch je AGP als primary, en ze werken, gewoon doen :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, PCI op primary in de BIOS en het werkt. Thnx.
Me happy :)

edit:

typo

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 21:10 schreef Hermanvh het volgende:
Ik heb ook problemen met m'n G450 PCI i.c.m. m'n V5 5500 AGP op hetzelfde mobo. De PCI videokaart stoort het geluid :( PCI Latency :? Geen probs met de 010724 bios (24 juli vorig jaar. Staat nog op www.ecs.com.tw)

Enigste nadeel van die bios is de win2k/xp floppy bug :(
Idd, ernstig gekraakt met een PCI kaartje d'r bij..
Me not happy :(

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
heb hier geen problemen met een Asus v8200 ti500 en een Gainward tnt2 pci

werken lekker samen

allebei op 1024*768 @ 85Hz @ 17"
Pagina: 1